5 mituri despre slăbit

Nu există diete magice care să funcționeze pentru toată lumea, asta știm. Dar, deseori, credem în miturile despre slăbit. Iată cinci dintre ele.

Citește și:

Ce rol au grăsimile și ce alimente conțin grăsimi sănătoase

Sănătate și frumusețe: alimente anti-aging

În procesul de slăbire, pot mânca fructe la discreție

Un plan de slăbit sănătos trebuie să includă toate grupele alimentare: proteine, carbohidrați și grăsimi de calitate. Însă fructele, deși pline de apă și vitamine, conțin și multe calorii.

Un kilogram de fructe, ușor de mâncat, pentru că senzația de sațietate apare întârziat și dispare rapid, are între 400 și 800 kcalorii.

Alegeți 1-2 fructe zilnic, ca mic dejun sau gustare și doar în prima parte a zilei, când energia dată de fructoză este folosită la potențialul ei maxim de către organism.

 

Produsele dietetice sunt bune pentru slăbit

Sunt departe vremurile când erau promovate dietele fără grăsimi sau fără carbohidrați. Tot mai mulți dintre noi alegem echilibrul și suntem atenți la cantitate și combinații alimentare corecte într-un proces de slăbire sau de menținere.

Dar pe rafturile din supermarket încă există produse procesate, ambalate și marketate ca produse dietetice.

Cele mai multe dintre ele, la o citire atentă a etichetei, conțin mult zahăr și îndulcitori, pentru a păstra gustul bun, care se pierde prin excluderea grăsimilor și carbohidraților.

Produsele dietetice sunt nesănătoase, pot fi dezechilibrate din punct de vedere nutrițional, pline de zahăr și de nici un ajutor în corectarea obiceiurilor alimentare pe termen lung.

 

Voi avea o stare permanentă de foame

Foamea este un dat atunci când vrem să slăbim. Pentru că ne înfometăm, fără motiv, ca apoi să mâncăm tot ce ne iese în cale, fără discernământ.

Amânarea de azi pe mâine, pe luni, pe începutul lunii sau al anului atunci când ne dorim să ne luăm inima în dinți și să facem lucruri pentru silueta noastră, are la bază, în primul rând, frica. Frica de foame, frica de a ne lipsi de micile plăceri alimentare, frica de mâncarea fadă.

Un proces de slăbit sănătos nu este despre foame și mâncare fără gust, ci despre corectarea permanentă a obiceiurilor alimentare care ne-au adus în punctul în care ne aflăm. Corectăm cauza, pentru a ne bucura pe termen lung de efecte.

Trei mese pe zi și 1-2 gustări, bogate în alimente hrănitoare și sățioase (carne de calitate, pește de captură, legume de sezon, cât mai divers colorate, salate, orez brun, paste integrale, cartof dulce, nuci, alune, migdale și semințe crude, lactate integrale) ne țin departe de senzația de foame și de riscul de a avea carențe nutriționale.

 

Trebuie să mănânc puțin

Mult mai importantă decât cantitatea din farfurie, este combinația de nutrienți.

Dacă farfuria ta conținea până acum, la masa de prânz, spre exemplu, carne și cartofi, înlocuiește cartoful cu legume bogate în apă, fără amidon: fasole verde, brocoli, conopidă, ardei gras, castravete, roșii, dovlecei, vinete. Sau adaugă o salată mare cu frunze verzi, suc de lămâie și ulei presat la rece.

Pentru a aproxima cantitatea necesară de mâncare, folosește metoda mâinii, astfel:

Pentru carnea albă și pește, o bucată de dimensiunea palmei. Pentru carnea roșie, o bucată de dimensiunea podului palmei. Pentru nuci, migdale, alune de pădure crude – cantitatea care încape în pumnul închis.

Pentru cereale integrale: paste și orez integral, hrișcă sau mei, fulgi de ovăz – cantitatea care încape într-un pumn deschis. Pentru salate și frunze verzi – cantitatea pe care o putem cuprinde în ambele palme deschise larg. Pentru legume coapte – cantitatea de dimensiunea pumnului.

Aceste cantități se ajustează în funcție de greutatea, vârsta, starea de sănătate, tipul și intensitatea de activitatea fizică făcută și obiective.

Mult mai important este să ne numărăm biscuiții de la cafea decât buchețelele de brocoli din farfurie.

 

Suplimentele pentru slăbit sunt de ajutor

Nu există nici un studiu aprofundat și relevant care să demonstreze că un supliment, vitamină sau mineral ajută, într-o manieră sănătoasă și neinvazivă, în procesul de slăbire.

Sigur că ne este mai simplu să căutăm scurtături, soluții minune și rapide, decât să acceptăm că soluția este fix sub nasul nostru, o știm dintotdeauna, dar ezităm să o aplicăm cu asumare și responsabilitate. Și puțină muncă. 

Răspunsul la întrebarea „ce să fac ca să slăbesc?” este de o simplitate maximă, și nu se află într-un tub cu suplimente ci în alimente nutritive.

 

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață și membru în Ordinul Practicienilor de medicină complementară și alternativă. Fondator iHealth. Ambasador Food Revolution, concept inițiat de Jamie Oliver.

alina.trifu@ihealth.com.ro

www.ihealth.com.ro

 

Foto: shutterstock.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi

Ne dorim să fim tineri cât mai multă vreme, dar asta nu se traduce doar prin piele frumoasă, cu mai puține riduri, ci și printr-o sănătate mai bună, întrucât îmbătrânirea afectează și organele interne. Prin urmare, cum putem întârzia acest proces al îmbătrânirii? Doctor Daniela Taher ne oferă informații importante despre procesul de îmbătrânire și ce alimente au un efect anti-age.

Citeste
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”

Deseori însoțim sărbătorile cu o serie de excese alimentare. Iar rezultatele sunt vinovăția, kilogramele în plus și disconfortul. Iată ce înseamnă efectul „what the hell”.

Citeste
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame

Cu siguranță și tu ai trecut prin situația în care îți era foame, dar, cum frigiderul era gol, întâi te-ai dus la supermarket, de unde ai cumpărat tot magazinul, mai puțin vânzătoarea și rafturile. Uite cum îți influențează foamea decizia de cumpărare.

Citeste
5 mituri despre slăbit
5 mituri despre slăbit

Nu există diete magice care să funcționeze pentru toată lumea, asta știm. Dar, deseori, credem în miturile despre slăbit. Iată cinci dintre ele.

Citeste
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală

Apă minerală? Plată? Carbogazeificată? Poate că nu ne întrebăm prea des despre aceste diferențe, însă ar trebui să o facem. Câteva lămuriri ne oferă domnul inginer Nicolae Șarvari, de la Borsec.

Citeste
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba... în cuplu
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba… în cuplu

Cu toții avem anumite obiceiuri alimentare, iar în cuplu putem constata că nu sunt compatibile. Iată ce avem de făcut dacă ne dorim o schimbare constructivă a stilului alimentar.

Citeste