4 moduri eficiente de a scăpa de anxietate

Este firesc să vrem să ne îmbunătățim calitatea vieții, iar în acest sens, putem învăța să de diminuăm stările de anxietate. Iată câteva sfaturi.

Citește și:

Ce se întâmplă când rămânem prea mult timp în zona de confort

8 strategii pentru a iesi din burnout

Anxietatea reprezintă deseori o teamă față de necunoscut, față de schimbare, de noutate, de viitor. Deși este o calitate specific umană, anticiparea evenimentelor viitoare, ne permite să rezolvăm probleme înainte să apară, dar, totodată, ne pot spori stresul și anxietatea.

Când mintea ne este focusată permanent asupra viitorului, ajungem să ne confruntăm cu atacuri de anxietate, în special seara, înainte de culcare.

Practic, toate gândurile pe care vrem să le îndepărtăm ne revin în minte și ne odihnim mai puțin. Oboseala, la rândul ei, ne expune mai mult stresului. Este un cerc vicios.

 

Combate gândurile anxioase

Dacă permiți gândurilor negative să se înmulțească, în curând nu le vei mai putea controla. Vor deveni modul tău constant de a te raporta la propria viață.

Învață să recunoști astfel de gânduri și să le etichetezi ca atare. Iar când te surpinzi ruminând la nesfârșit un scenariu negativ, întreabă-te „Care sunt șansele reale să știu cu exactitate că așa se va întâmpla?”.

Nu te mai gândi excesiv la viitor și nici nu te lăsa prins de probleme sau eșecuri din trecut.

Încearcă un exercițiu de imaginație: cum ar arăta viața ta dacă ai fi lipsit de griji? Iar dacă acest lucru nu te ajută pentru a te relaxa, fă-ți o listă.

Pune pe hârtie problemele care te preocupă, dar și ce ai de gând să faci pentru a le rezolva. Exercițiul te va ajuta să vezi cu mai multă claritate o situație și să îi vezi dimensiunile reale.

Practic, mintea ta nu va mai exagera negativ un scenariu. Totodată, ajută și dacă îți notezi pe o hârtie obiectivele tale și care sunt pașii pentru a le îndeplini.

 

Controlează-ți respirația

Poate cel mai util sfat pentru combaterea anxietății este respirația controlată, sau meditația. Este momentul să acorzi mai multă atenție lucrurilor simple pe care le poți pune în practică ușor și cu rezultate rapide.

În cazul în care te confrunți frecvent cu atacuri de anxietate, nu ar fi rău să iei în calcul meditația.

Nu te va ajuta doar să diminuezi stresul, ci să îți crești semnificativ calitatea vieții. Dacă, în schimb, nu dorești să abordezi această tehnică, poți învăța să te concentrezi asupra respirației tale.

Este destul de simplu și poți face acest lucru atât seara înainte de culcare, sau la birou. Creierul tău îți va mulțumi.

 

Fă mișcare!

Mișcarea este cea care eliberează acele chimicale responsabile cu starea noastră de bine.

Dacă faci exerciții, corpul tău va elibera endorfine și serotonină, două enzime din creier asociate cu sentimente de plăcere și stare de bine. Ele vor permite corpului tău să se detensioneze și te vei simți mai relaxat.

Exercițiile fizice te vor ajuta în plus să te concentrezi pe prezent, pe „aici și acum” și să lași în urmă gândurile negative legate de trecut sau viitor.

Dacă adaugi acestui mix și restul beneficiilor pe care mișcarea le are asupra organismului, înțelegi că este destul de simplu să îți oferi singur acest ajutor.

 

Evită cofeina

Dacă ești un mare băutor de cafea, află că și aceasta contribuie la creșterea stresului tău. Cafeina crește nivelul de anxietate și provoacă atacuri de panică celor care se confruntă cu astfel de tulburări.

Ea stimulează sistemul nervos provocând agitație, ritm cardiac neregulat și stări de nervozitate.

Totodată îți afectează și calitatea somnului. În schimb, ceaiurile precum lavandă sau mușețel te ajută să diminuezi stările de agitație și să adormi mai ușor.

Foto: shutterstock.com

 

 

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Mituri despre mindfulness
Mituri despre mindfulness

Nu știi nimic despre mindfuless? Iată câteva idei și mituri de la Simona Chesăraicu, cofondator al Centrului de Practică în Mindfulness.

Citeste
Indicii că nu ești capabilă să îți oferi iertare
Indicii că nu ești capabilă să îți oferi iertare

De iertare este nevoie numai în prezența greșelii, altminteri conceptul își pierde sensul și, prin urmare, utilitatea. Dar cine este oare judecătorul suprem? Cine este în măsură să stabilească dimensiunea greșelii și echivalentul compensării (tradusă deseori în pedeapsă)? Cei față de care greșim? Divinitatea? Noi înșine?

Citeste
Resemnarea: o piedică sau o necesitate?
Resemnarea: o piedică sau o necesitate?

Oare este resemnarea indicată? Deseori ea este asociată capitulării și nu cu o alternativă sănătoasă. Despre beneficiile și contraindicațiile resemnarii aflăm de la psihologul Elena Constantin.

Citeste
4 moduri eficiente de a scăpa de anxietate
4 moduri eficiente de a scăpa de anxietate

Este firesc să vrem să ne îmbunătățim calitatea vieții, iar în acest sens, putem învăța să de diminuăm stările de anxietate. Iată câteva sfaturi.

Citeste
Când și de ce să spui te iubesc
Când și de ce să spui te iubesc

Sigur iubești pe cineva – un el, o ea, familia, prietenii. Dar cât de des le spui ceea ce simți? Îți face și ție bine, dar și lor, în plus relația devine mai puternică. Uite câteva cazuri.

Citeste
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze
Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze

Muncești mult? Nu simți mari satisfacții, ba chiar oboseala se acumulează, dar parcă tot către muncă revii? Aflăm de la psihoterapeutul Daniela Stanciu ce înseamnă supracompensarea prin muncă și ce se află în spatele ei.

Citeste