3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție

Vrei să oferi cât mai multe celor din jur, dar ce resurse ai pentru alții, dacă pentru tine nu ai deloc? Iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să îți acorzi ție mai multă atenție.

Citește și:

Tehnici pentru a scapa de stres

Ai vrea să nu mai simți emoții negative? Află că îți sunt benefice

O minte mai limpede

Cu toții avem obiceiul de a ne lăsa mintea luată cu asalt de nenumărate gânduri. Despre ce am făcut, despre ce nu am făcut, despre cearta aceea urâtă cu o persoană dragă sau despre viitorul pe care îl anticipăm negativ.

Oboseala și stresul sunt fondul cel mai prielnic pentru anxietate. Cum am putea gândi optimist dacă în prezent nu avem resurse de energie prea multe?

Încearcă să îți oferi ție mai multă atenție. Urmărește gândurile pe care le ai, dar nu te mai judeca și aprecia prin prisma lor. Nu sunt decât gânduri.

Lasă-le să treacă și încearcă să te concentrezi pe ceea ce faci acum, în prezent, pe ceea ce depinde de tine. Iar de tine, depinde atitudinea pe care alegi să o ai. Pentru o minte mai limpede, nu te mai lăsa controlată de gânduri.

 

Odihnă mai bună

Ai tot citit despre exercițiile de respirație, dar de câte ori le-ai pus în practică? Ți se par complicate sau inutile? Până când nu încerci și repeți aceste exerciții, nu vei cunoaște efectele lor. Deseori, înainte de culcare, suntem invadați de gânduri și scenarii și nu putem adormi.

Chiar dacă dormim, avem somnul superficial, întrerupt și ne trezim mai obosiți decât înainte de a adormi. Randamentul scade, nu suntem atenți, nu avem energie, nu ne putem concentra.

Este și firesc, mintea noastră are nevoie de repaus. Măcar seara la culcare, când te întinzi în pat, acordă atenție respirației tale.

Ghideaz-o către o respirație profundă, abdominală. Lasă aerul să pătrundă și elimină-l complet de câteva ori. Fii atentă la contactul corpului tău cu patul. Permite-ți să își lași corpul greu și să accepți siguranța pe care ți-o dă poziția respectivă.

Lasă grijile să plece din mintea ta, iar dacă le observi că revin, îndepărtează-le conștient. Fii atentă la respirație și la dorința și nevoia corpului tău de a se relaxa.

 

Randament crescut

Oboseala și mitul multitasking-ului ne dau peste cap randamentul. Nu poți face mai multe lucruri deodată, oricât îți imaginezi că asta faci de multă vreme. În realitate, lucrezi fragmentat, treci de la o sarcină la alta, pentru ca apoi să revii către prima, și tot așa.

Evident, obosești mai ușor și finalizezi cu mai mare dificultate decât dacă ți-ai concentra atenția asupra unui singur lucru. Nu ar fi rău să te apuci de mișcare. Sedentarismul nu îți ajută corpul și mintea să se elibereze de stres.

Încearcă pentru început să mergi mai mult pe jos, apoi alege un sport care să îți facă plăcere.

Sunt o multitudine de opțiuni, iar gradele de dificultate variate. Nimeni nu spune să te duci la sală și să te apuci de ceva complex, dacă nu te simți în stare. Dar fă acel prim pas pentru sănătatea ta. Vei vedea că și la muncă vei avea un randament mai bun.

Chiar și relațiile cu cei din jur se vor îmbunătăți pe parcurs ce începi să fii mai atentă la tine. Cum ai putea oferi celorlalți, dacă ție nu îți oferi?

Nu este dificil și în niciun caz imposibil. Trebuie doar să înțelegi că dacă te ignori, mai devreme sau mai târziu vei avea tot tu de suferit de pe urma acestei decizii. Primul pas poate fi unul mic, este important însă să îl faci.

Se spune că cel mai mare dar pe care ți-l poți face ție, este puțin din atenția ta.

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Când și de ce să spui te iubesc
Când și de ce să spui te iubesc

Sigur iubești pe cineva – un el, o ea, familia, prietenii. Dar cât de des le spui ceea ce simți? Îți face și ție bine, dar și lor, în plus relația devine mai puternică. Uite câteva cazuri.

Citeste
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze

Muncești mult? Nu simți mari satisfacții, ba chiar oboseala se acumulează, dar parcă tot către muncă revii? Aflăm de la psihoterapeutul Daniela Stanciu ce înseamnă supracompensarea prin muncă și ce se află în spatele ei.

Citeste
Stresată? Anxioasă? Agitată? Iată cum îți regăsești starea de calm
Stresată? Anxioasă? Agitată? Iată cum îți regăsești starea de calm

Echilibrul emoțional pare un lux pe care nu ni-l mai putem permite în ritmul pe care îl impune societatea și pe care majoritatea îl acceptă fără prea multă împotrivire. Avem nevoie de calm mai mult decât oricând, dar cum să ni-l (re)găsim? Iată câteva sfaturi utile.

Citeste
3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție
3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție

Vrei să oferi cât mai multe celor din jur, dar ce resurse ai pentru alții, dacă pentru tine nu ai deloc? Iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să îți acorzi ție mai multă atenție.

Citeste
Mici exerciții de mindfulness
Mici exerciții de mindfulness

Ce faci prima dată când te trezești? Care îți sunt obiceiurile? Primele momente ale zilei sunt cruciale pentru ceea ce urmează și pentru eficiența și liniștea sufletească. Uneori, nu  trebuie decât să fim mai atenți la actele cele mai banale ale cotidianului. Iată câteva exerciții de mindfulness de pus în practică.

Citeste
Cum ne sunt utile emoțiile negative
Cum ne sunt utile emoțiile negative

Încă de mici, suntem învățați că durerea, suferința, neplăcerea sunt de evitat. Ținta noastră a fost și rămâne să alergăm după emoțiile pozitive, care se pare că ar fi cheia fericirii. Dar emoțiile negative ne sunt extrem de utile și necesare. Iată de ce.

Citeste