Cum să fii mai puțin stresat

Stresul a devenit o constantă în viața ta și câteodată simți că te doboară? Învață cum să fii mai puțin stresat!

Miruna Stănculescu, psihoterapeut:

Viața nu e perfectă, dar calitatea de stresor o acordăm noi. Noi ne spunem o poveste despre realitate. Și, dacă vă uitați la filozofii zen ai lumii acesteia, exact asta îi face diferiți – povestea pe care și-o spun despre realitate.

Dacă povestea are accente dramatice și cu iz de sfârșitul lumii, atunci e imposibil să nu devii stresat.

Dacă îți păstrezi simțul umorului ai o șansă să vezi că există de cele mai multe ori ceva ce poți face în așa fel încât să gestionezi situația mai bine. Chiar dacă realitatea nu e chiar ce îți dorești.

Citește și:

10 citate amuzante despre stres

Statistici despre stres pe care trebuie să le afli

Nadia Gorduza, medic și psihoterapeut:

Identificați factorii stresori din viața voastră. În fiecare zi luați-vă 10 minute și notați ce v-a stresat. Faceți un top 10 și vedeți pe care îi puteți elimina. Pe cei pe care nu îi puteți elimina, încercați să îi faceți cât mai puțin stresanți.

Eliminați angajamentele care nu sunt necesare. Faceți un raport între ce greutate au și ce valoare vă aduc. Dacă raportul este supraunitar, eliminați!

Faceți-vă ordine! Haosul și dezordinea pot fi foarte stresante. Începeți cu biroul și continuați în alte arii ale vieții.

Învățați să mai lăsați lucurile să decurgă și în afara controlului vostru. Dorința de a controla situații și persoane este un factor stresant și vă poate crește anxietatea.

Evitați persoanele dificile!

 

Foto: Shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum facem educație sexuală copiilor pentru a evita tulburările sexuale
Cum facem educație sexuală copiilor pentru a evita tulburările sexuale

Dezvoltarea tulburărilor sexuale de la maturitate pornește din copilărie, când nu ni s-a făcut o educație sexuală corespunzătoare, sau când sexul a fost etichetat drept ceva rău ori rușinos. Cum abordăm corect noi, ca părinți, interesul sexual al copilului sau anumite comportamente precum masturbarea, aflăm de la psihoterapeutul Lucian Negoiță.

Citeste
Cauzele unui contact sexual dureros
Cauzele unui contact sexual dureros

Există cauze multiple ale unui contact sexual dureros și, pentru fiecare dintre ele, ajungem să dezvoltăm anumite strategii cognitive, emoționale sau comportamentale. Care sunt acestea și cum le putem depăși, aflăm de la psihoterapeutul Lucian Negoiță.

Citeste
Cum se explică orgasmul selectiv
Cum se explică orgasmul selectiv

Lipsa orgasmului nu este neapărat o problemă constantă ci poate să apară cu parteneri diferiți sau în etape diferite ale aceleiași relații. Ce motive stau la baza acestor diferențe, de ce ajungem să avem orgasm selectiv și cum remediem situația, aflăm de la psihoterapeutul Lucian Negoiță.

Citeste
Cum să fii mai puțin stresat
Cum să fii mai puțin stresat

Stresul a devenit o constantă în viața ta și câteodată simți că te doboară? Învață cum să fii mai puțin stresat!

Citeste
Cum procedăm pentru a nu le transmite copiilor noștri teama de a zbura cu avionul
Cum procedăm pentru a nu le transmite copiilor noștri teama de a zbura cu avionul

Este ideal ca atunci când copilul zboară pentru prima dată cu avionul să nu fie alături de părintele anxios. Cel mic, poate prelua teama de a zbura cu avionul din reacțiile părintelui, corporale sau verbale, interiorizând aceste trăiri. Cum procedăm corect aflăm de la la psihoterapeutul Ana Pantazescu-Ana.

Citeste
Cum ne ajutăm singuri dacă simțim brusc teamă de a zbura cu avionul
Cum ne ajutăm singuri dacă simțim brusc teamă de a zbura cu avionul

Cum reacționăm dacă nouă ni se face teamă de a zbura cu avionul? Suntem copleșiți uneori de gânduri și panică încă dinainte de a zbura. Odată ce ne aflăm însă în avion, o tehnică utilă este aceea de a ne distrage atenția de la gândurile anxioase. Ce putem face aflăm de la psihoterapeutul Ana Pantazescu-Ana.

Citeste