Cum să îți manifești furia fără să faci ravagii

Te apucă des furia și felul în care te comporți îți strică relațiile cu prietenii, colegii sau partenerul? În trafic simți că explodezi de nervi? Ține cont de recomandările de mai jos.

 

Miruna Stănculescu

Dacă manifestările de furie te fac să semeni cu elefantul din magazinul de porțelanuri, înseamnă că ai nevoie să înveți să vorbești. Și mai ai nevoie de ceva – să înveți că nu ești buricul pământului.

Ceilalți nu se gândesc doar la cum să te scoată pe tine din sărite. Reușesc să facă asta în timp ce-și trăiesc viața. Să zicem că pentru a mă înfuria am nevoie să mă conving că acțiunile celorlalți sunt îndreptate împotriva mea.

Citește și:

Test: Ce anume îți declanșează accese de furie?

Ce să nu faci când ai accese de furie

Dar rareori e așa. De pildă, cetățeanul care depășește pe linia de tramvai nu se bagă în fața ta, ci unde i se pare lui că are loc. Nu îți face ȚIE asta, ci așa înțelege el să circule.

Dacă vrei să te înfurii mai puțin și să te manifești fără ravagii, folosește mai rar pronumele personal în descrierea comportamentelor celorlalți. N-o mai lua personal.

 

 

Nadia Gorduza, medic și psihoterapeut

Există o serie întreagă de lucruri pe care fiecare dintre noi le putem face atunci când ne simțim copleșiți de furie și nervozitate: sportul și efortul fizic ajută descărcarea nervoasă, somnul suplimentar de asemenea ajută detensionarea.

Este foarte important să recunoaștem furia și momentul în care ea începe să se declanșeze. Când pulsul nostru sare de 100 bătăi pe minut, creierul nostru este invadat cu cortizol și noradrenalină, suntem în acea stare de „flooding” și nu mai putem gândi.

E important să sesizăm acel moment și să luăm o pauză de minim 20 de minute, timpul necesar ca noradrenalina și cortizolul să se elimine din circulație.

În acest timp putem să aplicăm tehnici de relaxare, ca de exemplu respirație abdominală ghidată, în care să faceti 3 seturi a câte 15 respirații, în care inspirul să fie mult mai mic decât expirul, astfel încât prin hipooxigenare să vă calmați creierul foarte agitat.

Foto: Shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Ce este patriotismul și de ce e necesar să ne implicăm politic?
Ce este patriotismul și de ce e necesar să ne implicăm politic?

Roxana Wring este Consilier la Primaria Capitalei. A revenit in România pentru a lupta civic, pentru a contribui la salvarea patrimoniului bucureștean, și, din 2016, este în politică și administrație publică. Roxana Wring vorbește în cele ce urmează cu Iuliana Alexa, redactor sef Psychologies, despre nevoia de implicare civica si despre patriotism.

Citeste
Care este diferența dintre îndrăgostire și iubire
Care este diferența dintre îndrăgostire și iubire

Sentimentul de îndrăgostire este echivalentul fluturașilor din stomac. Oricât de puternic ar fi însă, nu se compară cu cel de iubire. Între cele două există o cale lungă de parcurs. Explicații de la psihoterapeutul Alex Căciuloiu.

Citeste
Chiar există! Cum ajungem să simțim dragoste la prima vedere
Chiar există! Cum ajungem să simțim dragoste la prima vedere

Este oare posibil să simțim dragoste la prima vedere? Ce ne declanșează acest sentiment și care este semnificația lui? Răspunsuri de la psihoterapeutul Alex Căciuloiu.

Citeste
Cum să îți manifești furia fără să faci ravagii
Cum să îți manifești furia fără să faci ravagii

Te apucă des furia și felul în care te comporți îți strică relațiile cu prietenii, colegii sau partenerul? În trafic simți că explodezi de nervi? Ține cont de recomandările de mai jos.

Citeste
Poți apela la psihoterapie și consiliere virtuală indiferent de problemele cu care te confrunți
Poți apela la psihoterapie și consiliere virtuală indiferent de problemele cu care te confrunți

Cu toții avem momente în viață în care ne dorim să apelăm la psihoterapie sau consiliere. Fie avem o dilemă, fie stresul ne copleșește, fie relația de cuplu sau cea cu copiii are de suferit. Psihiatrul Mihai Bran ne vorbește despre platforma care ne ajută să accesăm astfel de servicii.

Citeste
Cum ne ajută asistența psihologică digitală
Cum ne ajută asistența psihologică digitală

Asistența psihologică digitală este cea mai simplă cale de acces la serviciile de specialitate ale psihologilor, psihoterapeuților și consilierilor. Medicul psihiatru Mihai Bran ne oferă mai multe informații despre platforma pe care găsim astfel de soluții pentru a ne elibera de stres, anxietate, probleme de cuplu sau cele de parenting.

Citeste