8 obiceiuri care ne fac viata mai frumoasa

Viata devine mai frumoasa atunci cand stim sa ii descoperim si sa ii apreciem frumusetea. Iata obiceiuri care, practicate cu consecventa, te vor invata cum sa te bucuri din plin de fiecare moment.

 

Fii cea mai buna prietena a ta

Cel mai apropiat companion de calatorie prin viata ne suntem chiar noi insene, iar calitatea vietii noastre este direct influentata de calitatea relatiei pe care o cultivam cu noi insene.

Ti-ar placea sa ai alaturi de tine pe cineva care te critica in continuu si care foloseste orice ocazie pentru a-ti reaminti despre ceva ce nu stii, nu poti sau nu esti?

Doar imagineaza-ti cat de usoara si de frumoasa ar deveni viata ta daca ai invata ca, mai degraba, sa petreci mai mult timp cu si pentru tine si sa ai mai multa rabdare cu tine insati.

Invata sa ai un dialog interior mai pozitiv, sa crezi mai mult in tine, sa te descoperi, sa te accepti, sa te apreciezi si sa te incurajezi.

 

Alege in functie de ceea ce iti doresti

De multe ori, viata pare un fel de cursa contra cronometru printr-un labirint de limitari si conditionari interioare si exterioare, cu care jonglam de la o zi la cealalta asa cum ne pricepem mai bine.

Dar daca te-ai opri din aceasta cursa pentru un moment si te-ai intreba “Daca totul ar fi posibil, unde mi-ar placea sa duca drumul meu?”

Daca ai lasa deoparte “trebuie”, “nu pot”, “nu stiu”, “nu sunt”, cum ti-ar placea sa fie viata ta? Raspunsul la aceasta intrebare poate aduce mai multa claritate si sens alegerilor si actiunilor pe care le faci in fiecare zi.

 

Practica recunostinta

Cea mai simpla modalitate prin care sa iti dezvolti capacitatea de a descoperi si de a aprecia tot mai multe lucruri bune din viata ta este sa scrii in fiecare zi, intr-un jurnal, cel putin un motiv nou pentru care te simti recunoscatoare.

Punand in practica acest obicei, inveti sa iti concentrezi atentia tot mai mult catre emotii pozitive, esti mai motivata sa actionezi pentru implinirea obiectivelor tale si ai o stare generala de sanatate mai buna. A fost demonstrat si stiintific.

 

Pune totul intr-o perspectiva optimista

Atunci cand te confrunti cu o problema, obisnuieste-te sa te intrebi “Ce am de invatat, de facut sau cum trebuie sa devin pentru a putea merge mai departe?”.

In felul acesta, in loc sa cauti cauze si vinovati, adopti o atitudine constructiva, iti asumi responsabilitatea pentru contextul in care te afli si esti mult mai receptiva la potentiale solutii.

In plus, descoperi noi si noi directii in care sa evoluezi, devenind astfel o versiune tot mai buna a ta. Invata sa transformi problemele si obstacolele in oportunitati.

 

Dezvolta-ti capacitatea de a ierta

Lipsa iertarii este cea mai sigura modalitate de a ramane blocata in trecut si de a cultiva in mod deliberat ganduri si emotii care iti submineaza in mod constant starea de spirit, nivelul de vitalitate, viziunea despre tine si despre viata.

La baza ei se afla, de cele mai multe ori, emotii neexprimate si o imagine incompleta asupra contextului in care au aparut ele.

Atunci cand inveti sa iti asumi responsabilitatea pentru propriile emotii, sa le recunosti si sa le exprimi, cand incepi sa accepti ca ar putea exista si alte perspective decat ale tale, devine mult mai usor sa mergi mai departe. Descoperi, treptat, cum iertarea aduce cu ea mai multa libertate de a trai in momentul prezent.

 

Fa in fiecare zi o fapta buna

Un astfel de obicei iti tine atentia treaza pentru fiecare context si mod prin care poti aduce o contributie pentru ca lumea sa devina macar un pic mai buna. Si, de multe ori, este nevoie de atat de putin: un zambet, un cuvant de incurajare, un gand bun, un gest, o reactie.

Cand esti pusa in situatia de a face o fapta buna pentru altcineva, se activeaza in interiorul tau resurse pe care poate nici nu stiai ca le ai.

Te surprinzi, de exemplu, fiind mai curajoasa, mai hotarata sau mai calma si mai rabdatoare decat stiai ca esti.

Descoperi, cu aceasta ocazie, cat de multe ai de oferit, iti consolidezi increderea in tine insati, spiritul de initiativa si generozitatea. Si cine nu ar vrea atunci sa aiba in preajma pe cineva ca tine?

 

Cultiva-ti curiozitatea

Pastreaza-ti mintea deschisa, nu inceta niciodata sa inveti si sa experimentezi lucruri noi si, mai ales, nu inceta sa iti pui intrebari. Intrebarile au capacitatea de a-ti directiona atentia, de a te provoca si de a-ti deschide orizonturi noi.

Poti incepe prin a descoperi perspective surprinzatoare asupra rutinei tale zilnice. Ce ar spune un copil despre o zi obisnuita din viata ta? Dar o persoana mai in varsta? O persoana dintr-o alta tara? Sau poate chiar de pe o alta planeta?

Ce li s-ar parea lor curios? Ce i-ar bucura? Ce indrumari ti-ar da? Dupa ce iti imaginezi care ar fi raspunsurile lor, ce iti propui sa schimbi sau sa apreciezi mai mult in fiecare zi? 

 

Transforma fiecare moment intr-o amintire frumoasa

Care sunt primele trei amintiri frumoase care iti vin acum in minte? Ceea ce face ca un moment sa devina memorabil pentru noi este emotia pe care o asociem cu el.

Noteaza pe o hartie cum te-ai simtit atunci. Iubita? Implinita? Apreciata? Increzatoare? Te-ai simtit pur si simplu vie? Ce credeai in acele momente despre tine? Dar despre viata?

Raspunsurile pe care le-ai notat pe hartie sunt ingredientele prin care poti transforma fiecare moment intr-o amintire frumoasa. Pastreaza-le mereu in atentia ta si vei trai o viata pe care te vei bucura sa o rasfoiesti.

 

De Alina Goanta, Accredited Senior Coach (IIC&M) cu formare in Solution Focused Coaching

www.coachingforchange.ro

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție

Depresia este susținută de un sentiment general de vinovăție. Iată motivele pentru care acesta devine copleșitor și ce putem face.

Citeste
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

Vrei să te bucuri mai mult de viață? Sa elimini stresul și să ai o mai bună igienă emoțională? Apelează cu încredere la mindfulness.

Citeste
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit

Mindfulness nu e magie, ci o tehnică cu solidă bază științifică care ne ajută să fim mai fericiți, să dezvoltăm relații armonioase cu cei din jur și să fim mai bine cu noi înșine.

Citeste
Indicii dacă ai sau nu agorafobie
Indicii dacă ai sau nu agorafobie

O cunoaștem drept teama de mulțimi, dar se extinde și către alte zone precum teama de a merge cu metroul ori de a zbura cu avionul. Care sunt simptomele agorafobiei și cum ne putem vindeca, explică psihoterapeutul Roxana Arion.

Citeste
Remedii pentru plictiseală: 4 activități pe care le poți face acasă
Remedii pentru plictiseală: 4 activități pe care le poți face acasă

Stai prea mult în casă din motive temeinice? Atunci poate fi o provocare să scapi de plictiseală. Iată câteva idei.

Citeste
Dependența: un mod nociv de a face față problemelor
Dependența: un mod nociv de a face față problemelor

Nu toți ajungem să dezvoltăm o dependență. Printre factorii implicați apar educația, mediul familial, temperamentul, resursele personale. Iată cum o combatem.

Citeste