De ce să consumi ulei de in? Are mai mult Omega 3 decât uleiul de pește

Tranzit intestinal mai bun și protecție împotriva bolilor cardiovasculare. Iată și alte motive pentru care să introduci în alimentația ta uleiul de in.

Deși provine din zona mediteraneană, datorită globalizării, uleiul de in este consumat în prezent în întreaga lume. Este uleiul cu cea mai mare concentrație de acizi grași Omega 3, în proporție de 55%, mai mult decât conține uleiul de pește.

Citește și:

5 motive pentru care ar trebui să bei lapte vegetal

Efecte ale mâncatului dezechilibrat

Acest aspect îl face candidatul ideal în lupta cu inflamația. Consumul de ulei de in presat la rece, în cadrul unui stil de viață echilibrat, reduce nivelul colesterolului rău, crește nivelul colesterolului bun și scade riscul apariției bolilor cardiovasculare.

Fiecare lingură de ulei de in adăugat salatelor îmbunătățește tranzitul intestinal și reduce constipația. Efectul său antiinflamator îl recomandă și în dieta persoanelor care fac sport, pentru sănătatea articulațiilor și musculaturii.

Ochii uscați (una dintre afecțiunile omului modern, care își petrece foarte mult timp în fața ecranelor luminoase) pot fi ajutați prin introducerea în alimentație a uleiului de in presat la rece.

Uleiul de in extravirgin se consumă în salate proaspete, poate fi adăugat legumelor coapte, după ce acestea au fost gătite, în ciorbe și supe, după ce procesul de gătire s-a finalizat.

Nu este un ulei indicat pentru prăjire sau gătire, pentru că are un prag de ardere foarte mic și devine toxic rapid, atunci când este supus procesului termic.

Pentru că se oxidează rapid, este indicat să păstrăm uleiul de in în spații răcoroase, în recipiente de sticlă închise la culoare.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi

Ne dorim să fim tineri cât mai multă vreme, dar asta nu se traduce doar prin piele frumoasă, cu mai puține riduri, ci și printr-o sănătate mai bună, întrucât îmbătrânirea afectează și organele interne. Prin urmare, cum putem întârzia acest proces al îmbătrânirii? Doctor Daniela Taher ne oferă informații importante despre procesul de îmbătrânire și ce alimente au un efect anti-age.

Citeste
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”

Deseori însoțim sărbătorile cu o serie de excese alimentare. Iar rezultatele sunt vinovăția, kilogramele în plus și disconfortul. Iată ce înseamnă efectul „what the hell”.

Citeste
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame

Cu siguranță și tu ai trecut prin situația în care îți era foame, dar, cum frigiderul era gol, întâi te-ai dus la supermarket, de unde ai cumpărat tot magazinul, mai puțin vânzătoarea și rafturile. Uite cum îți influențează foamea decizia de cumpărare.

Citeste
De ce să consumi ulei de in? Are mai mult Omega 3 decât uleiul de pește
De ce să consumi ulei de in? Are mai mult Omega 3 decât uleiul de pește

Tranzit intestinal mai bun și protecție împotriva bolilor cardiovasculare. Iată și alte motive pentru care să introduci în alimentația ta uleiul de in.

Citeste
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală

Apă minerală? Plată? Carbogazeificată? Poate că nu ne întrebăm prea des despre aceste diferențe, însă ar trebui să o facem. Câteva lămuriri ne oferă domnul inginer Nicolae Șarvari, de la Borsec.

Citeste
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba... în cuplu
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba… în cuplu

Cu toții avem anumite obiceiuri alimentare, iar în cuplu putem constata că nu sunt compatibile. Iată ce avem de făcut dacă ne dorim o schimbare constructivă a stilului alimentar.

Citeste