Vrei o comunicare mai bună în cuplu? Începe prin mindfulness

Cheia unei comunicări sănătoase și eficiente în cuplu este ascultarea. Iar pentru a-l asculta pe celălalt, în primul rând învață să te asculți pe tine. Prin mindfulness, înveți să rămâi conectată la tine și mult mai prezentă în viața de cuplu.

Citește și:

2 prejudecăți care ți-ar putea afecta relația de cuplu

Cuplu: capcana idealului relațional

Tu cum reacționezi la un conflict în cuplu? Îl simți ca pe o amenințare? Simți furie, nevoia de a te apăra sau de a ataca? Ai obiceiul să îți amintești în acel moment toate certurile și dezamăgirile din trecut?

Chiar dacă nu conștientizăm într-un conflict că reacțiile noastre sunt dictate impulsiv de trăirile pe care le avem, bagajul nostru emoțional are un impact major asupra reacțiilor din prezent. Cum ar fi să putem gestiona astfel de răspunsuri la stres?

Mindfulness-ul este un exercițiu de antrenament al atenției, de plasare a ei asupra momentului prezent, asupra trăirilor din interior și evenimentelor din exterior.

Cu toții avem acest potențial nativ, dar el poate fi antrenat și prelucrat pentru a deveni un avantaj în relațiile cu noi însene și cu cei din jurul nostru.

Prin mindfulness înveți să îți acorzi în primul rând ție atenție, să observi ceea ce simți și gândești și să accepți cu înțelegere ceea ce se petrece în interiorul tău. Fără judecată, fără etichetare, fără a răspunde controlată de lumea ta interioară.

Imaginează-ți cum ar fi să te înțelegi tu mai bine pe tine, înainte de a cere acest lucru celor din jur?

Deseori comunicarea este defectuoasă pentru că este impulsivă, dictată de emoții copleșitoare, de gânduri negative și temeri. Dar oare asta vrem să transmitem unui partener?

Prin aceste exerciții nu te vei ascunde de emoțiile tale, nu le vei mai eticheta drept pozitive sau negative, nici nu le vei mai nega existența.

Nu trebuie să îți pui o mască pentru a arăta lumii că „totul este în regulă”. Totul va deveni în regulă în momentul în care te privești pe tine cu îngăduință și bunăvoință, cu acceptare a ceea ce ești și observare a ceea ce se petrece cu tine.

Făcând acest lucru, vei fi mai disponibilă să acționezi similar și într-o relație de cuplu, față de partenerul tău.

Numeroase studii demonstrează că durabilitatea unui cuplu și satisfacția celor doi parteneri depind de abilitățile lor de a gestiona stresul din relație.

Este imposibil ca pe parcursul vieții în doi să nu apară probleme, conflicte, neînțelegeri sau supărări. Depinde de noi să depășim astfel de provocări astfel încât ele să nu destabilizeze o relație și să nu ne îndepărteze de partener.

Fiecare dintre noi vine în cuplu cu un anumit bagaj emoțional. Suferințele relațiilor trecute sunt foarte ușor activate de partenerul actual, iar de aici la sentimentul de amenințare este doar un pas.

Să rămâi ancorată în prezent înseamnă să observi când îți sunt activate emoțiile puternice și gândurile negative, dar să nu reacționezi ghidată de ele. Acceptarea de sine atrage o mai mare acceptare a celuilalt.

Nu suntem perfecți, dar putem contribui la propria dezvoltare emoțională și la cea a cuplului nostru. Conflicte vor exista și în viitor, dar tu cum îți propui să le abordezi?

 

De Simona Chesaraicu, MBSR Teacher in Training

și

Sara Elena Dochian psihoterapeut, co-fondator Centrul de Practică în Mindfulness

Centrul de practică în mindfulness

www.mindfulnesshub.ro

contact@mindfulnesshub.ro

Tel.: 0730.561.192

Facebook: centruldemindfulness

Adresa: Strada Roma nr 31, București

Foto: 123rf.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
De ce ne place atât de mult să ne sărutăm
De ce ne place atât de mult să ne sărutăm

Te-ai întrebat vreodată de ce sărutul pe buze este prima formă de manifestare a interesului romantic, sexual? Răspunsul adecvat este oferit de neuroștiință!

Citeste
De ce tot mai multe cupluri refuză căsătoria
De ce tot mai multe cupluri refuză căsătoria

Rata divorțurilor este tot mai mare și tot mai multe cupluri refuză căsătoria. Fie că educația sau cariera sunt mai importante, fie că se tem de eșecul mariajului, tot mai mulți refuză acest pas. Despre motivele lor aflăm mai multe de la psihoterapeutul Andra Zaharia.

Citeste
Sfaturi pentru mamele care suferă de burnout
Sfaturi pentru mamele care suferă de burnout

Cu toții am simțit la un moment dat în viață senzația de epuizare. Pentru noile mămici, starea de burnout este cu atât mai apăsătoare. Iată câteva sfaturi utile.

Citeste
Vrei o comunicare mai bună în cuplu? Începe prin mindfulness
Vrei o comunicare mai bună în cuplu? Începe prin mindfulness

Cheia unei comunicări sănătoase și eficiente în cuplu este ascultarea. Iar pentru a-l asculta pe celălalt, în primul rând învață să te asculți pe tine. Prin mindfulness, înveți să rămâi conectată la tine și mult mai prezentă în viața de cuplu.

Citeste
Ce avem de făcut dacă partenerul de cuplu este zgârcit afectiv
Ce avem de făcut dacă partenerul de cuplu este zgârcit afectiv

Ai vrea tandrețe, dar ai parte de ea numai de sărbători. Îți plac declarațiile și complimentele, dar nu le primești prea des. Ce poți face dacă partenerul tău este zgârcit afectiv? Oare te iubește mai puțin? Detalii în continuare.

Citeste
3 ritualuri zilnice care vă ajută să vă iubiți mai mult
3 ritualuri zilnice care vă ajută să vă iubiți mai mult

Multe cupluri, după ce se căsătoresc, nu-și mai fac curte și nu se mai prețuiesc ca înainte. Consideră că nu mai trebuie să depună în continuare efort pentru relația lor. Ce ritualuri e obligatoriu să puneți în practică zilnic.

Citeste