Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim

Fie că mănânci sau nu carne, proteinele sunt esențiale pentru organism și nu trebuie să îl deprivăm de ele. Iată ce rol au și din ce alimente le putem asimila.

Proteina este un nutrient esențial pentru organism. Denumirea vine de la grecescul protos, care înseamnă „primul“. Organismul uman este plin de proteine.

Părul, unghiile, stratul exterior al pielii sunt formate din proteina numită keratină. Țesuturile musculare conțin miozină și mioglobulină, alte tipuri de proteine. Structura internă a oaselor este alcătuită din proteine.

Citește și:

Alimentația potrivită atunci când facem sport: proporția corectă de carbohidrați, grăsimi și proteine

Reguli pentru o alimentație sănătoasă în timpul sarcinii

Celulele roșii din sânge conțin hemoglobină, o proteină care transportă oxigenul prin celule. Corpul folosește proteinele pentru a construi noi celule, noi țesuturi și pentru a sintetiza alte proteine care fac posibilă funcționarea organismului, cu toate rolurile lui.

Abilitățile noastre de a vedea, gândi, mișca, auzi, de fapt, de a face tot ceea ce noi considerăm activitate zilnică, presupune ca celulele noastre să comunice permanent între ele.

Acest tip de comunicare se face prin intermediul unor neurotransmițători, care se construiesc cu ajutorul proteinelor.

Aproape jumătate din cantitatea de proteine pe care o consumăm zilnic se transformă în enzime, care se ocupă, printre altele, cu digestia alimentelor. Proteina joacă un rol vital în procesul de construcție a fiecărei noi celule.

Proteinele se găsesc din abundență în: carne, pește, ouă, lactate; cereale și pseudocereale – orez, porumb, quinoa, hrișcă, grâu; leguminoase – fasole, linte, năut, mazăre, arahide și unt de arahide;

nuci și semințe – migdale, nuci caju, nuci braziliene, nuci pecan, nuci românești, semințe de dovleac, de floarea-soarelui sau de susan.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, membru al Ordinului Practicienilor de Medicină Complementară și Alternativă. Fondator iHealth. Ambasador Food Revolution, program inițiat de Jamie Oliver. Specializată în alimentația copiilor și adolescenților, alimentația femeii însărcinate, diete în funcție de diverse afecțiuni, inițiere în metode de gastrotehnie, alimentația sportivilor, întocmirea meniurilor în școli și grădinițe, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro.

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi

Ne dorim să fim tineri cât mai multă vreme, dar asta nu se traduce doar prin piele frumoasă, cu mai puține riduri, ci și printr-o sănătate mai bună, întrucât îmbătrânirea afectează și organele interne. Prin urmare, cum putem întârzia acest proces al îmbătrânirii? Doctor Daniela Taher ne oferă informații importante despre procesul de îmbătrânire și ce alimente au un efect anti-age.

Citeste
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”

Deseori însoțim sărbătorile cu o serie de excese alimentare. Iar rezultatele sunt vinovăția, kilogramele în plus și disconfortul. Iată ce înseamnă efectul „what the hell”.

Citeste
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame

Cu siguranță și tu ai trecut prin situația în care îți era foame, dar, cum frigiderul era gol, întâi te-ai dus la supermarket, de unde ai cumpărat tot magazinul, mai puțin vânzătoarea și rafturile. Uite cum îți influențează foamea decizia de cumpărare.

Citeste
Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim
Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim

Fie că mănânci sau nu carne, proteinele sunt esențiale pentru organism și nu trebuie să îl deprivăm de ele. Iată ce rol au și din ce alimente le putem asimila.

Citeste
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală

Apă minerală? Plată? Carbogazeificată? Poate că nu ne întrebăm prea des despre aceste diferențe, însă ar trebui să o facem. Câteva lămuriri ne oferă domnul inginer Nicolae Șarvari, de la Borsec.

Citeste
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba... în cuplu
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba… în cuplu

Cu toții avem anumite obiceiuri alimentare, iar în cuplu putem constata că nu sunt compatibile. Iată ce avem de făcut dacă ne dorim o schimbare constructivă a stilului alimentar.

Citeste