Echilibru emoțional: cum atingem greutatea dorită fără diete

Știi și tu cum e să ții diete și apoi să nu poți menține rezultatele? Iată cum un bun echilibru emoțional este mai util decât regimurile drastice.

Citește și:

Cum să controlezi mâncatul pe fond emoțional

Sănătate și frumusețe: alimente anti-aging

Cum să arătăm așa cum ne dorim și să ne simțim excelent în pielea noastră? Desigur, cu efort, dar și acceptându-ne pe noi înșine. Frumusețea fiecăruia din noi stă în unicitate. Acesta este și unul dintre motivele pentru care nu există o rețetă unică pentru un corp zvelt sau o dietă ideală care va funcționa la orice individ de pe această planetă.

O dietă poate fi o idee bună dacă am ajuns (singuri sau împreună cu un psiho-nutriționist) la concluzia că stilul de viață pe care îl ducem este nesănătos ori distructiv. O altă condiție ar fi ca această dietă să nu ne facă mai nefericiți decât suntem. Ca atare, personalizarea este cheia.

Cum să facem însă ca să nu fim nevoiți să luăm la un moment dat măsuri drastice?  Este recomandat să evităm excesele, fie ele culinare sau legate de orele de muncă, să ne facem controale medicale anual sau mai des, să ne preocupe evoluția noastră spirituală, să avem cât mai mulți ani cu putință o viață activă.

Echilibrul emoțional depinde mult de calitatea relațiilor interpersonale, dar și de atitudinea față de noi înșine. Nu fi prea aspru cu tine când proiectul la care lucrai de șase luni nu s-a concretizat sau când împlinești 40 ani și consideri că “alții” au reușit în viață sau au călătorit mult mai mult!

De asemenea, respectul față de sine este susținut și de exercițiile fizice. Acestea se împart în două categorii: cele care te solicită și au ca rezultat tonifierea musculară, și cele care au scopul de armonizare – Pilates, yoga.

Sportul, o respirație corectă și o energie bună îți vor schimba postura și atitudinea. O viața activă înseamnă și mai puține șanse de îmbolnăvire. Imunitatea crescută te va feri de răceli, dar și de depresie.

Stresul cotidian este unul din factorii din cauză cărora oamenii încep să mănânce fără noimă sau măsură. Grijile de la birou sau problemele din cuplu sunt motive des invocate pentru consumul de produse cu un ridicat conținut de zahăr ori grăsimi.

Vizitele la frigider după ora 10 PM, care au ca scop distragerea atenției de la întrebările care ne joacă în minte, vor avea în scurt timp rezultate vizibile – schimbare de greutate și scăderea aspectului neted al pielii.

Impactul imediat asupra stării de spirit este mult mai important și asta fiindcă în creier, atunci când înghițim ciocolată se activează centrul responsabil cu “recompensa”.

Unii cercetători compară zahărul cu drogurile deoarece cresc nivelul de dopamină și serotonină instaurând o stare de bine pe care ți-o vei dori la infinit.

Este ironic că în aceste momente suntem frământați de trecut, dar acțiunile noastre au un impact negativ asupra viitorului. Total inversul dorințelor declarate!

Hai să vedem care ar fi cei trei pași esențiali prin care poate fi oprit consumul de alimente pe fond emoțional.

Fii prezent: conceptul de mindfulness subliniază importanța comportamentului la masă. Alege alimente proaspete, bucură-te de fiecare înghițitură, înlătură televizorul sau telefonul cât savurezi micul dejun ori cina.

Conștientizează reala ta problemă: când vei realiza pentru ce te încarci cu toate grăsimile, vei afla că soluția nu se află în farfurie, ci în relația cu anumiți parteneri sau membri ai familiei.

Evită tentațiile: nu cumpără alimente bogate în fructoză sau grăsimi și nu frecventa restaurante unde meniul este plin cu preparate nesănătoase.

Odată ce începi să deții controlul asupra emoțiilor și obiceiurilor tale, vei ști cum să te ferești de alimentele ce aduc fericire doar pentru câteva ore. Menținerea unui stil de viață sănătos presupune disciplină. O poți interpreta și ca pe o rutină benefică ce îți amintește zilnic cât de important este să ai grijă de silueta ta pe termen lung.

Nu te priva de produse pe care le consideri un răsfăț, doar nu vrei să ai o existență plată, dar tot ceea ce consumi trebuie să fie în acord cu nevoile tale adevărate!

 

De Bianca Pătrașcu, psiholog, psiho-nutriționist

office@biancapatrascu.ro

Foto: shutterstock.com

 

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum ajută carbohidrații organismul și în ce alimente îi găsim
Cum ajută carbohidrații organismul și în ce alimente îi găsim

Eviți să mănânci carbohidrați? Asta este o mare greșeală de nutriție! Uite de ce sunt importanți și la ce alimente să nu renunți.

Citeste
Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim
Ce sunt proteinele și în ce alimente le găsim

Fie că mănânci sau nu carne, proteinele sunt esențiale pentru organism și nu trebuie să îl deprivăm de ele. Iată ce rol au și din ce alimente le putem asimila.

Citeste
Alimentația potrivită atunci când facem sport: proporția corectă de carbohidrați, grăsimi și proteine
Alimentația potrivită atunci când facem sport: proporția corectă de carbohidrați, grăsimi și proteine

Mergi la sală, alergi? Vrei să slăbești sau doar să te tonifici? Exercițiul fizic presupune și o alimentație adecvată. Concret, ce să mâncăm atunci când facem sport.

Citeste
Pepenele roșu are efect similar cu un medicament pentru potență
Pepenele roșu are efect similar cu un medicament pentru potență

Știai că pepenele roșu afectează vasele de sânge într-un mod similar cu Viagra?

Citeste
Mănâncă-l în fiecare dimineață! Este considerat fructul fericirii
Mănâncă-l în fiecare dimineață! Este considerat fructul fericirii

Fructele conțin o mulțime de nutrienți benefici pentru organism, dar acesta în mod deosebit ne ajută și starea de spirit.

Citeste
Sănătate și frumusețe: alimente anti-aging
Sănătate și frumusețe: alimente anti-aging

Ne dorim o alimentație sănătoasă, iar dacă anumite produse ne întrețin frumusețea, cu atât mai bine. Iată un mic îndrumar de alimente anti-aging.

Citeste