Cum să fii mai deștept

Vrem să avem copii deștepți și să fim noi înșine mai inteligenți.  Cum putem face asta? Ce ne influențează inteligența? Iată câteva răspunsuri ale psihologilor.

 

Miruna Stănculescu: Vorba unui om politic de succes: nu toată lumea poate să asculte Schopenhauer. O minte neperformantă cere efort de întreținere.

Așadar, uita-te la știri, pentru că fără ele nu ai cum să te păstrezi paranoic atunci când ieși din casă. Mai apoi, crede și nu cerceta. Tot ce găsești pe net e adevărat, fără doar și poate. De exemplu, nu există diagnostic mai precis decât cel al lui Google.

Dacă totuși ai bibliotecă, asortează cărțile cu covorul și apoi stai departe de ele. Se știe că smartphone-ul e calea către educație, tiparul și cultura sunt pentru snobi. Important e ce telefon scoți din buzunar, nu ce cărți citești.

 

Urmărește și: 

Cum să fim mai creativi

Cum să ne păstrăm creierul sănătos mai mult timp

 

Nadia Gorduza, medic și psihoterapeut

Exista un studiu făcut de Kaazawa în 2009 pe 20745 de adolescenți în SUA, care a observat ca persoanele inteligente merg la culcare foarte târziu, la ora 12.29, și se trezesc târziu, la 7.52. Iar cei mai prostuți merg la culcare la 11.41 și se trezesc pe la 7.20.

E de asemenea un alt studiu făcut de Aronson în 2001 a arătat că doar crezând că este deștept face diferența. De asemenea, alimentația vă influențează inteligența!

Se pare că vegetarienii ar putea fi de până la 10% mai inteligenți decât consumatorii de carne roșie, potrivit unor studii asupra unui număr de 8,170 bărbați și femei al căror IQ a fost testat atunci când aveau vârsta de 10 ani.

Persoanele care au avut un IQ mai mare la vârsta de 10 ani, arată studiul, au avut o probabilitate mai mare să devină vegetarieni la vârsta de 30 de ani.

Nu a existat nicio diferență între vegetarienii mai stricți și cei care au mâncat și carne de pui sau pește.

Descoperirile ar putea ajuta și în explicarea faptului că oamenii mai inteligenți sunt, de asemenea, mai sănătoși, deoarece o dietă vegetariană este mai bună pentru inima și pentru menținerea unei mase corporale sănătoase.

 

 

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
(P) Cum ne ajută împărțirea treburilor casnice să avem un cuplu fericit
(P) Cum ne ajută împărțirea treburilor casnice să avem un cuplu fericit

Amândoi veniți obosiți de la serviciu. Vreți să vă relaxați, să petreceți timp de calitate împreună, dar treburile casnice trebuie și ele rezolvate. Psihologul Gaspar Gyorgy recomandă implicarea comună, face minuni pentru cuplu! Iată de ce.

Citeste
Care sunt cele mai cunoscute intervenții terapeutice în caz de traumă
Care sunt cele mai cunoscute intervenții terapeutice în caz de traumă

Ai trecut printr-o traumă? Nu știi cum să depăsești evenimentul? Iată care sunt cele mai cunoscute intervenții terapeutice în caz de traumă.

Citeste
Cum se manifestă sindromul de stres posttraumatic
Cum se manifestă sindromul de stres posttraumatic

Ai trecut printr-un eveniment neplăcut? Eviți discuțiile despre asta? Gândurile nu îți dau pace? Uite cum ne afectează sindromul de stres posttraumatic.

Citeste
Cum să fii mai deștept
Cum să fii mai deștept

Vrem să avem copii deștepți și să fim noi înșine mai inteligenți. Cum putem face asta? Ce ne influențează inteligența? Iată câteva răspunsuri ale psihologilor.

Citeste
Ce înseamnă trauma?
Ce înseamnă trauma?

Ai avut un accident de mașină? Ai pierdut pe cineva drag? Te-ai despărțit de iubit? Trauma nu este tot una cu evenimentul traumatic. Uite ce înseamnă de fapt și cum ne afectează.

Citeste
Cum să îți ierți greșelile proprii
Cum să îți ierți greșelile proprii

Nu poți să accepți că și tu greșești? Ești mereu nemulțumită de tine și de ceilalți? Uite cum poți să îți ierți greșelile proprii.

Citeste