Motive pentru care reactionam impulsiv

Puterea vointei se refera la efortul de a ne controla, cand aceasta s-a epuizat, tindem sa actionam impulsiv pe baza poftelor sau dorintelor puternice de moment care sunt regretate pe termen lung. Iata cei mai importanti factori care duc la reactii impulsive.

 

Epuizarea ego-ului

Aceasta poate aparea dupa o serie de decizii care implica anumite conflicte precum impresionarea celor din jur sau auto constrangerea de a raspunde politicos unei jigniri si duce la o pierdere a motivatiei.

La finalul zilei resursele noastre de a ne controla anumite porniri devin limitate. Iata deci, si unul dintre motivele pentru care dietele sunt cel mai des incalcate seara.

 

Incarcarea cognitiva

Suprasolicitarea, munca permanenta, dead-line-urile, stresul de peste zi, ne face sa devenim mai impulsivi. Cand mintea noastra este in permanenta ocupata si incarcata, judecatile pe termen scurt sunt cele care dicteaza deciziile.

Relaxarea mentala este cea care iti permite sa deliberezi, sa analizezi o situatie, sa vezi imaginea de ansamblu si sa nu te concentrezi pe senzatia de moment.

 

Stresul

Iata si zona in care puterea vointei este cea care ne controleaza comportamentul. Presiunea si anxietatea resimtite ne determina uneori sa capitulam, chiar daca vorbim despre o activitate pentru care suntem pregatiti.

Acesta actioneaza asupra zonelor din creier care sunt responsabile pentru functiile de executie precum concentrarea, planificarea, abilitatea de a lua decizii.

 

Alcoolul

Consumul de alcool reduce rezistenta la tentatii si controlul inhibitiilor. Totodata, ne limiteaza atentia si abilitatea de a derula mai multe taskuri. Autocontrolul este epuizat, iar excesele au cale libera.

 

Glicemia

Glucoza este vitala efortului de vointa. Studiile arata ca atuci cand facem un efort de vointa, ne scade glicemia, si prin urmare resursele de a mentine acel efort sau a-l replica in alte zone.

In mod ironic, in timpul dietelor, exercitand un efort de vointa constant, epuizam resursele de glucoza, si asa limitate de dieta, iar prin urmare ne dezechilibram capacitatea de a face acelasi efort de vointa in continuare pentru a mentine dieta.

 

Foto: Hepta

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Vrei să schimbi un obicei nesănătos? Soluția nu este să renunți la el...
Vrei să schimbi un obicei nesănătos? Soluția nu este să renunți la el…

Fiecare dintre noi poate numi cel puțin un obicei nesănătos la care vrea să renunțe. Dar nu e simplu, nu? Asta și pentru că am abordat greșit schimbarea. Iată o perspectivă nouă.

Citeste
Cum ne dă încredere în sine sentimentul de apartenență
Cum ne dă încredere în sine sentimentul de apartenență

Dependența de cineva nu este deloc benefică, dar să ai acel sentiment de apartenență îți poate schimba viața complet, și numai în bine. Uite cum.

Citeste
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție
Cum să gestionăm depresia și sentimentul de vinovăție

Depresia este susținută de un sentiment general de vinovăție. Iată motivele pentru care acesta devine copleșitor și ce putem face.

Citeste
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou
Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

Vrei să te bucuri mai mult de viață? Sa elimini stresul și să ai o mai bună igienă emoțională? Apelează cu încredere la mindfulness.

Citeste
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit
Practică mindfulness pentru a-ți schimba viața și a fi mai fericit

Mindfulness nu e magie, ci o tehnică cu solidă bază științifică care ne ajută să fim mai fericiți, să dezvoltăm relații armonioase cu cei din jur și să fim mai bine cu noi înșine.

Citeste
Indicii dacă ai sau nu agorafobie
Indicii dacă ai sau nu agorafobie

O cunoaștem drept teama de mulțimi, dar se extinde și către alte zone precum teama de a merge cu metroul ori de a zbura cu avionul. Care sunt simptomele agorafobiei și cum ne putem vindeca, explică psihoterapeutul Roxana Arion.

Citeste