8 reguli pentru un bun echilibru emotional

Nu putem evita necazurile si problemele, chiar daca ne dau stari de furie sau anxietate. Iata ce putem face pentru un bun echilibru emotional.

 

Gandeste pozitiv

Gandurile pe care le avem determina starea noastra emotionala si, mai departe, modul in care actionam si ne comportam.

Tristetea si anxietatea sunt insotite de ganduri negative, chiar daca suntem sau nu constiente de acest lucru.

De aceea, pentru a ne pastra si mentine echilibrul interior, este important sa gandim pozitiv despre noi insene sau despre evenimente viitoare.

Mai mult, gadurile pozitive iti vor amplifica starea de bine si increderea in tine.

De altfel, numeroase cercetari au dovedit beneficiile gandirii pozitive asupra sanatatii, longevitatii vietii, intaririi sistemului imunitar, dezvoltarii unor alternative pentru a face fata dificultatilor sau gasirii de solutii pentru rezolvarea problemelor.

 

Concentreaza-te pe prezent

Psihologii spun ca persoanele cu depresie sunt ancorate in trecut, iar cele cu anxietate traiesc in viitor. Asadar, cea mai buna strategie pentru tine este sa traiesti momentul prezent.

Desigur, asta nu inseamna sa uiti definitiv trecutul sau sa nu iti faci planuri de viitor, ci doar ca in majoritatea timpului ar fi indicat sa te concentrezi asupra prezentului.

Exercitiile de mindfulness sunt foarte utile si poti invata cum sa iti pastrezi atentia in momentul prezent.

 

Nu te compara cu ceilalti

De multe ori comparatia cu alte persoane ne aduce frustrare si emotii negative, dorindu-ne sa fim altcineva sau sa avem ceea ce are o alta persoana.

Nu cunoastem, insa, viata acelei persoane, trecutul ei sau cum se simte ea in interiorul ei. De asemenea, uitam ca fiecare persoana este unica, avand calitatile si defectele ei.

Este important sa te iubesti asa cum esti si sa te compari doar cu tine insati, incercand sa evoluezi si sa devii o persoana mai buna.

 

Inconjoara-te cu persoane alaturi de care te simti bine

Socializarea este deosebit de importanta pentru a-ti pastra echilibrul emotional.

Petrece-ti timpul cu oamenii alaturi de care te simti bine, care te incurajazeaza si care iti ofera sprijin si evita pe cat posibil persoanele care te critica mereu, te descurajeaza sau te coplesesc cu negativitatea lor.

 

Exprima-ti gandurile si sentimentele

Daca te simti trista, anxioasa sau esti intr-o stare negativa, vorbeste cu cineva apropiat sau cu o persoana care te poate asculta si iti poate oferi sustinere.

Discutand despre situatia in care te afli, te vei elibera de acele emotii si te vei simti mai bine.

Pe de alta parte, impartaseste-ti gandurile si sentimentele pozitive cu cei apropiati tie.

Daca te ajuta si iti face placere, exprima ceea ce simti si gandesti intr-o maniera artistica, prin pictura, dans, muzica etc., chiar daca ti se pare ca nu ai talent.

Scopul nu este sa creezi o opera de arta, ci sa te exprimi.

 

Fii recunoscatoare pentru lucrurile pozitive din viata ta

La sfarsitul zilei incearca sa te gandesti la cel putin un lucru pozitiv din viata ta. Pot fi si lucruri marunte, cum ar fi faptul ca beneficiezi de un dus cald intr-o zi cand este ger afara.

Descoperindu-le, iti vei pretui mai mult viata, te vei aprecia mai mult pe tine insati si te vei simti mai implinita. Nu uita sa fii recunoscatoare pentru aceste lucruri.

 

Relaxeaza-te

Orice persoana are nevoie si de relaxare pentru a fi echilibrata. Pentru aceasta poti sa faci in fiecare zi o activitate care iti face placere, sa practici exercitii de relaxare si respiratie, sa mergi la o plimbare in aer liber sau sa apelezi la servicii de masaj. Desigur, posibilitatile sunt nelimitate si totul tine de imaginatia ta.

 

Odihneste-te suficient si mananca sanatos

Pentru echilibrul tau emotional este foarte important si sa dormi suficient de mult, in general cel putin 7 ore pe noapte.

Deficitul de somn iti poate crea o stare de iritabilitate, nervozitate, oboseala si lipsa de motivatie.

De asemenea, este bine sa fii atenta si la ceea ce mananci. Anumite substante iti pot influenta starea interioara.

Astfel, incearca sa te alimentezi sanatos, mancand putin si echilibrat, de mai multe ori pe zi.

 

De Elena-Irina Macovei, psiholog, psihoterapeut

Cabinet individual de psihologie: consiliere psihologica, psihoterapie, relaxare si hipnoza

Telefon: 0741.106.169

irina_macovei08@yahoo.com

 

Citeste si:

Miscare pentru emotii pozitive

4 sfaturi pentru a-ti imbunatati sanatatea mentala

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare

De câte ori nu ai auzit: „Eu știu cel mai bine, eu sunt cel mai grozav, nimeni nu este așa de bun ca mine“ sau „nici nu știe ce a pierdut, nu o să găsească alta ca mine“. Narcisismul iese la iveală ca să ne protejeze, dar, de fapt, este o formă de autosabotare. Iată de ce.

Citeste
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci

Ești responsabilă de propria dezvoltare personală, iar acest lucru înseamnă să rămâi mereu deschisă oportunităților de a te dezvolta. Iată de ce niciodată nu e prea târziu să faci schimbări.

Citeste
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale

Nu este ușor să identifici un psihopat, de aceea cercetătorii dau mai multă atenție metodelor prin care aceștia ar putea fi reperați. Preferințele muzicale par să fie un criteriu.

Citeste
8 reguli pentru un bun echilibru emotional
8 reguli pentru un bun echilibru emotional

Nu putem evita necazurile si problemele, chiar daca ne dau stari de furie sau anxietate. Iata ce putem face pentru un bun echilibru emotional.

Citeste
Cum să renunți la scenarii negative și îngrijorări nefondate
Cum să renunți la scenarii negative și îngrijorări nefondate

Prea multe știri despre catastrofe, probleme sau situații neprevăzute, pe fondul anxietății personale, ne declanșează o serie de scenarii negative. Iată cum putem renunța la îngrijorările nefondate.

Citeste
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citeste