Folosește legea atracţiei ca să-ți atingi scopurile

Pentru scopurile și idealurile noastre avem o sumedenie de resurse la îndemână. Chiar și așa, deseori nu suntem destul de concentrați pe ceea ce ne dorim, sau ne pierdem în detalii. Iată o metodă ingenioasă care te ajută să folosești legea atracției pentru a-ți atinge obiectivele.

Citește și:

Gândirea pozitivă și efectele ei negative

Trei metode pentru a stabili un obiectiv

Despre legea atracţiei și vision board

Legea atracţiei, concept care face vâlvă în ultima perioadă, se referă la acea lege naturală care determină ordinea completă a universului şi a vieţilor noastre şi care se bazează pe principiul pe care americanii îl numesc “like attracts like” (asemănătorul atrage asemănător).

Atunci când gândim şi simţim, o frecvenţă corespunzătoare este trimisă în univers, iar aceasta atrage înapoi către noi evenimente şi împrejurări pe aceaşi lungime de undă.

De exemplu, o persoană cu gânduri negative, ce resimte furie sau tristeţe, va atrage evenimente şi situaţii care îl vor determina să resimtă şi mai multă furie sau tristeţe.

Invers, dacă persoană gândeşte şi simte pozitiv va atrage evenimente pozitive. Această filosofie simplă, ilustrată perfect în filmul “The Secret”, presupune că starea bună de sănătate, prosperitatea şi fericirea pot fi atrase prin simplă schimbare a modului de a gândi şi simţi.

Dar, pentru că de la teorie la practică este un drum extrem de anevoios pentru majoritatea dintre noi, vă propun să ne oprim asupra conceptului de “vision board”, ce ne permite să aplicăm concret ceea ce ştim sau intuim deja.

Vision board este un instrument care ne ajută să ne clarificăm obiectivele specifice de viaţă şi să ne concentrăm mai eficient pe realizarea lor.

Concret, acesta constă într-un fel de panou sau colaj pe care dispunem imagini, poze şi afirmaţii, ce reprezintă tot ceea ce vrem să fim, să facem sau să avem în viaţă noastră, este un suport vizual al felului în care ne dorim să arate viaţă noastră pe toate planurile.

 

Ne identificăm și ne clarificăm viziunea de viaţă

A zice “îmi doresc o viaţă mai bună” poate fi un obiectiv, însă nu are consistentă. Ne-am gândit noi efectiv, amănunţit, ce înseamnă a avea o viaţă mai bună?

Pentru cei care întâmpină dificultăţi în a vizualiza acest lucru, un vision board poate fi folositor. De aceea este bine să ne căutăm imagini care să reprezinte detalii specifice a acestei vieţi mai bune pe care ne o dorim.

Poate pentru unii înseamnă a avea o maşină nouă sau o casă cu curte, pentru alţii relaţii de calitate cu ceilalţi, o nouă implicare sentimentală sau apariţia unui copil.

Vision boardul ne ajută să ne dăm seama ce vrem cu adevărat şi ce contează pentru noi. Iar ce contează pentru mine, nu contează şi pentru tine. Vision board-ul este un instrument profund intim, cu caracter de unicitate.

 

Ne întărim afirmaţiile zilnice despre noi şi despre dorinţele noastre

Odată ce am început să visăm, al doilea pas este să credem în visul nostru. Pe lângă imagini, vision boardul include cuvinte, fraze sau propoziţii care ne afirmă intenţiile.

Vă sunt familiare micile voci din capul nostru care nu ne dau pace, ne limitează, ne înfrânează dorinţele şi pornirile de a face lucrurile pe care le dorim? A sosit momentul să le facem să tacă!

Afirmaţiile exprimă cine suntem cu adevărat şi ne permit să realizăm că posibilităţile noastre sunt de fapt nelimitate.

 

Ne menţinem atenţia focusată pe intenţiile ce stau la baza acţiunilor noastre

Cum este posibil să rămâi totuşi concentrat pe obiective, în timp ce ceilalţi din jur şi circumstanţele ne trag în direcţii diferite şi contradictorii ?

Indiferent de ce se întâmplă peste zi, un vision board este un memento constant a ceea ce intenţionezi să faci.

Apelând atât la partea conştientă, cât şi la inconştient, acest instrument îţi menţine mintea trează pe obiective, atenţia pe intenţiile tale şi viaţă pe direcţia pe care ai ales-o, fiind o sursă permanentă de inspiraţie.

 

Ghid de construire a unui vision board

Reflectează mai întâi la câteva obiective personale! Pentru a fi siguri că nu ne vom uita cu regret la viaţă noastră trecută, ar trebui în mod regulat să ne clarificăm scopurile şi direcţiile, cât mai detaliat cu putinţă, iar apoi să construim planuri concrete prin care să ni le atingem.

Gândeşte-te la câteva întrebări majore de genul: Ce înseamnă în percepţia ta o viaţă bună ? Ce face pentru tine ca viaţă să fie valoroasă sau să merite să fie trăită? Când vei fi ajuns la capătul vieţii, ce vei spera să fi realizat?

Sparge aceste întrebări majore în componente mai mici: activităţile pe care doreşti să înveţi să faci; hobbiuri şi activităţi pe care le faci, dar le-ai îmbunătăți; planuri de carieră și paşii care trebuie să îi parcurgi ca să ajungi la jobul ideal sau care sunt obiectivele tale la nivel de relaţii.

Nu te gândi doar că vrei să fii căsătorit sau să ai o relaţie de lungă durata sau copii. Gândeşte-te specific la cum ai vrea să fie persoană cu care vrei să fii, cum ai vrea să petreci timpul cu ea, cum vrei să fie copilul tău, etc.

Ia-ţi răgaz şi găseşte răspunsuri satisfăcătoare pentru tine la toate aceste întrebăr, apoi alege-ţi tema predominantă – orice vision board se va focusa fie pe un obiectiv specific, fie pe obiective mai generale.

Decide asupra formatului de vision board – care îţi este mai confortabil, pe suport fizic sau în format electronic. Ideea este să îl poţi consulta regulat şi să îţi fie la îndemână.

Adună-ţi imagini reperezentative, pozitive, care să corespundă temei alese (de exemplu dacă vrei să devii angajat al unei mari companii multinaţionale, include o imagine a acestei companii sau surprinde poze cu angajaţi care fac ceea ce ţi-ai dori şi tu să faci)

Alege-ţi cuvinte inspiraţionale – o afirmaţie este un cuvânt spus sau scris, pe care îl poţi repetă pentru sine ca pe o mantra (formulă sacră cu valoare magică şi educativă).

Pune-ţi împreună elementele din vision board, sub formă unui aranjament creativ, experimând diferite design-uri.

Ca resurse, o să ai nevoie de o foaie mare de hârtie sau un panou, lipici, bolduri, markere, carioci, creioane colorate, acuarele, hârtie colorată, reviste din care poţi decupa, foarfece. Un adevărat joc creativ!

Alege-ţi cu grijă fundalul. Dacă, de exemplu, obiectivul tău este să depăşeşti un obstacol fizic, o stare de boală, alege o culoare tare, precum roşu. Dacă vrei linişte şi pace în viaţă ta, alege albastru. Gândeşte-te să incluzi o fotografie cu tine în centru şi înconjoară-te de imagini şi cuvinte inspiraţionale.

Amplasează-ţi vison board-ul undeva unde îl poţi vedea zilnic, pentru a îţi menţine atenţia şi motivaţia pe ceea ce ai de făcut. Nu îl face neapărat public, ci lasă-l să ţi fie accesibil doar ţie într-un spaţiu securizant.

Priveşte-ţi creaţia în mod regulat – ideea este să te implici responsabil şi activ în procesul de “privire”, stai măcar 5 minute pe zi, studiindu-i conţinutul şi focusand imaginile.

Citeşte-ţi cuvintele inspiraţionale cu voce tare şi convingere. Dacă tu nu crezi în tine, cine altcineva să creadă? Dar totuşi, nu te îmbăta cu apă rece si nu crede în promisiuni false.

Nu există dovezi ştiinţifice care să ateste că a crea un vision board pentru succesul personal, va determina uniersul să îţi livreze acest succes. Nu există garanţii în acest sens, dar vison boardul este un mijloc foarte bun de a găsi inspiraţie.

Foloseşte-ţi vision board-ul şi pentru a vizualiza procesul, nu numai rezultatul. Câteva studii recente au arătat că oamenii care petrec mai mult timp vizualizând şi imaginându-se pe ei înşişi că au obţinut succes, de fapt performează mai slab atunci când vine momentul acţiunii efective.

Este mai benefic pentru sănătatea mentală să te focusezi pe paşii specifici pe care îi ai de parcurs, decât strict pe rezultatul final.

Dacă te pregăteşti pentru un maraton, este bine să te vizualizezi nu numai în momentul trecerii liniei de finish, ci şi pe parcurs.

Asigură-te că îţi aranjezi imagini sugestive cu etapele de antrenament ce te vor duce la momentul victoriei. Şi evident, nu uita că pe lângă vizualizare, să îţi iei efectiv pantofii de alergat şi să o faci.

 

De Andreea Popescu, psiholog autonom in consiliere psihodinamica

www.psidia.ro

Tel.: 0722.998.049

Foto: 123rf.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

Vrei să te bucuri mai mult de viață? Sa elimini stresul și să ai o mai bună igienă emoțională? Apelează cu încredere la mindfulness.

Citeste
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit

Mindfulness nu e magie, ci o tehnică cu solidă bază științifică care ne ajută să fim mai fericiți, să dezvoltăm relații armonioase cu cei din jur și să fim mai bine cu noi înșine.

Citeste
Indicii dacă ai sau nu agorafobie
Indicii dacă ai sau nu agorafobie

O cunoaștem drept teama de mulțimi, dar se extinde și către alte zone precum teama de a merge cu metroul ori de a zbura cu avionul. Care sunt simptomele agorafobiei și cum ne putem vindeca, explică psihoterapeutul Roxana Arion.

Citeste
Remedii pentru plictiseală: 4 activități pe care le poți face acasă
Remedii pentru plictiseală: 4 activități pe care le poți face acasă

Stai prea mult în casă din motive temeinice? Atunci poate fi o provocare să scapi de plictiseală. Iată câteva idei.

Citeste
Dependența: un mod nociv de a face față problemelor
Dependența: un mod nociv de a face față problemelor

Nu toți ajungem să dezvoltăm o dependență. Printre factorii implicați apar educația, mediul familial, temperamentul, resursele personale. Iată cum o combatem.

Citeste
Cum depășești singurătatea cauzată de izolare
Cum depășești singurătatea cauzată de izolare

Există multe forme de retragere socială, iar izolarea și singurătatea cauzate de propriul temperament sau de frici au efecte negative pe termen lung. Iată ce poți face.

Citeste