6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres și oboseala mentală

Mereu avem parte de stres, dar putem să ne ajutăm singuri să îl gestionăm mai bine. Iată câteva soluții pentru a diminua oboseala mentală.

Citește și:

De ce insistăm să păstrăm aparențele și cât de rău ne face asta

5 informații personale care ar trebui să rămână secrete

Respectă-ți promisiunile

Nu face promisiuni pe care nu le poți respecta. Dacă faci promisiuni din dorința de a fi drăguț cu toți cei din jurul tău, invariabil vei ajunge să îți aumi mai mult decât este posibil și, în cele din urmă, îți vei strica singur reputația. Iar acest lucru se asociază cu un nivel crescut de stres.

Pentru a evita această situație, ai două variante: învață să refuzi atunci când nu poți să îți asumi o sarcină și respectă-ți promisiunile odată făcute.

 

Stai departe de persoanele toxice

Dacă ai prieteni care sunt mereu deprimați, vă totul pesimist sau se victimizează des, aceștia ajung să te obosească mental cu problemele lor permanente. Energia lor negativă te va încărca și mai mult.

Fiecare dintre noi avem probleme și este firesc să avem oameni cu care să le discutăm, fie că ne oferă doar buni ascultători.

Chiar și așa, depinde de noi să nu transformăm problemele în subiect exclusiv de discuție și nici să nu îi încărcăm excesiv pe cei din jurul nostru. În același mod, nu ar trebui să petrecem prea mult timp în preajma unor astfel de persoane.

 

Plătește-ți facturile la timp

Ai putea să îți faci un motto din asta: „să nu datorezi nimănui nimic”. Studiile demonstrează că datoriile sunt unul dintre cele mai frecvente motive de întreținere a stresului și oboselii mentale.

În cazul acesta, o mai bună organizare financiară ne oferă soluția. Prioritizează facturile de plătit și datoriile în momentul în care iei salariul, apoi redirecționează restul către alte nevoi. În felul acesta îți vei gestiona mai bine finanțele, dar și stresul.

 

Învață să ierți

Resentimentele sunt asociate cu suferință și multe ruminații care duc la epuizare psihică. Este adevărat, uneori pare dificil să trecem peste un anumit incident dar depinde de noi să facem eforturi în acest sens. Până la urmă, este în avantajul nostru.

Resentimentele și ura ne consumă pe noi, nu pe celălalt. De aceea este recomandat să învățăm să mergem mai departe, fie că persoana respectivă merită sau nu iertarea noastră.

Odată ce faci asta vei simți că te-ai eliberat de o greutate. Nu trebuie să uiți neapărat, pentru că astfel vei ști să te ferești pe viitor. Dar poți ierta.

 

Concentrează-te pe ceea ce îți place

Cu toții avem activități și preocupări care ne fac plăcere. Acestea, în același timp, au darul de a ne ține mintea focusată și departe de stres, probleme sau supărări.

Mai mult, după ce facem cu plăcere o activitate, ne simțim mai plini de energie. Așadar, găsește-ți timp pentru astfel de activități, nu le ignora.

 

Înfruntă-ți problemele

Uneori nu ne simțim în stare să facem față anumitor situații, ne simțim fără energie și epuizați, ba chiar spunem „asta e tot ce lipsea”. Prin urmare evităm sau amânăm o situație mai puțin plăcută.

Ce nu putem face însă, este să ne-o scoatem din minte. Din acest motiv, o astfel de problemă ajunge să ne streseze mai mult decât este necesar.

Dacă este vorba despre o discuție neplăcută, cu cât o amâni mai mult cu atât se va agrava situația.

Confruntă-te cu problema și apoi eliberează-te de ea. Dacă ruminezi excesiv îți vei întreține singur stresul.

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Capcanele emoționale care îți afectează viața
Capcanele emoționale care îți afectează viața

Vrei să ieși dintr-o relație toxică, să îți schimbi locul de muncă la care de ani de zile te-ai plafonat? Să îți îmbunătățești relația cu copiii tăi? Simți nevoia să îți schimbi viața, dar parcă ceva nu te lasă? Iată ce capcane emoționale îți pun piedici în calea unei vieți line și împlinite.

Citeste
Cum ne autosabotăm prin procrastinare
Cum ne autosabotăm prin procrastinare

Tu cât de des apelezi la procrastinare? Te-ai întrebat de ce faci acest lucru? Iată de ce este un obicei nesănătos și cum să controlăm această tendință.

Citeste
Ce așteptări să ai și ce așteptări să nu ai de la un psihoterapeut
Ce așteptări să ai și ce așteptări să nu ai de la un psihoterapeut

Un psihoterapeut te poate ghida și susține în conflictele cu care te confrunți, descoperirea de sine sau vindecarea suferințelor. Iată totuși și ce nu face un psiholog.

Citeste
6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres și oboseala mentală
6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres și oboseala mentală

Mereu avem parte de stres, dar putem să ne ajutăm singuri să îl gestionăm mai bine. Iată câteva soluții pentru a diminua oboseala mentală.

Citeste
Ce blocaje au oamenii care vin la psihoterapie
Ce blocaje au oamenii care vin la psihoterapie

Vrei să faci o schimbare, te apuci și… o lași baltă. De câte ori ai început o dietă și de câte ori ți-ai spus că te vei despărți de X? Iată cum văd psihoterapeuții blocajele celor care ajung la ei, pe canapea.

Citeste
Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie
Te-ai săturat să fii singură? Înseamnă că nu faci ce trebuie

Să fii singură nu este o povară dacă îți place propria companie. Nici dacă ai suficientă grijă de tine să îți faci viața frumoasă. Iată cum poți profita de aceste momente.

Citeste