Ce este hipnoza?

Ți s-a întâmplat să fii strigată și să nu auzi pentru că citeai? Sau să mergi pe stradă fără să știi pe unde treci? Uite ce este starea de hipnoza.

 

Transa hipnotică este o stare de conștiență modificată

Persoana hipnotizată este conștientă, însă are o stare specială: pe de o parte, este conștientă de sine, de prezența sa în mediul exterior, iar pe de altă parte, realizează că are un contact neobișnuit de intim cu profunzimile lumii sale interioare.

 

Urmărește și:

De ce uităm tot ce am trăit în prima copilărie?

Cum ne păstrăm creierul sănătos mai mult timp

 

Trăim zilnic în transă

Cercetările știintifice au dovedit acest lucru: în transă, activitatea electrică a creierului nu seamănă cu cea din timpul somnului.

Pe EEG undele din transă sunt ca în starea de conștiență trează, dar liniștită – cum este starea din timpul meditației.

Transa este o stare în care intrăm și din care ieșim spontan cu toții, în fiecare zi. Este ca atunci când atenția îți este absorbită de ceea ce citești într-o carte ori când lucrezi la computer.

 

Cum intri în starea de hipnoză

Ți s-a întamplat să mergi pe stradă și, absorbită de gânduri ori de discuția cu cineva, să nu reții o parte din drum? Acestea sunt stări de transă. Ești conștientă de tine când citești sau mergi? Da.

Poate altcineva să preia controlul asupra minții tale? Nu.

În stare de hipnoză o parte din atenția pe care o acordăm de obicei mediului exterior o redirecționăm către lumea interioară.

Cu cât rămânem mai alerți, mai ancorați în exterior, cu atât transa este mai superficială, iar atunci când avem momente de aprofundare, cele petrecute împrejur ne „scapă“ atenției.

Cea mai profundă stare de transă este apropiată de somn. Cine trece dincolo de „linie“, deja nu mai este în transă, ci doarme.

 

Dr. Crista Darie este psihoterapeut (hipnoza clinică și terapie ericksoniană). E-mail: crista.darie@gmail.com, Site: Psihoterapie-hipnoză

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum facem educație sexuală copiilor pentru a evita tulburările sexuale
Cum facem educație sexuală copiilor pentru a evita tulburările sexuale

Dezvoltarea tulburărilor sexuale de la maturitate pornește din copilărie, când nu ni s-a făcut o educație sexuală corespunzătoare, sau când sexul a fost etichetat drept ceva rău ori rușinos. Cum abordăm corect noi, ca părinți, interesul sexual al copilului sau anumite comportamente precum masturbarea, aflăm de la psihoterapeutul Lucian Negoiță.

Citeste
Cauzele unui contact sexual dureros
Cauzele unui contact sexual dureros

Există cauze multiple ale unui contact sexual dureros și, pentru fiecare dintre ele, ajungem să dezvoltăm anumite strategii cognitive, emoționale sau comportamentale. Care sunt acestea și cum le putem depăși, aflăm de la psihoterapeutul Lucian Negoiță.

Citeste
Cum se explică orgasmul selectiv
Cum se explică orgasmul selectiv

Lipsa orgasmului nu este neapărat o problemă constantă ci poate să apară cu parteneri diferiți sau în etape diferite ale aceleiași relații. Ce motive stau la baza acestor diferențe, de ce ajungem să avem orgasm selectiv și cum remediem situația, aflăm de la psihoterapeutul Lucian Negoiță.

Citeste
Ce este hipnoza?
Ce este hipnoza?

Ți s-a întâmplat să fii strigată și să nu auzi pentru că citeai? Sau să mergi pe stradă fără să știi pe unde treci? Uite ce este starea de hipnoza.

Citeste
Cum procedăm pentru a nu le transmite copiilor noștri teama de a zbura cu avionul
Cum procedăm pentru a nu le transmite copiilor noștri teama de a zbura cu avionul

Este ideal ca atunci când copilul zboară pentru prima dată cu avionul să nu fie alături de părintele anxios. Cel mic, poate prelua teama de a zbura cu avionul din reacțiile părintelui, corporale sau verbale, interiorizând aceste trăiri. Cum procedăm corect aflăm de la la psihoterapeutul Ana Pantazescu-Ana.

Citeste
Cum ne ajutăm singuri dacă simțim brusc teamă de a zbura cu avionul
Cum ne ajutăm singuri dacă simțim brusc teamă de a zbura cu avionul

Cum reacționăm dacă nouă ni se face teamă de a zbura cu avionul? Suntem copleșiți uneori de gânduri și panică încă dinainte de a zbura. Odată ce ne aflăm însă în avion, o tehnică utilă este aceea de a ne distrage atenția de la gândurile anxioase. Ce putem face aflăm de la psihoterapeutul Ana Pantazescu-Ana.

Citeste