Ce probleme întâmpină la școală elevii din ziua de azi

Cum mai sunt elevii de azi față de cei de acum… 10 ani? Sunt ei mai afectați de invazia tehnologiei? Mai distrași de telefoane? Care sunt cele mai mari probleme pe care le întâmpină la școală? Cum arată în viziunea dvs elevul ideal? Răspund două doamne profesoare.

 

„Mulți elevi știu să folosească avantajele tehnologiei ca niște nativi“ – Emilia Căprar, profesoară de matematică

„Elevii de azi sunt mult mai conștienți de drepturile lor. Cunosc mai bine regulamentele care-i privesc și apelează la ele când pot avea un avantaj. Chiar elevii buni și conștiincioși au probleme de atenție și de înțelegere a textului.

În ultimii ani am auzit destul de des scuza: «Nu am observat că se spunea în datele problemei…» sau «Nu am înțeles că cereau și…»  Dar sunt mai conștienți că doar diploma nu le asigură viitorul.

Mulți elevi știu să folosească avantajele tehnologiei ca niște nativi, doar o parte se lasă controlați și distrași de ea. Probleme? Gestionarea relațiilor cu colegii este una din probleme.

O altă problemă pe care o întâmpină elevii la școală este neadaptarea programei școlare la viața de dincolo de zidurile școlii.

Ce elevi mi-ar plăcea să am? Curioși, morali, corecți, politicoși, educați, să aplice aceleași unități de măsură fie că este vorba despre ei fie că este vorba despre ceilalți.“

 

„Sunt cu adevărat «postmoderni», în sensul unei culturi a fragmentului, a suprafețelor, a gândirii rapide, a informației livrate de-a gata din mediul tehnologic“ – Dorica Nicolae, profesoară de limba română la Colegiul Naţional „Iulia Hașdeu“, Bucureşti

„În mare, nu sunt așa «diferiți», au aceleași probleme ale adolescenței, cărora le dau, însă, răspunsurile generației «digitale» și ale mediului din care provin – familia, grupul social.

Din păcate, cred mai puțin în școală – în școala românească îndeosebi, ca posibilitate de formare. Dar aici cauzele sunt multiple.

Sunt afectați la nivelul percepției, sunt cu adevărat «postmoderni», în sensul unei culturi a fragmentului, a suprafețelor, a gândirii rapide, a informației livrate de-a gata din mediul tehnologic.

Dar poate e firesc să fie așa. Telefoanele fac un rău imens în școală, mai mult de jumătate din atenția lor se duce pe telefon în timpul orelor, plus că tentația copiatului – chiar și atunci când ar putea să scrie cu capul lor – este mult mai mare.

Adică integrarea tehnologiei în învățare înseamnă cu totul altceva decât a-i lăsa pe elevi cu telefoanele mobile sau a le da tablete. De altfel, în foarte multe țări din Europa nu au voie cu telefonul în timpul orelor.

Finanțarea deficitară, remunerația proastă a dascălilor, reformele «după ureche» și permanentizate, curriculum necorelat și aglomerat, disprețul elevilor și al părinților față de școală și față de profesori, alimentat de cauze reale, dar și de o proastă înțelegere a „modernizării“, lipsa de atenție și interesul scăzut pentru cunoaștere.

Urăsc să aud sintagme precum «nu v-am făcut tema, doamna», «să-i fac referatul lu aia…» E poate și vina lipsei de pragmatism a școlii că elevii nu mai au impresia că învață pentru ei, că lor le folosește, nu scriu pentru profesori sau pentru școală, o simplă obligație nefolositoare.

Cred că atitudinea este marea problemă în școală, și a elevilor, și a profesorilor, și a părinților. Se văd în tabere diferite de la început, ca niște inamici, nu văd că aparțin de fapt aceleiași tabere.

Sincer, nu-mi doresc elevul ideal, n-aș ști cum să procedez cu el. Am foarte mulți elevi la care țin, lucrez cu mare plăcere cu ei. Caracterul elevului se vede de mic, ca și la oamenii mari.

Deschiderea, onestitatea, dorința de a cunoaște și de a progresa, respectul pentru cei din jur, încrederea în ceilalți, creativitatea – sunt trăsături pe care le are orice elev «ideal».“

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Vă certați de-o viață? De ce e important să faci pace cu mama ta
Vă certați de-o viață? De ce e important să faci pace cu mama ta

Relația cu mama este prima și cea mai importantă relație din viața noastră. Însă, ne poate ajuta să ne dezvoltăm, ori, dimpotrivă, ne taie aripile și ne sabotează. Chiar dacă ați avut o relație conflictuală, gândește-te la împăcare, uite de ce.

Citeste
Schimbări importante în viață? 4 moduri de a rămâne conectați la partenerul de cuplu
Schimbări importante în viață? 4 moduri de a rămâne conectați la partenerul de cuplu

Schimbările din viață pot copleși chiar și cele mai puternice căsătorii. Moartea unei persoane dragi, nașterea unui copil, schimbarea unui loc de muncă, mutarea, înbolnăvirea – toate acestea sunt forțe externe care testează o relație. Cum rămânem conectați când mințile noastre sunt preocupate de propriul stres?

Citeste
10 factori care încurajează fidelitatea în cuplu
10 factori care încurajează fidelitatea în cuplu

Oare cum reușesc anumite relații să fie longevive? Ce fac special astfel de parteneri? Iată 10 factori care încurajează fidelitatea și sporesc intimitatea unui cuplu.

Citeste
Ce probleme întâmpină la școală elevii din ziua de azi
Ce probleme întâmpină la școală elevii din ziua de azi

Cum mai sunt elevii de azi față de cei de acum… 10 ani? Sunt ei mai afectați de invazia tehnologiei? Mai distrași de telefoane? Care sunt cele mai mari probleme pe care le întâmpină la școală? Cum arată în viziunea dvs elevul ideal? Răspund două doamne profesoare.

Citeste
3 condiții esențiale pentru un cuplu fericit și de durată
3 condiții esențiale pentru un cuplu fericit și de durată

Nu este simplu să avem un cuplu fericit. Deseori, iluzia fericirii este cea care ne sabotează șansele de a o cunoaște cu adevărat. Iată trei lucruri care ne pot consolida relația de cuplu.

Citeste
Crezi că ești o mamă perfectă? Așa ceva nu există! Ce să faci ca să fii o mamă bună
Crezi că ești o mamă perfectă? Așa ceva nu există! Ce să faci ca să fii o mamă bună

Mame perfecte există? Se pare că nu. Dar, în imperfecțiunea lor, ele sunt unice. Psihoterapeuții îți spun ce caracteristici are o mamă bună.

Citeste