Now Reading
Ana Morodan – Frivolitatea este ca un gin după o zi grea

Ana Morodan – Frivolitatea este ca un gin după o zi grea

Avatar photo

Personaj spectaculos, creat exclusiv în mediul online, Ana Morodan este, azi, un star aparte. Trăznită, extravagantă și exuberantă, dar și modestă și autopersiflantă, contesa digitală are tot mai multe povești de spus.

 

Cine ești tu, Ana Morodan?  Cum te definești?

Ana Morodan: Sunt „splendid de dusă“,  „dement de decisă“, „isteric de perseverentă“; oricum ai da-o, nebunia e acolo; am 32 de ani în buletin și 12 în suflet, 1,62 + un degetar înălțime, 59 de kilograme (spre 60, că în ultima săptămână am stat îngropată în junk food) și cupa D la sutien.

Citește și:

8 vedete care nu au fost căsătorite niciodată

5 vedete bisexuale

În limbaj civilizat, sunt o bosseuse, cum spune franțuzul, adică o „contesă“ care muncește enorm cu ea și pentru ea; care luptă zilnic cu fricile ei;

care iubește asumarea, echitatea, colegialitatea și autoironia; care are în permanență capacitatea să vadă partea plină a paharului… de gin;

care se ferește de dublul standard mai ceva decât de operațiile estetice; care are curajul să aplaude oamenii la scenă deschisă și știe că nu poate face totul singură și trebuie să se înconjoare mereu de oameni mai buni decât ea.

 

Cum se construiește influența socială în online?

A.M.: Primul și cel mai important lucru pentru mine este să transmit o imagine egală cu cea din offline. Să învăț să comunic autentic, cu sufletul, să pot să vorbesc despre vulnerabilitățile mele cu la fel de multă implicare și deschidere ca și atunci când vorbesc despre succesele mele;

să înțeleg că rolul unui influencer în media socială nu este doar de a monetiza de pe urma comunității lui, ci și de a reuși să schimbe lucruri, să devină o voce a binelui, să fie activ și implicat în problemele comunității.

 

Dar, mai important, cum faci cu cea din offline? Cum ai procedat când ai venit la București, necunoscută, pentru a intra în cercurile mofturoase ale Bucureștiului?

A.M.: Am plecat din Arad în 2010, plictisită de un domeniu în care nu excelam și chinuită în permanență de o robă anostă care-mi ecrana zilnic outfit-urile mele superbe și cupa D despre care vă spuneam mai devreme.

Am băut câteva pahare cu gin, mi-am luat sufletul în dinți și visurile într-o valiză și m-am trezit, după multe ore de cugetări cu capul lipit de fereastra unui vagon de tren, în București.

Aveam 200 de lei în buzunar și visam la imperii financiare. Până la Gara de Nord, m-am trezit. Am schimbat în primul an șapte apartamente, pentru că plata chiriei era un fel de apocalipsă a fiecărei luni, făceam poze încontinuu, eram fascinată de fiecare colț nou de București și destul de contrariată de ritmul de aici.

La primul eveniment la care am fost invitată, i-am cunoscut pe Ioana  Voicu și Claudiu Enescu (de la mauvert.com), la care m-am dus țintă și cărora le-am spus, fără să stau prea mult pe gânduri, că trebuie să devenim prieteni.

S-au uitat la mine, au văzut privirea de nebună, au trecut peste asta și n-au avut încotro: a fost cum am zis eu. Au urmat mii de ore de socializare, cafele și întâlniri cu oameni; unii sunt simple cunoștințe, alții – colegi, iar alții mi-au devenit prieteni.

Ce înseamnă să te faci plăcută? Ai intuit vreo tactică sau crezi că e un talent pe care cineva îl are sau nu?

A.M.: Nu știu dacă pot să dau cele mai bune sfaturi pe acest subiect, pentru că, pentru mine, nu a fost niciodată o prioritate asta.

Pentru mine, a fost mereu important ca cei din fața mea să înțeleagă că sunt o tipă autentică, cu multă determinare și o inimă deschisă.

Pot să-ți spun că, în general, oamenii cu care interacționez au reacții foarte puternice în ceea ce mă privește: unele sunt de simpatie și afecțiune, altele – din contră. Ce-i superbissim este că nu le rămân niciodată indiferentă.

 

Ce înseamnă, în general, charismă? Cum ai defini-o tu?

A.M.: Pentru mine, charisma este magnetismul care provine din conștiința lui știu-cine-sunt, siguranța lui știu-cine-vreau-să-devin și forța de a fi în orice circumstanță EU. Restul sunt perle, pene, paiete, glitter și pantofi cu toc… adică doar detalii!

 

Cine e charismatic, după tine, azi? Dar din istorie, pe cine ai alege ca model de charismă?

A.M.: În general, sunt fascinată de oameni cu personalitate exuberantă, oameni care poartă cu ei un halou de pozitivism, o doză simpatică de auto-ironie și pozitivitate cu care trec prin momentele de cumpănă din viața lor.

Fuzionez cel mai bine cu oamenii charismatici, iar printre persoanele care mă binedispun constant sunt Claude (Claudiu Enescu), Mazi (Cristina Mazilu), Maurice (Maurice Munteanu), Tante (Cristina Stănciulescu) și Papu (Mihai Dan Zarug). Dacă ar fi să numesc pe cineva dintre cei celebri și nemuritori, cu siguranță ar fi Luisa Casati.

 

Ce nu intră în personalitatea unui om charismatic, după tine?

A.M.: Nu pot să rezonez cu oamenii autosuficienți, cu cei care vorbesc mult și fac puțin, cu cei care-și dau cu părerea doar de dragul părerii, cu cei care emit judecăți de valoare constant, dar nici cu oamenii ursuzi sau cei care își doresc să fie interesanți doar de amorul artei.

 

Cât muncești? Care este ecuația succesului, după părerea ta? Cât ocupă munca?

A.M.: Nu mi-a plăcut niciodată matematica, iar ecuația asta îmi dă bătăi de cap constant, pentru că are mii de necunoscute și totuși doar un singur rezultat așteptat.

Muncesc mult, uneori poate și 14 ore pe zi, dar țelul meu pentru anul acesta nu e să muncesc mai puțin, ci mult mai eficient.

Cred că e foarte important să faci ajustări programului tău în funcție de statutul tău psihic și emoțional de la momentul respectiv.

 

Fă-mi o scurtă teorie a frivolității.

A.M.: Nu am o teorie pentru asta. Ce știu sigur e că frivolitatea folosită în doze mici și la momentele oportune e ca un gin după o zi grea.

 

Conduci o echipă. Ce crezi că e important la un manager? Cum faci oamenii să dea ce e mai bun din ei?

A.M.: Dacă îi întrebi pe colegii mei de la Moffice (aka Morodan Office), am o oareșce bănuială că vor zice că sunt puțin (ok, mai mult…) isterică, freak-control și că îi exasperez.

Cred că un manager trebuie să fie destul de înțelept să se înconjoare de oameni mult mai pregătiți decât el într-un domeniu anume.

Un manager de succes trebuie doar să știe să facă leadership cu empatie și considerație față de colegii echipei sale. Este important ca echipa să lucreze într-o atmosferă relaxată, pozitivă și fără prea multe încorsetări ierarhice. Motivează-i și încurajează-i să fie buni, și vor fi!

 

Ce nu trebuie să facă un manager?

A.M.: Un manager nu ar trebui să facă abuz de statutul pe care i-l oferă funcția, să nu-și trateze membrii echipei ca pe niște angajați, ci ca pe niște colegi, și să înțeleagă că poate construi lucruri mărețe doar cu ajutorul echipei sale și împreună cu ea.

 

Ai momente când te simți intoxicată de toată această cantitate enormă de informație digitală? Care sunt tacticile tale de relaxare?

A.M.: Cu siguranță! Resimt asta tot mai des în ultima perioadă și încerc să triez tot mai mult informația pe care o consum pe internet.

Am limitat timpul petrecut în social media la 40 de minute pe zi și, în ciuda deficitului de atenție caracteristic generației mele, încerc să absorb tot mai multă informație din întâl­nirile cu mentorii mei, din cărți și publicații media relevante, pentru dezvoltarea mea interioară.

 

Ai putea trăi în afara social media? Ce ai face?

A.M.: Cu siguranță aș putea să mă adaptez unei vieți în afara social media, însă parcursul meu profesional nu ar putea să evolueze fără această unealtă.

Cred că în 2017 provocarea este nu să trăiești în afara social media, ci cum să o folosești deștept, în beneficiul propriei mărci personale.

 

Ce crezi tu despre copiii și adolescenții care trăiesc în bula lor digitală? E de bine? Este de rău? Ce ai recomanda noilor generații?

A.M.: Cred că și bunicii mei care mă vedeau jucându-mă Tetris în anii ’90 erau la fel de oripilați de mica tentativă digitală de atunci, la fel cum suntem și noi astăzi de faptul că noile generații trăiesc mai mult online decât offline.

Nu ne putem opune evoluției și nici nu putem stabili noi ce este mai bine pentru cei din generațiile Z și Alpha. Am în echipă și colegi foarte tineri, de la care am enorm de multe lucruri de învățat, pentru că sunt mult mai aplicați și mai adaptați la lumea de astăzi decât noi.

Și, în afară de abilitățile de comunicare, de digital knowhow, sunt minunați pentru că sunt mult mai conștienți de sustenabilitate și ecologie și mai prezenți în viața comunității, lucruri pe care generația mea le-a învățat cu întârziere.

 

Cum îți folosești imaginea pentru alte cauze decât moda? Ce succese ai avut în aceste arii ?

A.M.: Am acceptat întotdea­una cu mare drag invitațiile studenților și ale altor comunități de business la conferințe, în care să le vorbesc despre parcursul meu profesional și despre greșelile și reușitele mele.

Mă implic – oricât de mult pot – în campanii care au legătură cu ecologia și colectarea selectivă a deșeurilor – două probleme pe care le trecem de multe ori cu vederea, dar care, pe termen lung, ne impactează iremediabil.

Susțin întotdeauna cauzele și oamenii în care cred și #REZIST atunci când cei care ar trebui să lucreze în beneficiul nostru și al bunăstării acestui popor, nu ne tratează onest, eficient și conform promisiunilor.

 

Autobiografie

După șase ani de aventuri în lumea blogging-ului plini de evenimente extraordinare, milioane de cuvinte scrise și după împărtășirea a câteva mii de revelații în modă, peste 2.000 de outift-uri urban-artisto, 250.000 de prieteni fantastici și superșic care mă urmăresc în fiecare lună;

în plus, aproximativ 1.000 de petreceri și evenimente, câteva sute de imagini, promovare de brand, consultanță, stil, lecții de stilism, cursuri de modă și proiecte de public-speaking – apreciate de către eleganta comunitate est-europeană și milioanele de secunde pe care îmi place să le petrec urmându-mi drumul, liberă și ieșită din comun, acum sunt sigură că această călătorie este chemarea mea.

„Dacă merită să o faci, merită să o faci din plin.“ Deci, spectacolul incredibil încă nu a început și aventura vieții noastre așteaptă să fie construită.

Și aici va fi locul unde ne vom distra, vom învăța, vom crește, vom deveni înțelepți, siguri pe noi, plini de farmec și de neuitat.

 

Cine este Ana?

Născută în Arad, într-o familie de colecționari și amatori de artă, Ana Morodan este cel mai influent blogger de stil personal, stil de viață plin de inspirație și aventuri romantice din România, un caracter emblematic al GEN M: „contesa milenială“.

Cu aproape 120.000 de vizitatori unici lunar, Ana reinterpretează estetica aristocrației târzii într-o manieră modernă a modei.

Ea se inspiră din valorile lor tradiționale intime și le transformă în stilul de viață și atitudinea potrivită pentru o fashion-istă milenială.

 

S-a mutat în București la începutul anului 2011, cu o valiză și 200 de lei. În primul an de București, Ana s-a mutat de șapte ori: nu avea posibilități să-și plătească chiria.

Primii bani câștigați i-a folosit pentru a-și contracta o agenție de branding, care să o ajute să-și expună viziunea într-un mod coerent.

În 2017, Ana Morodan are un business cu 11 angajați, este antreprenor, primul blogger de stil personal care a lansat o aplicație și un magazin online, este speaker motivațional, deține licența primului curs de online influencing din România și plănuiește să cumpere un conac pentru a-l transforma într-o capsulă a timpului din perioada interbelică, pentru oaspeții săi.

Foto: Gabi Hiriț

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top