Învață să-ți numești emoțiile

Câți dintre noi știm să ne identificăm emoțiile? Acest lucru ne ajută să avem relații mai bune cu cei din jur, să facem pace cu noi și să înțelegem ce dorim cu adevărat de la viață.

 

Câți dintre noi spun: „Mă simt trist, mă simt furios, mă simt anxios?“. De cele mai multe ori ne verbalizăm somatizările, adică ceea ce simțim la nivel corporal și nu emoția în sine.

Citește și:

Mișcare pentru emoții pozitive

Rațiune vs. emoții, ce alegem?

De exemplu: „mi-au dat lacrimile“, în loc de „sunt fericită sau tristă“; „mi-au transpirat palmele“, în loc de „sunt anxioasă“;

„așa mi s-a pus un nod în gât și m-a luat o durere de cap“ ori „am văzut roșu în fața ochilor“, în loc de „sunt foarte furioasă“.

Este esențial să ne comunicăm emoțiile corect, pentru că ceilalți nu pot citi gânduri și ne pot interpreta greșit vorbele sau comportamentul.

Pe lângă asta, emoțiile băgate sub preș, în special cele negative, devin la un moment dat o „bombă atomică“, care, atunci când explodează, devastează totul în jur, inclusiv pe tine.

 

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum ne afectează la maturitate traumele din copilărie
Cum ne afectează la maturitate traumele din copilărie

Traumele din copilărie ne ghidează deseori viața adultă mai mult decât suntem în stare să recunoaștem. Rănile nevindecate și suferințele îngropate pot fi reale piedici în calea atingerii potențialului nostru real. Pentru că, în interior, vom purta mereu un copil vulnerabil, trist, neîncrezător. Psihologul Andra Zaharia ne spune cum să depășim o copilărie tristă și cum să alegem corect drumul spre vindecare.

Citeste
De ce insistăm să păstrăm aparențele și cât de rău ne face asta
De ce insistăm să păstrăm aparențele și cât de rău ne face asta

Unii oameni țin mortiș să păstreze aparențele, chiar dacă asta riscă să le afecteze foarte serios viața. Nu își conștientizează problemele sau le bagă sub preș… Cum ajungem aici și ce e de făcut?

Citeste
Vrei să-ți îmbunătățești stima de sine? Iată ce să faci
Vrei să-ți îmbunătățești stima de sine? Iată ce să faci

Cu toții ar trebui să ne creștem stima de sine pentru că o atitudine corectă ne ajută să obținem mai ușor ceea ce ne dorim și să fim în armonie cu noi înșine. Iată ce putem face.

Citeste
3 simptome de ADHD care îți creează probleme
3 simptome de ADHD care îți creează probleme

Mulți dintre noi nu știm că avem ADHD, gândindu-ne că așa suntem noi, mai agitați. Iată câteva simptome ale acestei tulburări pe care le putem identifica la noi sau cei apropiați.

Citeste
5 informații personale care ar trebui să rămână secrete
5 informații personale care ar trebui să rămână secrete

Cu toții avem secrete. Iar cea mai mare greșeală este să ne așteptăm ca alții să ni le păstreze. Iată câteva informații pe care nu trebuie să le împărtășim. Pentru o viață liniștită.

Citeste
Ce ascunde hoarding-ul sau acumularea de obiecte
Ce ascunde hoarding-ul sau acumularea de obiecte

Poate ai văzut filme sau documentare despre oameni cu casele ticsite de obiecte, pe care nu sunt dispuși să le arunce, deși sunt inutile și ocupă aproape toată locuința. Fenomenul este extrem de serios și nu doar ceva ce vezi la televizor. Detalii de la psihologul Roxana Arion.

Citeste