Cum să gândești pozitiv

Vrei să gândești pozitiv? Să fii mai optimistă? Se poate. Psihologii te învață cum. Și îți spun și care sunt limitele gândirii pozitive.

 

 

Urmărește și:

Cum să fii mai optimistă

Cum să fii mai deștept

 

Miruna Stănculescu, psihoterapeut

Mie îmi place să folosesc termenul de gândire rațional pozitivă. Nu de alta, dar dacă ești mort de foame, n-o sa se prepare friptura singura, doar dacă te gândești pozitiv la rețetă.

Primul pas ar fi să realizezi că pentru orice lucru care nu-ți convine, există opusul lui pe care ți-l dorești.

Reformularea aceasta are mai multe avantaje –te forțează să te gândești automat la soluții pentru a obține ce vrei, te încurajează să le cauți și își dă sentimentul că ești la controlul vieții tale.

Adică nu te mai simți ca un hamster curentat de vicisitudinile vieții, ci un cetățean la cârma existenței personale.

 

Nadia Gorduza, medic și psihoterapeut

Ține un jurnal pentru o perioadă cu gândurile pozitive și negative care îți trec zilnic prin cap. Identifică care este tiparul lor.

Încearcă să le provoci pe cele negative și vezi dacă ceea ce crezi că urmează să se întâmple se va întâmpla.

Le vei putea invalida cu ușurință în acest fel. Astfel le vei putea destructura. Sau elimină-le pur și simplu! Evită gândirea de gen alb și negru.

Învață să folosești în exprimare cuvinte și expresii pozitive. Nu te identifica cu gândul respectiv.

Imaginează-ți că este ca un avion pe cer. Observă-l și așteaptă să treacă. Gândurile vin și plecă, nu stagnează. Noi suntem cei care le ținem blocate!

 

Foto: 123rf.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
10 citate amuzante despre prietenie
10 citate amuzante despre prietenie

Deja știm că viața este mai frumoasă alături de prieteni și cât de important este rolul lor. Iar din acest tip de relație, nu trebuie să lipsească umorul. Iată 10 citate amuzante despre prietenie.

Citeste
10 citate amuzante despre mâncare
10 citate amuzante despre mâncare

Să fim serioase, ne place să mâncăm, motiv pentru care dietele sunt atât de păguboase. Pentru toate poftele care ne trec acum prin minte, iată 10 citate amuzante cu și despre mâncare.

Citeste
Cum ne afectează viața teama de abandon
Cum ne afectează viața teama de abandon

Dintre toate categoriile de relații pe care le întreținem, relația de cuplu este cea mai afectată de teama de abandon. Indiferent de modul nostru de a gestiona această teamă, ea are un impact negativ asupra cuplului și asupra modului în care ne alegem partenerii. Despre influența acestei temeri asupra întregii noastre vieți aflăm detalii de la psihoterapeutul Cristina Sterie.

Citeste
Cum să gândești pozitiv
Cum să gândești pozitiv

Vrei să gândești pozitiv? Să fii mai optimistă? Se poate. Psihologii te învață cum. Și îți spun și care sunt limitele gândirii pozitive.

Citeste
Care sunt semnele că avem teamă de abandon
Care sunt semnele că avem teamă de abandon

În funcție de modul nostru de a gestiona frica, temerile, reacțiile noastre la teama de abandon vor fi diferite. Din acest motiv, și semnele după care ne putem ghida variază. Cum identificăm această teamă aflăm de la psihoterapeutul Cristina Sterie.

Citeste
Cum oferim atenție celor dragi nouă
Cum oferim atenție celor dragi nouă

Cei dragi nouă au la rândul lor nevoie de atenție. Foarte probabil, încercăm să fim alături de ei și să le satisfacem această nevoie. Totodată, oare ce avem concret de făcut? Câteva sugestii despre cum putem înțelege mai bine nevoile celorlalți primim de la psihoterapeutul Andra Zaharia.

Citeste