Învață să-ți numești emoțiile

Câți dintre noi știm să ne identificăm emoțiile? Acest lucru ne ajută să avem relații mai bune cu cei din jur, să facem pace cu noi și să înțelegem ce dorim cu adevărat de la viață.

 

Câți dintre noi spun: „Mă simt trist, mă simt furios, mă simt anxios?“. De cele mai multe ori ne verbalizăm somatizările, adică ceea ce simțim la nivel corporal și nu emoția în sine.

Citește și:

Mișcare pentru emoții pozitive

Rațiune vs. emoții, ce alegem?

De exemplu: „mi-au dat lacrimile“, în loc de „sunt fericită sau tristă“; „mi-au transpirat palmele“, în loc de „sunt anxioasă“;

„așa mi s-a pus un nod în gât și m-a luat o durere de cap“ ori „am văzut roșu în fața ochilor“, în loc de „sunt foarte furioasă“.

Este esențial să ne comunicăm emoțiile corect, pentru că ceilalți nu pot citi gânduri și ne pot interpreta greșit vorbele sau comportamentul.

Pe lângă asta, emoțiile băgate sub preș, în special cele negative, devin la un moment dat o „bombă atomică“, care, atunci când explodează, devastează totul în jur, inclusiv pe tine.

 

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Vrei să schimbi un obicei nesănătos? Soluția nu este să renunți la el...
Vrei să schimbi un obicei nesănătos? Soluția nu este să renunți la el…

Fiecare dintre noi poate numi cel puțin un obicei nesănătos la care vrea să renunțe. Dar nu e simplu, nu? Asta și pentru că am abordat greșit schimbarea. Iată o perspectivă nouă.

Citeste
Cum ne dă încredere în sine sentimentul de apartenență
Cum ne dă încredere în sine sentimentul de apartenență

Dependența de cineva nu este deloc benefică, dar să ai acel sentiment de apartenență îți poate schimba viața complet, și numai în bine. Uite cum.

Citeste
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție

Depresia este susținută de un sentiment general de vinovăție. Iată motivele pentru care acesta devine copleșitor și ce putem face.

Citeste
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

Vrei să te bucuri mai mult de viață? Sa elimini stresul și să ai o mai bună igienă emoțională? Apelează cu încredere la mindfulness.

Citeste
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit

Mindfulness nu e magie, ci o tehnică cu solidă bază științifică care ne ajută să fim mai fericiți, să dezvoltăm relații armonioase cu cei din jur și să fim mai bine cu noi înșine.

Citeste
Indicii dacă ai sau nu agorafobie
Indicii dacă ai sau nu agorafobie

O cunoaștem drept teama de mulțimi, dar se extinde și către alte zone precum teama de a merge cu metroul ori de a zbura cu avionul. Care sunt simptomele agorafobiei și cum ne putem vindeca, explică psihoterapeutul Roxana Arion.

Citeste