7 tehnici simple de relaxare

Desi avem nevoie de relaxare, din pacate timpul nu ne permite sa ne dedicam activitatilor care ne-ar incarca bateriile. Iata cateva tehnici de relaxare la indemana oricui.

 

Incepe ziua cu un exercitiu de imaginatie

Inchide ochii si imagineaza-ti cel mai frumos moment pe care l-ai trait in ziua anterioara. Daca preferi, poti alege un alt moment incarcat cu sentimente pozitive.

Poti face acest exercitiu la inceputul fiecarei zile, explorand felul in care te-ai simtit. Combina exercitiul de imaginatie cu cele de respiratie profunda, intrucat acestea sunt considerate a fi metode eficiente si universale de eliberare a stresului.

Le poti pune in practica la birou, acasa sau in parc, marele avantaj al acestora fiind acela ca necesita foarte putin antrenament pentru efectuarea lor si anihileaza rapid efectele negative ale stresului cronic.

 

Asculta muzica de relaxare si meditatie

Muzica are un efect calmant asupra intregului organism, stimuland productia hormonului serotonina. Acest hormon dezvolta sentimentul de fericire si asigura mentinerea starii de spirit in timp ce inhiba instalarea anxietatii.

Un nivel scazut de serotonina in organism favorizeaza instalarea depresiei, insa muzica te va ajuta sa obtii o buna dispozitie si sa eviti emotiile si sentimentele negative.

Poti asculta muzica chill out sau clasica, dupa preferinte. Poti incerca si combinatiile sonore menite sa induca relaxarea precum cele cu sunete ale naturii.

 

Delecteaza-te cu un hobby

Este extrem de important sa ai un hobby, o pasiune care sa te relaxeze atunci cand o practici in timpul liber. Poate fi cititul unei carti, pictatul, pescuitul sau orice alta activitate care sa te indeparteze de la grijile si stresul cotidian.

Nu spune ca nu ai timp. In weekend poti alege sa pleci intr-o mica excursie sau pur si simplu sa citesti cateva pagini dintr-o carte stand pe o banca in parc.

 

Plimba-te in natura

Petrecerea timpului in natura reduce anxietatea si te ajuta sa iti pui gandurile in ordine. Aceste plimbari te vor relaxa, iti vor imbunatati starea emotionala generala si vor diminua stresul pe care il resimti.

In acelasi timp, profita de cateva minute de joaca impreuna cu un copii sau cu animalele de companie, care iti pot readuce zambetul si bucuria de a trai.

 

Razi din toata inima

Atunci cand razi, simti bucuria de a trai. Pe langa faptul ca rasul este un mijloc de comunicare, acesta iti poate induce o buna dispozitie, calm, relaxare si o stare de bine general, eliminandu-ti tensiunile launtrice.

Sistemul nervos produce astfel transformari care determina cresterea rezistentei la stres. In cazul in care nu ai motive sa razi sau sa zambesti, cauta inregistrari pe internet cu animale sau cu intamplari amuzante, care te vor face sa te relaxezi in cel mai scurt timp.

Cauta orice sursa iti poate indeparta gandurile de la probleme, griji sau oboseala. Pana la urma, o faci pentru binele tau.

Mai mult, studiile demonstreaza ca daca zambim, chiar si fara motiv, mintea noastra inregistreaza un semnal pozitiv, contribuind la schimbarea in bine a dispozitiei.

 

Apeleaza la aromaterapie

Aceasta tehnica se bazeaza pe folosirea uleiurilor pentru relaxare, avand totodata, un rol benefic asupra mentinerii starii de vigilenta si de concentrare.

Poti folosi musetel, bergamota, portocala, lavanda sau roinita (melisa). Persoanele alergice, astmatice, epileptice, bolnavii de diabet, hipertiroidism si hipertensivii trebuie sa consulte medicul inainte de a le folosi.

In rest, poti opta pentru orice miros iti place si stii ca te binedispune. Inainte de acest exercitiu, este important sa aerisesti bine camera in care stai.

 

Suplimente nutritive si ceaiuri

Inainte sa apelezi la suplimentele nutritive, este necesar sa iti faci intai un control de sanatate. In cazul anumitor afectiuni, folosirea acestora este absolut interzisa.

Daca nu exista contraindicatii, discuta impreuna cu doctorul tau ce suplimente ti se potrivesc si cere-i recomandari.

Este bine cunoscut faptul ca magneziul si complexul de vitamine B au grija de sistemul nostru nervos, calmandu-l si echilibrandu-l.

Poti cauta in magazinele naturiste sau farmacii combinatii intre Magneziu si vitaminele B, insa evita supradozajul! Ceaiul, de asemenea, este o adevarata sursa de sanatate si relaxare.

Poti incerca infuzii de roinita si rozmarin, flori de tei si cimbrisor, levantica si salvie. De asemenea, amestecul de coada-soricelului, radacina de papadie, busuioc, valeriana, musetel, sunatoare – in parti egale, intaresc sistemul de aparare natural al organismului si elimina stresul.

Pentru ca aceste tehnici de relaxare sa aiba efectele dorite, este important sa le asociezi alte practici cum ar fi gandirea pozitiva, exercitii fizice, somnul suficient, cultivarea unei atmosfere de calm in familie. Poti, de asemenea, sa combini mai multe metode de relaxare, pentru un efect mai profund si de durata.

Ai apelat vreodata la vreuna dintre aceste metode de relaxare? Care din ele a avut cel mai rapid si puternic efect asupra ta?

 

De Iuliana Stanescu, psiholog clinician

psihologiulianastanescu@yahoo.com

Tel.: 0766.596.509

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Cum planifici corect o schimbare de carieră
Cum planifici corect o schimbare de carieră

Ești nemulțumită de viața ta profesională? Te tentează ceva nou, dar îți este teamă să îți asumi riscurile? Iată cum planifici corect o schimbare de carieră.

Citeste
Terapia online chiar funcționează?
Terapia online chiar funcționează?

Programul încărcat nu-ți permite să ajungi la psiholog? Ai ales un terapeut, dar distanța e o problemă? Există și varianta mediului virtual, dar oare terapia online chiar funcționează? Iată câteva răspunsuri.

Citeste
Tehnici de relaxare pentru un somn mai bun
Tehnici de relaxare pentru un somn mai bun

Deseori programul încărcat sau stresul ne afectează odihna, iar dimineața ne simțim mai obosiți decât atunci când am mers la culcare. Iată câteva tehnici de relaxare pentru un somn mai bun.

Citeste
Tehnici pentru a-ți depăși frica
Tehnici pentru a-ți depăși frica

Teama te paralizează și îți blochează acțiunile sau deciziile? Într-o anumită măsură e necesară, dar uneori trebuie să o controlăm. Iată câteva tehnici pentru a-ți depăși frica.

Citeste
Cronică de proteste: „Un individ se alătură unui grup pentru că îi împlinește o serie de nevoi din momentul respectiv“
Cronică de proteste: „Un individ se alătură unui grup pentru că îi împlinește o serie de nevoi din momentul respectiv“

Zile întregi de proteste și diferite scenarii ale manipulării. Cât de ușor este de manipulat o masă de oameni? Cum se schimbă indivizii când devin parte a unui grup? Răspunsuri de la Livia Caciuloiu, psihoterapeut.

Citeste
Protestele sunt ca o terapie pentru societate
Protestele sunt ca o terapie pentru societate

Ce-i aduce pe oameni în stradă? Alții de ce rămân inerți, fără pic de inițiativă deși pe dinăuntru fierb? Într-o perioadă când protestele se întâmplă zilnic, încercăm să aflăm motivațiile psihologice, mai de profunzime.

Citeste