CITESTI ACUM
Dezvoltarea abilităților de comunicare în mediul afacerilor

Dezvoltarea abilităților de comunicare în mediul afacerilor

dezvoltarea-abilităților-de-comunicare-în-mediul-afacerilor

Abilitatea de a comunica în mod eficient cu membrii echipei pe care o conduci, partenerii și clienții acesteia, reprezintă un instrument vital pentru atingerea obiectivelor de business propuse. 

Comunicarea este elementul-cheie de la baza oricărui plan organizatoric de succes, activând o serie de beneficii simplu de vizualizat, despre care vorbim împreună chiar acum:

Stimulează eficiența fluxurilor de lucru implementate 

Mereu este loc pentru a îmbunătăți dinamica unei companii, raportându-ne la fluxurile de lucru pe care aceasta le implementează. În aceeași ordine de idei, comunicarea transparentă permite găsirea unor soluții eficiente de lucru, pliate pe specificul companiei respective, cu rol în reducerea costurilor de zi cu zi. 

În cazul echipelor ce trebuie să lucreze interdepartamental, pentru obținerea produselor/ serviciilor finite, menținerea în timp real a unei comunicări productive poate duce la identificarea mult mai rapidă a problemelor, chiar și fără întâlniri fizice ale membrilor. Astfel, fluxurile de lucru sunt eficientizate, pe intervale de timp cât mai reduse.  

Apropie uman și profesional membrii echipei

Cei aflați în poziții de management sau mid management trebuie să pună un accent deosebit pe comunicarea (formală sau informală) pozitivă, ce are loc în cadrul aceleiași echipe. De asemenea, este necesar ca managerii să comunice deschis cu fiecare membru în parte, atunci când nevoia o cere. 

Astfel, conducerea companiei poate identifica mult simplu nevoile, grijile, problemele și obiectivele profesionale ale membrilor echipei, fiind astfel mult mai simplu de a găsi soluții punctuale, în privința integrării în cadrul firmei a celor din palierul operațional.  

Se află la baza unui climat de lucru mai mult decât pozitiv 

Comunicarea de business deschisă trebuie întotdeauna preferată secretomaniei sau discuțiilor ce pot naște confuzii, în cadrul unui proiect, sau chiar la nivelul întregii companii. Legăturile de comunicare bune dintre membrii echipei generează o atmosferă de lucru pozitivă, iar acest lucru facilitează o consolidare a relațiilor profesionale și umane. 

Atunci când se poate discuta despre existența unui climat de lucru foarte bun în cadrul unei companii, această bază este fundamentală pentru obținerea unui nivel de productivitate mult mai ridicat. Problemele apărute în fluxurile de lucru de zi cu zi își pot găsi astfel o rezolvare mult mai rapidă, fără a se genera neînțelegeri cauzate de o comunicare improprie. 

Influențează în mod direct vânzările și profiturile   

Interacțiunea productivă are un impact pozitiv asupra vânzărilor și profiturilor pe care compania respectivă le generează. Prin modele de comunicare implementate cu succes, atât în cadrul companiei, cât și cu terți, succesul entității respective poate fi unul garantat. 

Atunci când departamentele de marketing și vânzări abordează o politică de comunicare orientată către îndeplinirea obiectivelor, pe termen mediu și lung, beneficiile aduse în interiorul companiei sunt mult mai simplu de obținut. 

Chiar și atunci când discutăm despre relații de comunicare cu parteneri sau clienți de peste granițele țării, menținerea unei comunicări productive se află de fiecare dată în favoarea companiei. În aceeași ordine de idei, urmarea unor cursuri de engleză pe zona de business le oferă angajaților șansa unei mai bune pregătiri, în cadrul proiectelor internaționale.

Dezvoltarea comunicării în afaceri: Concluzii 

Managerii trebuie să se concentreze pe găsirea unui cadru ce le poate permite angajaților să comunice eficient și ușor, atât în limba maternă, cât și în limba engleză. Așa cum am putut vedea în rândurile de mai sus, transparentizarea proceselor de comunicare, atât interne, cât și cu terți, activează o serie de avantaje în favoarea atingerilor obiectivelor. 

Importanța comunicării în afaceri este un aspect ce nu poate fi ignorat, atunci când se urmărește succesul în business, indiferent de domeniul în care o entitate activează. Comunicarea eficientă nu doar că dinamizează fluxurile de lucru interne, dar asigură și un climat de lucru mai plăcut, cu un impact vizibil asupra fiecărui individ. 

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!