Învață să-ți numești emoțiile

Câți dintre noi știm să ne identificăm emoțiile? Acest lucru ne ajută să avem relații mai bune cu cei din jur, să facem pace cu noi și să înțelegem ce dorim cu adevărat de la viață.

 

Câți dintre noi spun: „Mă simt trist, mă simt furios, mă simt anxios?“. De cele mai multe ori ne verbalizăm somatizările, adică ceea ce simțim la nivel corporal și nu emoția în sine.

Citește și:

Mișcare pentru emoții pozitive

Rațiune vs. emoții, ce alegem?

De exemplu: „mi-au dat lacrimile“, în loc de „sunt fericită sau tristă“; „mi-au transpirat palmele“, în loc de „sunt anxioasă“;

„așa mi s-a pus un nod în gât și m-a luat o durere de cap“ ori „am văzut roșu în fața ochilor“, în loc de „sunt foarte furioasă“.

Este esențial să ne comunicăm emoțiile corect, pentru că ceilalți nu pot citi gânduri și ne pot interpreta greșit vorbele sau comportamentul.

Pe lângă asta, emoțiile băgate sub preș, în special cele negative, devin la un moment dat o „bombă atomică“, care, atunci când explodează, devastează totul în jur, inclusiv pe tine.

 

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Ce putem face noi pentru ca psihoterapia să fie eficientă
Ce putem face noi pentru ca psihoterapia să fie eficientă

Pentru ca psihoterapia să fie eficientă, rezultatele ei nu depind atât de înzestrarea terapeutului ales cât de noi însene. Iată câteva sfaturi utile.

Citeste
Capcanele emoționale care îți afectează viața
Capcanele emoționale care îți afectează viața

Vrei să ieși dintr-o relație toxică, să îți schimbi locul de muncă la care de ani de zile te-ai plafonat? Să îți îmbunătățești relația cu copiii tăi? Simți nevoia să îți schimbi viața, dar parcă ceva nu te lasă? Iată ce capcane emoționale îți pun piedici în calea unei vieți line și împlinite.

Citeste
Cum ne autosabotăm prin procrastinare
Cum ne autosabotăm prin procrastinare

Tu cât de des apelezi la procrastinare? Te-ai întrebat de ce faci acest lucru? Iată de ce este un obicei nesănătos și cum să controlăm această tendință.

Citeste
Învață să-ți numești emoțiile
Învață să-ți numești emoțiile

Câți dintre noi știm să ne identificăm emoțiile? Acest lucru ne ajută să avem relații mai bune cu cei din jur, să facem pace cu noi și să înțelegem ce dorim cu adevărat de la viață.

Citeste
Psihosomatizarea: emoțiile care provoacă reacții fizice
Psihosomatizarea: emoțiile care provoacă reacții fizice

Deși psihosomatizarea este cunoscută, pierdem din vedere reale pot fi efectele emoțiilor asupra propriului nostru organism. Iată câteva indicii că ne ascundem adevăratele trăiri în spatele disconfortului fizic.

Citeste
Ce blocaje au oamenii care vin la psihoterapie
Ce blocaje au oamenii care vin la psihoterapie

Vrei să faci o schimbare, te apuci și… o lași baltă. De câte ori ai început o dietă și de câte ori ți-ai spus că te vei despărți de X? Iată cum văd psihoterapeuții blocajele celor care ajung la ei, pe canapea.

Citeste