Now Reading
Cum să fim bine și la muncă și acasă, când acasă ne-a devenit și birou? Tips&Tricks

Cum să fim bine și la muncă și acasă, când acasă ne-a devenit și birou? Tips&Tricks

Revista Psychologies
cum-să-fim-bine-și-la-muncă-și-acasă-când-acasă-ne-a-devenit-și-birou-tips-and-tricks

Dacă până în 2020, munca remote nu era foarte populară în România și se preta numai anumitor domenii, în ultimii doi ani, work from home a devenit noul normal. Adoptată inițial ca măsură a limitării răspândirii covid19, cel mai probabil, va rămâne definitorie pentru modul în care se va munci și în viitorul apropiat. Schimbările și tranziția către online din ultimii 2 ani au conturat o realitate la care fiecare a făcut față și s-a adaptat diferit. De pe o parte, chiar dacă puțini la număr, au fost cei obișnuiți să lucreze de acasă, și până în 2020, care aveau deja un spațiu de muncă și un echilibru între viața personală și cea profesională. Iar pe de altă parte, au fost cei mai mulți dintre noi, care peste noapte ne-am improvizat un birou, în domitor ori în bucătărie.

Desigur, munca remote a venit cu niște beneficii certe, cum ar fi mai puțin timp în trafic, mai mult timp cu familia. Dar, totodată, reprezintă și o provocare continuă, mai ales din perspectiva eficienței și productivității muncii într-un spațiu mult prea informal.

Cum să delimitezi „acasă” și la „muncă” când se întâmplă în același spațiu? 5 Sfaturi.

  1. Găsește-ți un loc pentru birou doar al tău

Un loc care să te inspire, care să-ți placă, care să fie doar al tău, chiar dacă e doar un colț de living. Foarte important este, atât pentru sănătatea fizică, cât și psihică, să fie un spațiu ventilat corespunzător și cu lumina naturală. Alocă importanță acestor aspecte.

Chiar dacă, inițial, biroul de acasă a fost improvizat, a munci la masa de bucătărie nu este un aranjament pe termen lung. Conform Workspace Studio, Dealer Acreditat al Herman Miller în România, cel mai prestigios producător mondial de mobilier de birou, ai nevoie de un scaun de birou potrivit pentru spate. Este recomandat să ai un scaun complet ajustabil: pe înălțime, dar și în zona de suport a brațelor sau lombar, tocmai pentru nu se lăsa cu dureri la final de zi.

De asemenea, ar trebui să îți schimbi postura de-a lungul zilei de lucru și să o ajustezi periodic, în funcție de înclinația naturală a corpului. Pentru a ajuta la menținerea unei posturi sănătoase, cel mai potrivit este un scaun de birou cu sprijin lombar. Dacă folosești un scaun cu spate tare, alege unul care să permită genunchilor să rămână la nivelul șoldurilor.

  1. Îmbracă-te frumos

Exact ca atunci când mergeai la birou. Bine, poate nu chiar ca atunci, că nu e nevoie de vestimentație office, dar nu te așeza la birou în pijamale. Bea cafeaua în liniște dimineață, înainte de muncă, deconectează-te, încarcă-te de energie și bună dispoziție, și abia apoi, așază-te la birou.

  1. Nu sări peste masa de prânz

Fiind acasă, poate, ai tendința să-ți iei prânzul în fața laptopului sau chiar să sari peste această masă. Un obicei complet nesănătos la care trebuie să renunți. Fă pauze regulate, ridică-te de la birou, ia prânzul în altă încăpere și pe altă masă decât pe cea pe care lucrezi, relaxează-te, detensionează-te, și bucură-te de momentul prânzului, așa cum făceai când mergeai zilnic la birou. A, și bineînțeles nu răspunde la telefon și nu citi e-mailuri în timpul pauzei de masă.

www.pixabay.com
  1. Termină munca la ora de terminare a programului

Adică, pe cât posbil, nu sta peste program. Fă o înțelegere cu tine însuți, sau cu cei de lângă tine, mai ales cu copiii: de la 9 la 6 ești la birou, de la 6 ești acasă. Chiar dacă în living se întâmplă și munca și viața privată, copiii vor înțelege noul aranjament și de ce este important să nu te deranjeze cât ești „plecat” la muncă. Iar pentru echilibrul optim între viața privată și profesională, este important și pentru tine să termini munca la ora de terminare a programului, pentru că, acasă fiind, tendința este de munci mult mai mult.

  1. Plasează plante în apropierea biroului

Și nu în ultimul rând, știți ce îți poate schimba brusc dispoziția și spori creativitatea? O vază cu flori. Este dovedit științific că în prezența unui buchet de flori devenim mai buni, mai optimiști și mai bine dispuși. Iar plasarea plantelor și florilor proaspete în apropierea biroului are, de asemenea, beneficii certe și dovedite. Vederea lor îți va induce o stare de bine, iar oxigenul pe care îl produc plantele de apartament ajută la o mai bună concentrare. În plus, acestea purifică aerul în cel mai natural mod posibil.

Uneori, work from home și toate provocările care derivă de aici sunt greu de gestionat şi au o influenţă negativă asupra stării noastre de spirit. Trebuie să găsim permanent echilibrul între viața personală și cea profesională, iar pentru că ne petrecem o mare parte din zi la birou, indicat este să facem tot ce ține de noi ca locul nostru de muncă să fie unul cu un design atractiv, care să ne placă și  care să ne încarce pozitiv.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top