5 emoții toxice și cum să ne debarasăm de ele

Cu toții simțim emoții toxice și deseori acestea au un tipar pe care îl putem identifica. Iată ce putem face pentru a ne debarasa de ele.

Citește și:

5 secrete ale oamenilor fericiți

7 obiceiuri la care să renunți dacă vrei să îți îmbunătățești stima de sine

Anxietatea

Deseori această emoție este generată de sentimentele de nesiguranță sau sentimentul unor amenințări. Amplificarea ei ne dă un sentiment de descurajare, ajungând până la depresie. Alte simptome asociate sunt frica, lipsa concentrării și a încrederii, precum și insomnia.

Ce putem face?

Identifică sursa anxietății tale. Deseori avem aceiași stimuli care ne declanșează această emoție. Pentru a o gestiona mai ușor, avem la îndemână activitățile fizice recunoscute pentru ajutorul pe care ni-l oferă în eliberarea stresului și anxietății. Deci nu ar fi rău să incluzi sportul în rutina ta.

De asemenea, îți sunt utili și prietenii, mai ales dacă au o gândire pozitivă și pot pune lucrurile într-o perspectivă optimistă.

 

Angoasa constantă

O astfel de emoție se asociază cu un stare continuă de disconfort, tristețe și regret. Îți poate influența modul în care vorbești și în care îi asculți pe ceilalți, precum și procesul de luare a deciziilor, toate fiind filtrate prin această emoție. Starea de agoasă constantă te poate paraliza, afectându-i și pe cei din jurul tău.

Ce putem face?

Concentrează-te pe amintirile pozitive, respectiv succesele și reușitele tale din trecut. Acestea te pot inspira să gestionezi provocările din prezent.

Totodată, ține minte că sunt circumstanțe pe care le poți schimba, așa cum sunt și unele care nu depind de tine.

Învață să accepți faptul că nu totul depinde de tine și astfel să te concentrezi pe situațiile pe care le poți influența.

 

Nemulțumirea cronică

Nemulțumirea devine toxică atunci când este constantă. O nemulțumire trecătoare poate fi un semnal care te ajută să te perfecționezi și să devii mai bun. Dacă este o emoție cronică, vei urmări mereu atingerea unui standard de perfecțiune care nu există.

Ce putem face?

Acceptă-te așa cum ești și nu încerca să trăiești la nivelul așteptărilor celorlalți. Poate este un model educațional pe care îl porți cu tine din copilărie, iar sentimentul că doar dacă faci performanță ești valoros, este cel care îți menține această nemulțumire.

Descoperă importanța și rolul experiențelor sau gândurilor negative, din care ai ceva de învățat despre anumite situații sau despre tine. Învață din greșelile tale, apoi lasă-le în urmă și mergi mai departe.

 

Dependența toxică

O astfel de emoție te transformă într-o persoană ușor de manipulat și te determină să te desconsideri. Îți dă falsa impresie că nu poți realiza nimic și în scurt timp devii codependent, te simți nesigur și te îndoiești de abilitățile tale.

Ce putem face?

Convinge-te că planurile și obiectivele tale personale sunt cele mai importante priorități pe cvare le ai. Învață să rezolvi problemele pe cont propriu și să accepți atunci când ai un eșec.

Recunoaște-ți greșelile, dar nu rămâne blocat în ele. Uită de mesaje precum „nu pot/nu știu” și înlocuiește-le cu „voi învăța”.

 

Furia toxică

În anumite situații, o furie corect gestionată te poate ajuta să depășești anumite dificultăți. Dacă dacă uneori te ajută să rămâi în alertă și atent, alteori devine o problemă pe care nu o mai putem controla, cu izbucniri violente.

Ce putem face?

Conștientizează furie și găsește mecanisme pentru a o controla. Repetă-ți mereu că cea mai bună metodă de a controla furia este rațiunea și calmarea.

Prin urmare, evită să mai reacționezi atunci când simți această emoție copleșitoare.

Distanțează-te de sursă sau de situație până redevii stăpân pe emoțiile tale. Totodată gândește-te ce mesaj transmiți celor din jur manifestând o astfel de emoție.

Foto: shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
(P) Caracteristicile comune ale femeilor de afaceri de succes
(P) Caracteristicile comune ale femeilor de afaceri de succes

Deși fiecare minte este o lume, se pare că întotdeauna […]

Citeste
Cum putem depăși frica la volan
Cum putem depăși frica la volan

Găsești mereu scuze să nu conduci sau să nici nu termini școala de șoferi? Frica la volan este un sentiment puternic, dar care poate fi depășit. Iată ce ai de făcut.

Citeste
Cum să ne acceptăm propria suferință
Cum să ne acceptăm propria suferință

E greu de conceput cum am putea să ne acceptăm propria suferință, când primul impuls este de a scăpa de ea, de a o depăși. Nu poate fi evitată, oricât ne-am dori, dar poate fi abordată cu mai multă înțelegere din partea noastră.

Citeste
5 emoții toxice și cum să ne debarasăm de ele
5 emoții toxice și cum să ne debarasăm de ele

Cu toții simțim emoții toxice și deseori acestea au un tipar pe care îl putem identifica. Iată ce putem face pentru a ne debarasa de ele.

Citeste
Emoţiile negative sunt firești, dar suferinţa este o alegere
Emoţiile negative sunt firești, dar suferinţa este o alegere

Deşi emoţiile precum tristeţea, durerea sau furia sunt diferite de suferinţă, deseori nu facem diferența între ele, fiindu-ne greu să acceptăm că suferinţa este o alegere. Iată cum ajungem la suferință și ce putem face.

Citeste
Te joci cu părul? Ce mesaj psihologic transmiți
Te joci cu părul? Ce mesaj psihologic transmiți

Atunci când cineva stă de vorbă cu tine, nu te poți abține să nu-ți atingi părul, să nu te joci cu el, să nu ți-l aranjezi? Uite ce mesaj psihologic transmiți! E cazul să te oprești…

Citeste