7 tehnici simple de relaxare

Desi avem nevoie de relaxare, din pacate timpul nu ne permite sa ne dedicam activitatilor care ne-ar incarca bateriile. Iata cateva tehnici de relaxare la indemana oricui.

 

Incepe ziua cu un exercitiu de imaginatie

Inchide ochii si imagineaza-ti cel mai frumos moment pe care l-ai trait in ziua anterioara. Daca preferi, poti alege un alt moment incarcat cu sentimente pozitive.

Poti face acest exercitiu la inceputul fiecarei zile, explorand felul in care te-ai simtit. Combina exercitiul de imaginatie cu cele de respiratie profunda, intrucat acestea sunt considerate a fi metode eficiente si universale de eliberare a stresului.

Le poti pune in practica la birou, acasa sau in parc, marele avantaj al acestora fiind acela ca necesita foarte putin antrenament pentru efectuarea lor si anihileaza rapid efectele negative ale stresului cronic.

 

Asculta muzica de relaxare si meditatie

Muzica are un efect calmant asupra intregului organism, stimuland productia hormonului serotonina. Acest hormon dezvolta sentimentul de fericire si asigura mentinerea starii de spirit in timp ce inhiba instalarea anxietatii.

Un nivel scazut de serotonina in organism favorizeaza instalarea depresiei, insa muzica te va ajuta sa obtii o buna dispozitie si sa eviti emotiile si sentimentele negative.

Poti asculta muzica chill out sau clasica, dupa preferinte. Poti incerca si combinatiile sonore menite sa induca relaxarea precum cele cu sunete ale naturii.

 

Delecteaza-te cu un hobby

Este extrem de important sa ai un hobby, o pasiune care sa te relaxeze atunci cand o practici in timpul liber. Poate fi cititul unei carti, pictatul, pescuitul sau orice alta activitate care sa te indeparteze de la grijile si stresul cotidian.

Nu spune ca nu ai timp. In weekend poti alege sa pleci intr-o mica excursie sau pur si simplu sa citesti cateva pagini dintr-o carte stand pe o banca in parc.

 

Plimba-te in natura

Petrecerea timpului in natura reduce anxietatea si te ajuta sa iti pui gandurile in ordine. Aceste plimbari te vor relaxa, iti vor imbunatati starea emotionala generala si vor diminua stresul pe care il resimti.

In acelasi timp, profita de cateva minute de joaca impreuna cu un copii sau cu animalele de companie, care iti pot readuce zambetul si bucuria de a trai.

 

Razi din toata inima

Atunci cand razi, simti bucuria de a trai. Pe langa faptul ca rasul este un mijloc de comunicare, acesta iti poate induce o buna dispozitie, calm, relaxare si o stare de bine general, eliminandu-ti tensiunile launtrice.

Sistemul nervos produce astfel transformari care determina cresterea rezistentei la stres. In cazul in care nu ai motive sa razi sau sa zambesti, cauta inregistrari pe internet cu animale sau cu intamplari amuzante, care te vor face sa te relaxezi in cel mai scurt timp.

Cauta orice sursa iti poate indeparta gandurile de la probleme, griji sau oboseala. Pana la urma, o faci pentru binele tau.

Mai mult, studiile demonstreaza ca daca zambim, chiar si fara motiv, mintea noastra inregistreaza un semnal pozitiv, contribuind la schimbarea in bine a dispozitiei.

 

Apeleaza la aromaterapie

Aceasta tehnica se bazeaza pe folosirea uleiurilor pentru relaxare, avand totodata, un rol benefic asupra mentinerii starii de vigilenta si de concentrare.

Poti folosi musetel, bergamota, portocala, lavanda sau roinita (melisa). Persoanele alergice, astmatice, epileptice, bolnavii de diabet, hipertiroidism si hipertensivii trebuie sa consulte medicul inainte de a le folosi.

In rest, poti opta pentru orice miros iti place si stii ca te binedispune. Inainte de acest exercitiu, este important sa aerisesti bine camera in care stai.

 

Suplimente nutritive si ceaiuri

Inainte sa apelezi la suplimentele nutritive, este necesar sa iti faci intai un control de sanatate. In cazul anumitor afectiuni, folosirea acestora este absolut interzisa.

Daca nu exista contraindicatii, discuta impreuna cu doctorul tau ce suplimente ti se potrivesc si cere-i recomandari.

Este bine cunoscut faptul ca magneziul si complexul de vitamine B au grija de sistemul nostru nervos, calmandu-l si echilibrandu-l.

Poti cauta in magazinele naturiste sau farmacii combinatii intre Magneziu si vitaminele B, insa evita supradozajul! Ceaiul, de asemenea, este o adevarata sursa de sanatate si relaxare.

Poti incerca infuzii de roinita si rozmarin, flori de tei si cimbrisor, levantica si salvie. De asemenea, amestecul de coada-soricelului, radacina de papadie, busuioc, valeriana, musetel, sunatoare – in parti egale, intaresc sistemul de aparare natural al organismului si elimina stresul.

Pentru ca aceste tehnici de relaxare sa aiba efectele dorite, este important sa le asociezi alte practici cum ar fi gandirea pozitiva, exercitii fizice, somnul suficient, cultivarea unei atmosfere de calm in familie. Poti, de asemenea, sa combini mai multe metode de relaxare, pentru un efect mai profund si de durata.

Ai apelat vreodata la vreuna dintre aceste metode de relaxare? Care din ele a avut cel mai rapid si puternic efect asupra ta?

 

De Iuliana Stanescu, psiholog clinician

psihologiulianastanescu@yahoo.com

Tel.: 0766.596.509

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Vrei să schimbi un obicei nesănătos? Soluția nu este să renunți la el...
Vrei să schimbi un obicei nesănătos? Soluția nu este să renunți la el…

Fiecare dintre noi poate numi cel puțin un obicei nesănătos la care vrea să renunțe. Dar nu e simplu, nu? Asta și pentru că am abordat greșit schimbarea. Iată o perspectivă nouă.

Citeste
Cum ne dă încredere în sine sentimentul de apartenență
Cum ne dă încredere în sine sentimentul de apartenență

Dependența de cineva nu este deloc benefică, dar să ai acel sentiment de apartenență îți poate schimba viața complet, și numai în bine. Uite cum.

Citeste
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție

Depresia este susținută de un sentiment general de vinovăție. Iată motivele pentru care acesta devine copleșitor și ce putem face.

Citeste
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

Vrei să te bucuri mai mult de viață? Sa elimini stresul și să ai o mai bună igienă emoțională? Apelează cu încredere la mindfulness.

Citeste
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit

Mindfulness nu e magie, ci o tehnică cu solidă bază științifică care ne ajută să fim mai fericiți, să dezvoltăm relații armonioase cu cei din jur și să fim mai bine cu noi înșine.

Citeste
Indicii dacă ai sau nu agorafobie
Indicii dacă ai sau nu agorafobie

O cunoaștem drept teama de mulțimi, dar se extinde și către alte zone precum teama de a merge cu metroul ori de a zbura cu avionul. Care sunt simptomele agorafobiei și cum ne putem vindeca, explică psihoterapeutul Roxana Arion.

Citeste