Poziția corectă de somn care ajută întregul organism

Tu cum dormi? Știi că există o poziție corectă de somn care ajută organele să își îndeplinească corect funcțiile? Uite unde greșești.

De regulă, preferăm trei poziții de somn: într-o parte, pe burtă și pe spate, însă modul în care dormim poate avea multiple efecte la nivelul sănătății și frumuseții.

Mai clar, te poți trezi cu dureri de gât, de cap și de spate, mai obosit decât te-ai culcat, cu crampe musculare, cu senzație de arsură la nivelul inimii sau chiar poți face, prematur, riduri.

Citește și:

Cum să ne creștem imunitatea

3 mituri despre somn și nevoia de odihnă

Specialiștii ne spun că cea mai bună poziție pentru somn este lateral, pe partea stângă. Inima funcționează mai bine și, implicit, sistemul circulator, iar ficatul, care nu mai trebuie să susțină atâta greutate, își execută mai bine funcțiile.

În plus, și sistemul limfatic – care elimină din corp toate toxinele și impuritățile – poate accelera acest proces, dacă te obișnuiești să dormi pe partea stângă.

Iar dacă suferi de sindrom de reflux gastro esofagian, aceasta este poziția de somn pe care n-ar mai trebui să o schimbi niciodată.

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Ce este și ce nu este yoga
Ce este și ce nu este yoga

Yoga e o religie? Avem nevoie să fim în formă pentru a o practica? Multe mituri ne țin departe de o practică benefică nouă. Despre acestea, dar și avantajele practicării ei, primim detalii de la Mariana Drăgan, instructor yoga.

Citeste
Cum te motivezi să faci sport
Cum te motivezi să faci sport

Te-ai hotărât să mergi la sală. Grozav! Însă oboseala sau anii întregi de sedentarism pot reprezenta capcane care te împiedică să-ți urmezi scopul. Așadar, cum te motivezi să faci sport? Horaţiu Dumitrescu, PT Manager World Class România, ne spune cum să transformăm antrenamentele într-o rutină.

Citeste
Somn în exces sau insuficient - ce se întâmplă în corp când dormi prea mult sau prea puțin
Somn în exces sau insuficient – ce se întâmplă în corp când dormi prea mult sau prea puțin

Ești obosită și visezi la un somn de 12 ore? Dormi 5-6 ore pe noapte? Uite care sunt efectele în corp pentru fiecare dintre aceste două variante.

Citeste
Poziția corectă de somn care ajută întregul organism
Poziția corectă de somn care ajută întregul organism

Tu cum dormi? Știi că există o poziție corectă de somn care ajută organele să își îndeplinească corect funcțiile? Uite unde greșești.

Citeste
Cum să ne creștem imunitatea
Cum să ne creștem imunitatea

Că ne confruntăm cu răceli repetate sau cu diverse probleme de sănătate, mai serioase, să fii bolnav, nu e o bucurie. De aceea, este important să știm cum funcționează sistemul imunitar, cum ne sabotăm singuri, dar și ce putem face pentru a ne crește imunitatea. Detalii de la dr. Nicoleta Dumitru, medic specialist medicină internă.

Citeste
Curiozități despre organismul uman
Curiozități despre organismul uman

Râzi de cei care poartă iarna ochelari de soare? Nu ar trebui. Unii oameni suferă de o condiție numită oftalmia zăpezilor. Iată și alte curiozități despre organismul nostru.

Citeste