Nu lăsa gândurile să îți saboteze propriile planuri și obiective

Îți propui obiective și îți stabilești planuri dar, cumva, nu reușești să le duci la capăt. Știi că gândurile tale sunt cel mai mare inamic? Iată ce poți face.

Citește și:

Cum e corect să alegi? Iei decizii cu inima sau rațional?

Idei pentru o mai buna organizare

De ce e așa de greu să ținem o dietă?

Vrei să slăbești, te-ai gândit deja îndelungat la asta. Din păcate, în prezent, ești nemulțumită de felul în care arăți, iar gândurile negative te copleșesc. Nu odată, astfel de gânduri sunt responsabile și pentru o alimentație irațională.

Nu ne place tristețea, așa că ceva dulce ne va crea o stare de confort. Fie ea și temporară. Avem nevoie de endorfine! Iar să le căutăm în sport, atunci când suntem clar sedentari, este un efort prea mare. Incomod, inconfortabil și… la ce bun?

Atunci când îți imaginezi cum ai vrea să arăți, te raportezi la o viitoare formă a ta, iar între tine cea prezentă și între tine cea viitoare nu există o conexiune reală. Oamenilor nu le place să amâne gratificarea, iar viitorul deseori ia forma incertitudinilor și se limitează la „voi vedea când voi ajunge acolo”.

Atunci când spunem că vrem să pierdem în greutate, spunem, de fapt, că am dori ca ACUM să cântărim mai puțin. Iar pentru obiectivele pe termen lung, conectarea cu versiunea ta din viitor este esențială.

În alte cuvinte, accepți o gratificare, o recompensă mai târzie, atunci când există conexiune cu tine, cea din viitor. Pentru că simți că beneficiile sunt pentru tine și nu pentru o variantă virtuală a ta.

Te vezi în viitor fiind mai slabă și mai tonică… dar în prezent suferi pe urma restricțiilor alimentare sau a exercițiilor fizice obositoare. Deseori, renunți la dietă.

 

Economiile pentru pensionare

Mulți dintre noi facem eforturi să supraviețuim financiar de la un salariu la altul. Economiile pentru când vom fi pensionari sunt vise abstracte. Mai mult, din punct de vedere al evoluției, gândim că vrem să ne trăim viața ACUM, cine știe unde sau dacă vom mai fi peste 30 de ani.

Nu mai vorbim despre faptul că nimeni nu-și dorește să îmbătrânească, deci slabe șanse să ne conectăm la noi, cei pensionați, fără să simțim teamă sau frustrare. La nivel rațional, ne putem plasa acolo, dar nu și la nivel emoțional. Ori, deciziile noastre sunt luate emoțional. Majoritatea lor.

Pensionarea este pentru vârstnici, nu pentru persoane tinere și pline de energie cum te simți acum. Deci, de ce să investești într-o variantă vbiitoare a ta cu care nu te identifici? Oamenii tind să diminueze valoarea unor resurse atunci când gratificarea este întârziată.

În urma unor experimente, concluziile arată că oamenii preferă 100 lei acum, decât 150 de lei peste un an. Pentru că preferăm beneficiul imediat, pe termen scurt.

Totodată, dacă valoarea câștigului viitor ar crește, la 250 de lei, ar fi privită cu mai mult interes. Mai ales, atunci când există o identificare prezentă cu tine, cea din viitor.

Dacă la terminarea facultății îți imaginezi cât de diferită va fi viața ta după absolvire, conexiunea cu tine, cea din viitor este slabă. Atunci când ți se spune, însă, că identitatea ta de bază va rămâne aceeași, te conectezi mai puternic la tine însăți.

Pe scurt, ce poți face pentru a combate efectele procrastinării obiectivelor tale, a planurilor, a frustrărilor pe care le simți în prezent, este să te identifici cu ceea ce îți dorești.

Există o tehnică prin care vizualizezi viitorul pe care ți-l dorești, ca întâmplându-se ACUM. Nu îți imagina că ar trebui să fii slabă peste 8 luni sau un an, ci vizualizează-te deja acolo.

Vei avea energia necesară de investit în demersurile tale și vei aprecia fiecare mică schimbare pe care o produci în tine. Iar această conectare la sine este cheia atingerii scopurilor pe termen lung pe care ți le propui.

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Ce este și ce nu este sănătatea emoțională
Ce este și ce nu este sănătatea emoțională

Sănătatea emoțională ne ajută să trăim vieți mai împlinite și să avem o relație mai bună atât cu noi înșine, cât și cu cei din jurul nostru. Dar cum arată oamenii sănătoși emoționali? Ce avem de făcut pentru a ajunge acolo?

Citeste
Îți este rău fizic și nu știi ce ai? Poate fi o teamă inconștientă
Îți este rău fizic și nu știi ce ai? Poate fi o teamă inconștientă

Dacă în copilărie ai simțit teamă de abandon sau față de figurile autoritare, ea poate face parte și din psihicul tău adult. Uneori, aceasta duce la somatizări la nivel fizic. Iată cum.

Citeste
De ce înjurăturile au rol terapeutic
De ce înjurăturile au rol terapeutic

Nu cred că există om pe lumea asta care să nu fi înjurat vreodată – poate călugării tibetani crescuți de mici la mânăstire, dar, și ei, cine știe ce au zis uneori în gând… Că suntem în trafic, ne-am lovit de pat la degetul mic ori o problemă de serviciu ne scoate din minți, scoatem la iveală arsenalul creativ sau concret de injurii. Când ne ajută asta și când nu?

Citeste
Nu lăsa gândurile să îți saboteze propriile planuri și obiective
Nu lăsa gândurile să îți saboteze propriile planuri și obiective

Îți propui obiective și îți stabilești planuri dar, cumva, nu reușești să le duci la capăt. Știi că gândurile tale sunt cel mai mare inamic? Iată ce poți face.

Citeste
Tulburarea obsesiv-compulsivă: manifestări şi remedii
Tulburarea obsesiv-compulsivă: manifestări şi remedii

Mulți dintre noi au experimentat anxietatea dată de gânduri obsesive. Iată cum identificăm tulburarea obsesiv-compulsivă pentru a lua măsurile potrivite pentru noi

Citeste
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci
Dezvoltare personală: 3 lucruri pe care nu e niciodată târziu să începi să le faci

Ești responsabilă de propria dezvoltare personală, iar acest lucru înseamnă să rămâi mereu deschisă oportunităților de a te dezvolta. Iată de ce niciodată nu e prea târziu să faci schimbări.

Citeste