3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție

Vrei să oferi cât mai multe celor din jur, dar ce resurse ai pentru alții, dacă pentru tine nu ai deloc? Iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să îți acorzi ție mai multă atenție.

Citește și:

Tehnici pentru a scapa de stres

Ai vrea să nu mai simți emoții negative? Află că îți sunt benefice

O minte mai limpede

Cu toții avem obiceiul de a ne lăsa mintea luată cu asalt de nenumărate gânduri. Despre ce am făcut, despre ce nu am făcut, despre cearta aceea urâtă cu o persoană dragă sau despre viitorul pe care îl anticipăm negativ.

Oboseala și stresul sunt fondul cel mai prielnic pentru anxietate. Cum am putea gândi optimist dacă în prezent nu avem resurse de energie prea multe?

Încearcă să îți oferi ție mai multă atenție. Urmărește gândurile pe care le ai, dar nu te mai judeca și aprecia prin prisma lor. Nu sunt decât gânduri.

Lasă-le să treacă și încearcă să te concentrezi pe ceea ce faci acum, în prezent, pe ceea ce depinde de tine. Iar de tine, depinde atitudinea pe care alegi să o ai. Pentru o minte mai limpede, nu te mai lăsa controlată de gânduri.

 

Odihnă mai bună

Ai tot citit despre exercițiile de respirație, dar de câte ori le-ai pus în practică? Ți se par complicate sau inutile? Până când nu încerci și repeți aceste exerciții, nu vei cunoaște efectele lor. Deseori, înainte de culcare, suntem invadați de gânduri și scenarii și nu putem adormi.

Chiar dacă dormim, avem somnul superficial, întrerupt și ne trezim mai obosiți decât înainte de a adormi. Randamentul scade, nu suntem atenți, nu avem energie, nu ne putem concentra.

Este și firesc, mintea noastră are nevoie de repaus. Măcar seara la culcare, când te întinzi în pat, acordă atenție respirației tale.

Ghideaz-o către o respirație profundă, abdominală. Lasă aerul să pătrundă și elimină-l complet de câteva ori. Fii atentă la contactul corpului tău cu patul. Permite-ți să își lași corpul greu și să accepți siguranța pe care ți-o dă poziția respectivă.

Lasă grijile să plece din mintea ta, iar dacă le observi că revin, îndepărtează-le conștient. Fii atentă la respirație și la dorința și nevoia corpului tău de a se relaxa.

 

Randament crescut

Oboseala și mitul multitasking-ului ne dau peste cap randamentul. Nu poți face mai multe lucruri deodată, oricât îți imaginezi că asta faci de multă vreme. În realitate, lucrezi fragmentat, treci de la o sarcină la alta, pentru ca apoi să revii către prima, și tot așa.

Evident, obosești mai ușor și finalizezi cu mai mare dificultate decât dacă ți-ai concentra atenția asupra unui singur lucru. Nu ar fi rău să te apuci de mișcare. Sedentarismul nu îți ajută corpul și mintea să se elibereze de stres.

Încearcă pentru început să mergi mai mult pe jos, apoi alege un sport care să îți facă plăcere.

Sunt o multitudine de opțiuni, iar gradele de dificultate variate. Nimeni nu spune să te duci la sală și să te apuci de ceva complex, dacă nu te simți în stare. Dar fă acel prim pas pentru sănătatea ta. Vei vedea că și la muncă vei avea un randament mai bun.

Chiar și relațiile cu cei din jur se vor îmbunătăți pe parcurs ce începi să fii mai atentă la tine. Cum ai putea oferi celorlalți, dacă ție nu îți oferi?

Nu este dificil și în niciun caz imposibil. Trebuie doar să înțelegi că dacă te ignori, mai devreme sau mai târziu vei avea tot tu de suferit de pe urma acestei decizii. Primul pas poate fi unul mic, este important însă să îl faci.

Se spune că cel mai mare dar pe care ți-l poți face ție, este puțin din atenția ta.

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Capcanele emoționale care îți afectează viața
Capcanele emoționale care îți afectează viața

Vrei să ieși dintr-o relație toxică, să îți schimbi locul de muncă la care de ani de zile te-ai plafonat? Să îți îmbunătățești relația cu copiii tăi? Simți nevoia să îți schimbi viața, dar parcă ceva nu te lasă? Iată ce capcane emoționale îți pun piedici în calea unei vieți line și împlinite.

Citeste
Cum ne autosabotăm prin procrastinare
Cum ne autosabotăm prin procrastinare

Tu cât de des apelezi la procrastinare? Te-ai întrebat de ce faci acest lucru? Iată de ce este un obicei nesănătos și cum să controlăm această tendință.

Citeste
Ce așteptări să ai și ce așteptări să nu ai de la un psihoterapeut
Ce așteptări să ai și ce așteptări să nu ai de la un psihoterapeut

Un psihoterapeut te poate ghida și susține în conflictele cu care te confrunți, descoperirea de sine sau vindecarea suferințelor. Iată totuși și ce nu face un psiholog.

Citeste
3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție
3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție

Vrei să oferi cât mai multe celor din jur, dar ce resurse ai pentru alții, dacă pentru tine nu ai deloc? Iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să îți acorzi ție mai multă atenție.

Citeste
Ce blocaje au oamenii care vin la psihoterapie
Ce blocaje au oamenii care vin la psihoterapie

Vrei să faci o schimbare, te apuci și… o lași baltă. De câte ori ai început o dietă și de câte ori ți-ai spus că te vei despărți de X? Iată cum văd psihoterapeuții blocajele celor care ajung la ei, pe canapea.

Citeste
Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie
Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie

Să fii singură nu este o povară dacă îți place propria companie. Nici dacă ai suficientă grijă de tine să îți faci viața frumoasă. Iată cum poți profita de aceste momente.

Citeste