Now Reading
Nu judeca o carte după copertă

Nu judeca o carte după copertă

izabella-cete
nu-judeca-o-carte-după-copertă

Weekend-ul trecut citeam câteva aspecte și greșeli ale oamenilor, în general. Știu că generalizarea nu este bună, dar de cele mai multe ori este valabilă.

În timp ce unii sunt foarte analitici și distanți, alții sunt grăbiți și trag concluzii fără fapte sau dovezi. Fără să ne dăm seama, noi judecăm oamenii chiar din primele secunde. Prin „judecăm” mă refer la faptul că ne facem o părere despre ei, care de cele mai multe ori nu se potrivește cu adevărul.

Să trecem la câteva exemple concrete. Despre o persoană șarmantă și zâmbăreață, am putea crede că este o persoană care se simte bine, fără niciun fel de probleme. Dar de fapt, acest zâmbet poate fi doar o mască, care acoperă tristețea. Persoanele bine-îmbrăcate, par bogate, când de fapt, sunt oameni cu venituri medii, care acordă mare atenție aspectului exterior. Se poate întâmpla și invers, persoane prost-îmbrăcate și neîngrijite pot fi persoane înstărite, care nu dau importanță aspectului exterior. Aceștia sunt foarte tricky, vă spun eu! Aici comoara se află în interior.

În ceea ce privește caracterul oamenilor, situația este asemănătoare. Cei buni și exagerat de amabili, pot fi de fapt, cei care te păcălesc. Picură miere în urechi pentru a schimba orice situație în interesul lor. Cei distanți și reci la prima vedere, pot fi cei mai buni și loiali prieteni. Doar au nevoie de timp pentru a se apropia.

Oamenii sunt foarte diferiți, aspectul nu este egal cu caracterul, nici trupul cu spiritul omului. La fel ca pe oameni, așa judecăm și lucrurile care ne înconjoară, mașini, case, obiectele de consum. Detergenții, cosmeticele, produsele de igienă pe care le consumăm, nu sunt de fiecare dată conform ambalajului sau conform reclamei. Un ambalaj bun, nu garantează și o calitate bună. Sau un ambalaj prost, nu înseamnă un produs prost. Există extrem de multe produse care fac minuni, dar sunt prea puțin cunoscute.

Reclama bună vinde, dar nu este o garanție a calității. Pasta de dinți nu albește dinții niciodată așa ca în reclamă. Și totuși de fiecare dată când o cumpărăm avem o fărâmă de speranță că acest tub va fi mai bun decât precedentul. O carte cu un titlu atrăgător, poate fi o pierdere de timp. O altă carte cu o copertă total neatrăgătoare, poate fi o capodoperă, pe care nu o mai poți lăsa din mână. Ar mai fi mii de exemple asemănătoare.

Măștile și marketingul învelesc totul, așa că de preferat ar fi să privim cât mai adânc posibil în tot ceea ce se află în fața noastră. După zicala „Nu judeca o carte după copertă!”, ci deschide-o și citește puțin din ea.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top