Pole fitness: sport si explorarea feminitatii

Pole fitness, o combinatie intre aerobic, yoga si pilates, iti pune in miscare toate grupele de muschi. Nu doar ca o sa arati si o sa te simti mai bine, dar este o modalitate distractiva de a-ti explora feminitatea si a-ti depasi limitele. Mai multe detalii aflam de la Nadia Budurusi, antrenor certificat de Federatia Internationala de Pole Fitness.

 

Un sport tot mai popular

Cu totii suntem in cautare de noi activitati care sa ne deconecteze de la stresul cotidian, iar cand vine vorba de mersul la sala, majoritatea renunta, din cauza monotoniei.

Pole fitness reprezinta alternativa distractiva de a arde calorii intr-un timp cat mai scurt, iar datorita competitiilor organizate la nivel mondial popularitatea acestui sport creste din ce in ce mai mult si este practicat chiar la nivel de performanta. Mai mult, anul acesta, pe 16 septembrie, Romania a gazduit Campionatul Mondial de Pole Dance si Fitness.

 

Somnul de vis

Pole fitness are o multitudine de beneficii pentru sanatate: te ajuta sa-ti intaresti incheieturile, previne osteoporoza, reduce durerile musculare, pe cele de spate si de gat, ajuta la imbunatatirea sistemului circulator, este foarte util pentru persoanele care petrec foarte mult timp la birou, in fata calculatorului si sunt adeptele unui stil de viata sedentar.

In plus, le poti spune „adio“ noptilor in care insomnia iti strica odihna, deoarece unul dintre beneficiile pole fitness este diminuarea insomniei.

 

Explozie de endorfine

Cel mai mare beneficiu al pole fitness este legat chiar de sanatatea psihica si emotionala, de starea de bine si satisfactie. Cand esti stresata, nivelul adrenalinei din organism incepe sa creasca, motiv pentru care multi dintre noi devin anxiosi, iritati.

Prin intermediul unei sedinte de pole fitness, corpul incepe imediat sa secrete endorfine sau hormonul fericirii, iar starea ta psihica si emotionala se va imbunatati, vei deveni mai calma, mai relaxata si fericita.

Ca in orice alt sport, de indata ce vezi rezultatele muncii depuse, iti vei dori sa obtii si mai mult, mai ales pentru ca fiecare sedinta are elemente de noutate in ceea ce priveste exercitiile propuse.

Prin executarea miscarilor care pareau imposibile, vei invata sa-ti depasesti limitele si, pe masura ce vei obtine un corp mai suplu si mai tonifiat, vei observa si o crestere semnificativa a increderii in propria persoana.

Daca atunci cand ai intrat pentru prima data in sala de antrenament spuneai: „Eu nu o sa pot urca pe bara“, vei realiza cum, dupa un interval relativ scurt, iti vei dovedi contrariul. Este o modalitate excelenta de relaxare, care te ajuta sa elimini stresul acumulat peste zi.

 

Kilograme in minus

Nu exista o reteta-minune pentru slabit, dar sportul, in combinatie cu un stil de viata sanatos, si-a dovedit eficienta in pierderea kilogramelor in plus.

Practicarea pole fitness te ajuta sa slabesti, deoarece sunt lucrate, in acelasi timp, toate grupele de muschi.

In timpul unei sedinte poti arde pana la 500 de calorii, dar este foarte important ca antrenamentul sa fie combinat cu o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos.

 

Un plus de senzualitate

Unul dintre principalele motive pentru care femeile practica fitness-ul vertical este sentimentul de incredere in sine pe care il dobandesc atunci cand reusesc sa stapaneasca o noua miscare, sporit si mai mult de un corp suplu si tonifiat.

Combinatia coregrafiei si a miscarilor de dans cu elementele sportive ne ajuta sa ne redescoperim senzualitatea, sexualitatea, increderea in propriul corp si libertatea de miscare.

 

Posibile riscuri

Desi pole fitness este un antrenament distractiv, nu trebuie sa uitam ca este un sport care ne solicita si care poate fi periculos cand nu se lucreaza sub atenta indrumare a specialistilor. Exista riscul de accidentari la maini, umeri sau coloana, daca se lucreaza fara a fi respectate in mod corect tehnica, principiile de baza, prizele.

Este, cel mai adesea, practicat de femei, dar este recomandat si copiilor, ba chiar si barbatilor!

Nu conteaza ce greutate sau varsta ai, pole fitness poate fi practicat de catre oricine si nu exista contraindicatii medicale, dimpotriva, este recomandat pentru persoanele care au dureri de coloana vertebrala si necesita intarirea musculaturii spatelui, care sufera de stres, oboseala sau insomnie.

Cei care au afectiuni medicale, pot simti la inceput dureri in zonele cu probleme, dar este un efect normal si un semn ca s-au lucrat musculatura si articulatiile. Aceasta durere suportabila va disparea dupa primele antrenamente.

 

Sedinta de pole fitness

Fiecare sedinta de antrenament dureaza 60 de minute, timp in care toate grupele de muschi vor fi lucrate intr-un mod armonios. Primele 15 minute sunt dedicate incalzirii tuturor grupelor musculare si articulatiilor.

Timp de 30 de minute se realizeaza exercitii la bara (pozitii, tranzitii, spinuri) si 15 minute sunt destinate stretching-ului final.

Cu doua antrenamente pe saptamana si un stil de viata sanatos, primele rezultate ale unui trup de vis ar trebui sa apara dupa patru saptamani, urmand sa fie tot mai evidente cu trecerea timpului.

 

Tipuri de antrenament

Programele de pole fitness, fie ele individuale sau de grup, se desfasoara conform programului elaborat de Federatia Internationala de Pole Fitness. Avantajul antrenamentelor individuale este mai mare, intrucat se pot personaliza si beneficiem de atentia totala a antrenorului.

Sunt persoane care prefera sa lucreze mai mult elemente acrobatice, altele – elemente de dans ori se axeaza mai mult pe partea sportiva. 

 

Incepatori, intermediari, avansati…

Exista un program pe care incepatorul il poate parcurge in trei luni de zile, daca se antreneaza constant (de doua ori pe saptamana) si, in functie de abilitatile sale, la sfarsitul celor trei luni, este deja capabil sa lege o coregrafie cu o parte din elementele invatate si sa execute cateva miscari la verticala.

Antrenamentele de la Vertical Fit Studio sunt adaptate atat pentru incepatori, cat si pentru experimentati, in functie de nivelul de pregatire si abilitatile fiecaruia. Antrenorii sunt instruiti sa ofere solutii si sa modifice exercitiile in functie de necesitatile fiecarei persoane in parte.

Nu este necesara forta fizica in brate, asa cum multi dintre noi am crede, nu trebuie sa fii intr-o forma fizica foarte buna sau sa fi lucrat inainte forta pentru a te putea apuca de pole fitness, forta va fi dobandita practicand aceasta activitate.

Chiar daca ai stat departe de sala de fitness pana acum, vertical fitness este o oportunitate sa te apuci de sport. Bineinteles, nu vei realiza exercitii la bara de la prima sedinta, cele mai simple exercitii pe verticala se vor realiza de abia dupa primele doua-trei luni de antrenament.

Pana atunci, baza exercitiilor consta in combinatii de stretching, yoga si pilates. In timp, increderea in sine creste, cand vei observa ca dupa cateva sedinte poti face anumite miscari pe care nici nu iti imaginai ca esti in stare sa le pui in practica.

 

Echipament

Nu este nevoie de o tinuta speciala: echipamentul clasic pentru sport, format din pantaloni tip colant sau pantaloni scurti si un tricou sau o bustiera este ideal. De asemenea, se lucreaza in picioarele goale, fiind o modalitate mult mai sigura pentru incepatori, care, astfel, diminueaza riscul de accidentare.

Insa trebuie avut grija, deoarece este un sport riscant daca nu este practicat alaturi de un instructor – cel putin la primele sedinte, pana se dobandesc cunostintele si miscarile de baza necesare pentru practicarea acestui sport in siguranta.

 

 

De Nadia Budurusi, artista acrobata, cu o experienta de peste 20 de ani in arta circului (chingi, cerc, trapez, acrobatie la sol si contorsionism).

A luat locul al-3-lea la European Pole Dance contest – Blackpool 2015, locul al-2-lea la Italian Pole Dance Contest 2015, premiul de excelenta pentru acrobatie aeriana la Festivalul de Circ de la Monte Carlo 2001, bronzul – la Festivalul de Circ din Paris 2002.

Tel.: 0720.537.573

www.verticalfitstudio.ro

https://www.facebook.com/VerticalFitStudioBucuresti/

 

A consemnat Catalina Cristescu

 

Citeste si:

Tehnici utile de meditatie

Ce ascunde nevoia de senzatii tari

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Umorul te ajută să ai o sănătate de fier!
Umorul te ajută să ai o sănătate de fier!

La ce e bun umorul? La orice! La divorț, la cununie, chiar și la înmormântare e bun. Pentru că, doar râzând de viața absurdă care ne servește uneori lovituri nedrepte, putem să trecem mai departe. Umorul este un medicament universal.

Citeste
Ce e endometrioza și cum se tratează
Ce e endometrioza și cum se tratează

Sângerări abundente și dureri infernale, infertilitate și chin. Aceasta este, pe scurt, definiția populară a endometriozei, o suferință feminină despre care se vorbește prea puțin. Dar endometrioza trebuie explicată și consecințele sale trebuie înțelese. Asta încercăm să facem în rândurile următoare, alături de medicul ginecolog Andrei Cucu.

Citeste
Ține doar de voință sau e ceva mai complicat? De ce nu te poți lăsa de fumat
Ține doar de voință sau e ceva mai complicat? De ce nu te poți lăsa de fumat

Unii pot, alții nu pot să se lase de fumat. Pentru că nicotina e mai adictivă decât cocaina. Iată câteva detalii despre această dependență atât de comună.

Citeste
10 lucruri pe care nu le știi despre somn
10 lucruri pe care nu le știi despre somn

Știi când a devenit insomnia o problemă majoră? Sau în cât timp adorm oamenii? Ajută pilulele pentru somn? Iată și alte lucruri pe care nu le știai, dar e cazul să le afli.

Citeste
Greață, ulcer, nod în gât, gastrită? Somatizarea sau ce mesaje îți transmite corpul tău
Greață, ulcer, nod în gât, gastrită? Somatizarea sau ce mesaje îți transmite corpul tău

Senzație de greață sau că avem ceva în gât, imposibilitatea de a înghiți, gastrită sau chiar ulcer… Te-ai gândit vreodată că problemele tale de sănătate au o cauză emoțională și nu una strict medicală? Ce sunt, de fapt, somatizările la nivel digestiv.

Citeste
Ești matinală sau nocturnă? Cum îți afectează memoria ceasul intern
Ești matinală sau nocturnă? Cum îți afectează memoria ceasul intern

Sunteţi persoane matinale sau dimpotrivă? Dimineţile de iarnă vă „omoară“ concentrarea şi memoria? Ei bine, există o scuză.

Citeste