Now Reading
3 motive din cauza cărora nu îți atingi adevăratul potențial profesional

3 motive din cauza cărora nu îți atingi adevăratul potențial profesional

O mulțime de persoane se plâng că le lipsește puterea de concentrare la birou, însă nu observă adevăratele cauze care le împiedică să-și atingă potențialul.

Lipsa puterii de concentrare nu se rezolvă cu diverse suplimente și nici cu o cafea în plus. Doar odată ce găsești adevăratele cauze ale acestei probleme poți să o depășești și să treci la următorul nivel profesional. Din păcate, motivele care ne împiedică să ne atingem obiectivele carieristice trec neobservate. Iată care sunt ele:

  1. Un aspect mai important decât crezi – drumul până la birou

În orașele mari discutăm despre o adevărată problemă, care afectează modul în care decurge ziua ta chiar înainte să ajungi la birou. Bucureștiul este în topul mondial al orașelor cu cel mai aglomerat trafic și adesea mijloacele de transport în comun arhipline îți afectează starea de spirit de la prima oră a dimineții. Este deja cunoscută problema în zona de Nord a Capitalei, unde există o mulțime de clădiri de birouri și unde lucrează un sfert de milion de oameni. Din fericire, există campusuri de birouri și în alte zone, un exemplu fiind West Gate, dezvoltat de Liviu Tudor, care se află în vestul Capitalei.

Deși nu ar trebui să fie singurul criteriu după care îți alegi un loc de muncă, nu trebuie să ignori total zona în care se află sediul companiei la care lucrezi. În definitiv, dacă faci o oră jumătate pe drum până la birou și încă pe atât la întoarcere, gândește-te că ești pe drum trei ore. Aceste ore se adaugă celor 8-9 pe care le petreci la birou, așa că în final dedici muncii 12 ore. Punând cap la cap aceste aspecte, parcă nu ți se mai pare ieșit din comun că ești obosit și nu te poți concentra la birou, nu-i așa?

  1. Un colectiv cu care nu poți colabora și cu care nu rezonezi din punct de vedere profesional

Multora dintre noi ne place să credem că doar de noi depinde parcursul nostru la locul de muncă, dar, în realitate, și de multe ori în mod indirect, el depinde extrem de mult de alte persoane. O echipă cu care să poți comunica și cu care rezonezi când vine vorba despre proiectele de la birou te poate ajuta enorm, în timp ce un colectiv cu care nu ai o colaborare bună te poate trage în jos.

Este extrem de importantă chimia dintre oameni și e vital să poți discuta în mod constructiv cu persoanele cu care lucrezi. Nu ignora acest aspect, iar dacă simți că ai o echipă care nu te ajută deloc să crești, mai bine ia în calcul schimbarea locului de muncă. Și la serviciu se aplică vechiul proverb care spune că „omul face locul”.

  1. Muncești prea mult și nu îți oferi pauze de respiro

Într-un mod surprinzător, dacă nu îți oferi pauze, nu poți privi imaginea de ansamblu, te suprasoliciți și îți inhibi creativitatea. Se spune că doar prin muncă îți poți atinge obiectivele, dar asta nu înseamnă să nu-ți acorzi nicio pauză și să muncești încontinuu. Poate ai senzația că 6 ore de somn pe noapte îți sunt suficiente sau că dacă sari peste prânz nu se întâmplă nimic, însă cu timpul vei observa efectele asupra sănătății tale, iar puterea ta de concentrare va fi mai scăzută, chiar dacă în primă fază nu observi acest lucru. Există un motiv pentru care programul de lucru este de 8 ore și există două zile de repaus în săptămână, nu ignora asta!

Este posibil să ți se pară surprinzătoare aceste lucruri sau pur și simplu să nu te fi gândit la ele. Ei bine, se pare că sunt mai important decât credeai. Ai ținut cont de ele până acum?

Sursa foto: Kinga / Shutterstock

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top