Cum sa ii intelegi mai bine pe cei din jur

Iata un exercitiu usor de realizat, si eficient, pentru intelegerea cat mai corecta a persoanelor dragi tie.

 

Pentru tine 

Aseaza-te intr-o pozitie confortabila si gandeste-te la cine esti tu in acest moment:

– Ce simti acum? Simte talpile, palmele, corpul, greutatea capului in timp ce-l misti dintr-o parte in cealalta.

– Ce vezi acum? Indreapta-ti atentia catre formele si culorile obiectelor.

– Ce auzi acum? Identifica fiecare sunet impreuna cu sursa din care provine.

 

Apoi intreaba-te:

– Ce este important pentru mine in acest moment din viata mea?

– Cum percep aceasta situatie? Doar observa ceea ce gandesti.

– Care sunt valorile mele?

 

Pentru a-l intelege mai bine pe celalalt

Schimba-ti putin pozitia corpului si gandeste-te la o persoana pe care vrei sa o intelegi mai bine. Alege o situatie specifica, pune-te in locul acelei persoane si observa lumea prin ochii ei.

 

Intreaba-te (fiind celalalt):

-Ce simti acum? Din nou concentreaza-te pe talpi, palme, corp, greutatea capului in timp ce-l misti dintr-o parte in cealalta.

– Ce vezi acum? Obiectele din jur, formele si culorile acestora.

– Ce auzi acum? Identifica fiecare sunet impreuna cu sursa din care provine.

 

Din aceeasi perspectiva: 

– Ce este important pentru mine in acest moment din viata mea?

– Cum percep aceasta situatie? Doar observa ceea ce gandesti.

– Care este intentia mea pozitiva? (fiecare dintre noi are o intentie pozitiva in spatele actiunilor sale)

– Care sunt valorile mele?

 

Reconectarea cu sine

Dupa ce ai obtinut raspunsurile din pozitia perceptuala a celuilalt, revino cu atentia catre tine si refa traseul primelor intrebari.

Scopul pentru parcurgerii lor pentru a doua oara este reconectarea cu tine si cu ceea ce esti tu.

 

 

Autor: Vlad Negrila – trainer, Master Practitioner NLP

http://calatoriiprinsunet.ro/

 

Foto: Shutterstock

 

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Îți este rău fizic și nu știi ce ai? Poate fi o teamă inconștientă
Îți este rău fizic și nu știi ce ai? Poate fi o teamă inconștientă

Dacă în copilărie ai simțit teamă de abandon sau față de figurile autoritare, ea poate face parte și din psihicul tău adult. Uneori, aceasta duce la somatizări la nivel fizic. Iată cum.

Citeste
De ce înjurăturile au rol terapeutic
De ce înjurăturile au rol terapeutic

Nu cred că există om pe lumea asta care să nu fi înjurat vreodată – poate călugării tibetani crescuți de mici la mânăstire, dar, și ei, cine știe ce au zis uneori în gând… Că suntem în trafic, ne-am lovit de pat la degetul mic ori o problemă de serviciu ne scoate din minți, scoatem la iveală arsenalul creativ sau concret de injurii. Când ne ajută asta și când nu?

Citeste
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare
Cum devine narcisismul o formă de autosabotare

De câte ori nu ai auzit: „Eu știu cel mai bine, eu sunt cel mai grozav, nimeni nu este așa de bun ca mine“ sau „nici nu știe ce a pierdut, nu o să găsească alta ca mine“. Narcisismul iese la iveală ca să ne protejeze, dar, de fapt, este o formă de autosabotare. Iată de ce.

Citeste
Cum sa ii intelegi mai bine pe cei din jur
Cum sa ii intelegi mai bine pe cei din jur

Iata un exercitiu usor de realizat, si eficient, pentru intelegerea cat mai corecta a persoanelor dragi tie.

Citeste
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci

Ești responsabilă de propria dezvoltare personală, iar acest lucru înseamnă să rămâi mereu deschisă oportunităților de a te dezvolta. Iată de ce niciodată nu e prea târziu să faci schimbări.

Citeste
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale
Poți identifica un psihopat după preferințele muzicale

Nu este ușor să identifici un psihopat, de aceea cercetătorii dau mai multă atenție metodelor prin care aceștia ar putea fi reperați. Preferințele muzicale par să fie un criteriu.

Citeste