Respiratia abdominala – solutia sigura de relaxare

Cand trecem prin perioade stresante creste ritmul cardiac, transpiram mai mult, muschii sunt tensionati, respiratia rapida si superficiala. Daca aceste conditii sunt mentinute pentru o perioada indelungata, ele conduc la dezechilibru si declansarea anumitor boli. Toate aceste efecte negative pot fi contracarate foarte usor folosindu-ne de respiratie.

 

Cum functioneaza respiratia abdominala

Respiratia abdominala este cel mai natural si mai eficient mod de a respira. Totusi, este de multe ori uitata datorita tensiunii, a posturii incorecte a corpului, a hainelor prea stramte si a lipsei de antrenament.

Odata ce aceasta tehnica devine din nou parte integranta a vietii zilnice, si va fi adoptat un mod corect de respiratie, starea mentala si fizica se va imbunatati considerabil.

Respiratia abdominala se practica prin actionarea diafragmei si diminuarea actiunii cutiei toracice. Diafragma este un muschi in forma de bolta, ce separa plamanii de cavitatea abdominala si, atunci cand functioneaza corect, asigura cel mai eficient tip de respiratie.

In timpul inspiratiei, diafragma coboara, impingand continutul abdominal in jos si catre exterior. In timpul expiratiei diafragma se ridica, tragand dupa ea si continutul abdominal.

Miscarea diafragmei arata ca sunt utilizati lobii inferiori ai plamanului. Utilizarea corecta a diafragmei produce dilatarea echilibrata a alveolelor pulmonare, imbunatateste drenajul limfatic de la baza plamanilor, maseaza ficatul, stomacul, intestinele si toate celelalte organe ce se situeaza imediat sub ea, exercita un efect pozitiv asupra functiilor cardiace si coronariene si imbunatateste oxigenarea si circulatia sangelui.

 

Tehnica realizarii respiratiei abdominale

Aseaza-te in postura shavasana (intins pe spate, cu fata in sus), inchide ochii si relaxeaza intreg corpul. Observa-ti respiratia, fara a o controla, asa cum e ea naturala. Continua o perioada sa-ti observi respiratia naturala.

Pune mana dreapta pe abdomen, chiar deasupra buricului, si mana stanga pe centrul pieptului. Mana dreapta se va misca in sus odata cu inspiratia si in jos odata cu expiratia. Mana stanga nu ar trebui sa se miste odata cu respiratia.

Abdomenul nu trebuie sa fie tensionat. Nu incerca sa fortezi miscarea abdominala in niciun fel. Nu dilata cutia toracica, nu misca umerii. Simte cum abdomenul se dilata si se contracta.

Continua sa respiri incet si adanc. Inspira cat mai mult posibil in timp ce abdomenul se dilata, fara a dilata cutia toracica. La sfarsitul inspiratiei diafragma va comprima abdomenul si buricul va fi in cel mai ridicat punct.

Odata cu expiratia, diafragma se va misca in sus, iar abdomenul va cobori. La sfarsitul expiratiei abdomenul va fi contractat si buricul va fi comprimat catre coloana vertebrala.

 

Continua asa pentru 10 minute.

 

Autor: Iulia Nalatan

Prakriti School of Yoga

www.yogabucuresti.ro

 

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Măsuri de contracepție peste 35 de ani
Măsuri de contracepție peste 35 de ani

Ai peste 35 de ani și nu vrei copii deloc sau poate nu acum, ori ești mamă deja și nu intenționezi să mai devii. În aceste condiții, evident, se impun măsuri de contracepție adecvate, dar în acord cu vârsta și stilul tău de viață. Cum trebuie să arate contracepția după 35 de ani? Detalii de la dr. Silviu Iștoc, medic specialist obstetrică-ginecologie.

Citeste
Vitamine și minerale esențiale pentru organism
Vitamine și minerale esențiale pentru organism

Cuprul previne albirea prematură a părului, fosforul transmite noilor celule codul genetic, vitamina D ne întărește sistemul imunitar, iar vitamina B12 este produsă de bacteriile din intestinul subțire. Vitaminele și mineralele esențiale pentru organism formează un univers aparte, cu roluri diferite și foarte bine repartizate. Iată de unde să le procurăm și ce efecte are supradozajul.

Citeste
Unul dintre cele mai sigure lucruri este efectul nociv al televizorului asupra creierului
Unul dintre cele mai sigure lucruri este efectul nociv al televizorului asupra creierului

Dragoș Cîrneci este doctor în neuroștiințe și poate face, cu destulă siguranță, predicții ceva mai informate despre viitorul creierului uman și ce impact au noile tehnologii asupra noastră, de exemplu cum stau lucrurile cu efectul nociv al televizorului.

Citeste
Respiratia abdominala – solutia sigura de relaxare
Respiratia abdominala – solutia sigura de relaxare

Cand trecem prin perioade stresante creste ritmul cardiac, transpiram mai mult, muschii sunt tensionati, respiratia rapida si superficiala. Daca aceste conditii sunt mentinute pentru o perioada indelungata, ele conduc la dezechilibru si declansarea anumitor boli. Toate aceste efecte negative pot fi contracarate foarte usor folosindu-ne de respiratie.

Citeste
Cât de mult funcționează detoxifierea
Cât de mult funcționează detoxifierea

Detoxifierea întregului organism, a pielii, ficatului. Cât este adevărat și cât fals? Funcționează detoxifierea, ce limite are și când ne poate face rău? Detalii de la Alina Trifu, consilier în nutriție.

Citeste
Despre nevoia de cabinete stomatologice mobile - Cossette Chichirău
Despre nevoia de cabinete stomatologice mobile

Luna aceasta, pe coperta revistei se află Cosette Chichirău, deputat USR de Iași. Pentru că ne-am propus să susținem ideea că oamenii (și mai cu seamă femeile) trebuie să se implice politic, vom publica aici inițiativa ei legată de cabinetele stomatologice mobile, un serviciu social atât de necesar, și la care majoritatea populației nu are acces.

Citeste