Trăsături de personalitate care determină isteria

Cu totii trecem prin situații care ne generează stări de nervozitate. Iată totuși ce este isteria și cum o putem gestiona.

Citește și:

De ce ne este greu să acceptăm o despărțire

Cum e corect să alegi? Iei decizii cu inima sau rațional?

Nivelul ridicat de anxietate este gestionat diferit de fiecare dintre noi. Iar la baza reacțiilor stau istoricul personal, traumele sau reprimarea sexuală. Dar cel mai des avem de-a face cu persoane care pierd controlul, devin agresive și se comportă precum o bombă cu ceas.

Clinic, manifestările isteriei autentice, pot fi următoarele: dificultăți în respirație, palpitații, crampe, dureri de cap, contractare musculară, tulburări senzoriale sau chiar paralizie parțială.

Tot comportament isteric numim și țipetele, acuzele, nemulțumirile, manifestările agresive asupra unei alte persoane sau asupra persoanei în cauză.

 

Nesiguranța de sine

Lipsa încrederii în sine este fundamentul nesiguranțelor în orice relație încercăm să avem. Fie că este una profesională, una de prietenie sau de dragoste, convingerea că nu merităm anumite lucruri, ne poziționează inferior față de ceilalți.

Iar crizele de isterie pot interveni precum o apărare a noastră, respectiv nevoia de a fi văzuți altfel, apreciați și valorizați. Fără să știm însă să facem acest lucru asertiv.

Totodată, credința că merităm mult mai mult, iar cei din jur nu sunt în stare să ne aprecieze, se soldează cu același tip de comportament.

Cu siguranță, până nu ne rezolvăm astfel de probleme cu noi înșine, nu avem șanse să ne manifestăm diferit la exterior.

Este posibil să ne conștientizăm comportamentele, să înțelegem post factum că am greșit, dar, cu toate acestea, să nu ne putem controla, atunci când anxietatea devine insuportabilă.

Poate frustrările și carențele afective cu care venim din copilărie sunt motivele pentru care am ajuns în acest punct.

Cât timp nu apelăm la ajutor specializat, nu vom reuși să înțelegem originile și nici să intervenim eficient asupra manifestărilor de acest gen. Depinde de fiecare în parte.

 

Gelozia

Gelozia este tot o nesiguranță și, așa cum am citit în nenumărate rânduri, nu are nicio legătură cu iubirea, ci cu controlul pe care vrem să îl exercităm asupra altuia. Iar manifestările isterice atunci când considerăm că avem motive de „gelozie” sunt expresii ale neîncrederii pe care le avem în noi însene.

În realitate, considerăm că nu merităm iubire, respect, valorizare… iar partenerul se comportă în consecință.

În egală măsură, teama de a pierde afecțiunea și interesul unui partener, teama de singurătate și abandon, ne va poziționa fix în rolul celui părăsit, abandonat, evitat. Cine își dorește un partener instabil, mereu pus pe harță, cu ieșiri agresive?

De regulă, astfel de manifestări sunt însoțite de un nivel scăzut de stimă de sine și panică, sau de crize de plâns și depresie.

Cele din urmă, fiind și o formă de manipulare a partenerului, în caz că simțim distanțarea lui drept răspuns la comportamentul isteric manifestat de noi.

Încă o dată, istoria personală în relații, începând cu cele de familie (cu mama și tatăl) și continuând cu primele experiențe amoroase, ne-au setat un tipar greșit.

Acest tipar înseamnă fie alegerea partenerilor indisponibili care declanșează tipul de anxietate pe care nu îl putem controla (pentru că tindem să urmăm aceleași căi, chiar dacă nu ne sunt benefice), fie recreerea istoricului nefavorabil, pentru că este singurul mod în care știm să relaționăm.

Dacă nu ne vom rezolva cu noi înșine problemele de relaționare, manifestările isterice vor deveni un tipar de comunicare în cuplu, iar rezultatul va fi mereu cel de care ne temem cel mai tare: despărțirea, abandonul, pierderea.

Foto: shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
(P) Caracteristicile comune ale femeilor de afaceri de succes
(P) Caracteristicile comune ale femeilor de afaceri de succes

Deși fiecare minte este o lume, se pare că întotdeauna […]

Citeste
Cum putem depăși frica la volan
Cum putem depăși frica la volan

Găsești mereu scuze să nu conduci sau să nici nu termini școala de șoferi? Frica la volan este un sentiment puternic, dar care poate fi depășit. Iată ce ai de făcut.

Citeste
Cum să ne acceptăm propria suferință
Cum să ne acceptăm propria suferință

E greu de conceput cum am putea să ne acceptăm propria suferință, când primul impuls este de a scăpa de ea, de a o depăși. Nu poate fi evitată, oricât ne-am dori, dar poate fi abordată cu mai multă înțelegere din partea noastră.

Citeste
Trăsături de personalitate care determină isteria
Trăsături de personalitate care determină isteria

Cu totii trecem prin situatii care ne genereaza stari de nervozitate. Iata totusi ce este isteria si cum o putem gestiona.

Citeste
Emoţiile negative sunt firești, dar suferinţa este o alegere
Emoţiile negative sunt firești, dar suferinţa este o alegere

Deşi emoţiile precum tristeţea, durerea sau furia sunt diferite de suferinţă, deseori nu facem diferența între ele, fiindu-ne greu să acceptăm că suferinţa este o alegere. Iată cum ajungem la suferință și ce putem face.

Citeste
Te joci cu părul? Ce mesaj psihologic transmiți
Te joci cu părul? Ce mesaj psihologic transmiți

Atunci când cineva stă de vorbă cu tine, nu te poți abține să nu-ți atingi părul, să nu te joci cu el, să nu ți-l aranjezi? Uite ce mesaj psihologic transmiți! E cazul să te oprești…

Citeste