Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim

Fie că mănânci sau nu carne, proteinele sunt esențiale pentru organism și nu trebuie să îl deprivăm de ele. Iată ce rol au și din ce alimente le putem asimila.

Proteina este un nutrient esențial pentru organism. Denumirea vine de la grecescul protos, care înseamnă „primul“. Organismul uman este plin de proteine.

Părul, unghiile, stratul exterior al pielii sunt formate din proteina numită keratină. Țesuturile musculare conțin miozină și mioglobulină, alte tipuri de proteine. Structura internă a oaselor este alcătuită din proteine.

Citește și:

Alimentația potrivită atunci când facem sport: proporția corectă de carbohidrați, grăsimi și proteine

Reguli pentru o alimentație sănătoasă în timpul sarcinii

Celulele roșii din sânge conțin hemoglobină, o proteină care transportă oxigenul prin celule. Corpul folosește proteinele pentru a construi noi celule, noi țesuturi și pentru a sintetiza alte proteine care fac posibilă funcționarea organismului, cu toate rolurile lui.

Abilitățile noastre de a vedea, gândi, mișca, auzi, de fapt, de a face tot ceea ce noi considerăm activitate zilnică, presupune ca celulele noastre să comunice permanent între ele.

Acest tip de comunicare se face prin intermediul unor neurotransmițători, care se construiesc cu ajutorul proteinelor.

Aproape jumătate din cantitatea de proteine pe care o consumăm zilnic se transformă în enzime, care se ocupă, printre altele, cu digestia alimentelor. Proteina joacă un rol vital în procesul de construcție a fiecărei noi celule.

Proteinele se găsesc din abundență în: carne, pește, ouă, lactate; cereale și pseudocereale – orez, porumb, quinoa, hrișcă, grâu; leguminoase – fasole, linte, năut, mazăre, arahide și unt de arahide;

nuci și semințe – migdale, nuci caju, nuci braziliene, nuci pecan, nuci românești, semințe de dovleac, de floarea-soarelui sau de susan.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, membru al Ordinului Practicienilor de Medicină Complementară și Alternativă. Fondator iHealth. Ambasador Food Revolution, program inițiat de Jamie Oliver. Specializată în alimentația copiilor și adolescenților, alimentația femeii însărcinate, diete în funcție de diverse afecțiuni, inițiere în metode de gastrotehnie, alimentația sportivilor, întocmirea meniurilor în școli și grădinițe, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro.

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Vrei să scapi de kilogramele în plus? Iată cum slăbești sănătos
Vrei să scapi de kilogramele în plus? Iată cum slăbești sănătos

Ar trebui să renunțăm definitiv la dietele restrictive, cu rezultate, cel mult, pe termen scurt. Poți să slăbești sănătos fără eforturi și fără înfometare. Iată cum.

Citeste
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă nu trebuie să însemne diete, limitări, interdicții. Pentru a ne schimba obiceiurile alimentare, iată câteva reguli simple din partea Alinei Trifu, nutriționist.

Citeste
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil

Ți-a spus mama ori soacra că un copil e un adult de dimensiuni mai mici? Ți-a spus să-l hrănești bine? Asta însemnând că trebuie îndopat? Din păcate, cultura noastră românească pune accent pe mâncatul mult… Prin urmare iată ce presupune alimentația copiilor.

Citeste
Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim
Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim

Fie că mănânci sau nu carne, proteinele sunt esențiale pentru organism și nu trebuie să îl deprivăm de ele. Iată ce rol au și din ce alimente le putem asimila.

Citeste
Cum îți influențează cafeaua starea de spirit
Cum îți influențează cafeaua starea de spirit

Dimineața bei doar cafea? Ok, te trezește, dar lucrurile sunt mai complicate pentru că are impact la nivelul sănătății și-ți influențează starea de spirit.

Citeste
Sfaturi de nutriție pentru un ten curat și luminos
Sfaturi de nutriție pentru un ten curat și luminos

Pentru un ten curat și luminos trebuie să avem un stil alimentar sănătos și să fim atenți la hidratare. Sfaturi de la Alina Trifu, consilier în nutriție.

Citeste