Cariera

Articole despre cariera,

Hartuirea la locul de munca

Locul de munca nu e intotdeauna un mediu propice pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor. Desi deseori considerata nesemnificativa, hartuirea are efecte negative din punct de vedere psihologic.

Principalele calitati ale unui lider

Un lider organizational poate fi de temut sau… de urmat. In timp ce controlul si severitatea pierd din teren, comunicarea si efortul de echipa se dezvolta. Iata principalele calitati ale unui lider.

Cum stii ca vrei sa-ti schimbi profesia

De ce si cand se hotarasc oamenii sa-si schimbe profesia? Cu toata complexitatea aparenta a motivelor, in realitate, totul se reduce la unul singur: situatia de criza.

Cum inveti din greseli

Nimanui nu ii place sa i se aminteasca de faptul ca da gres la munca. Sau ca a gresit in trecut. Dar putem invata din greseli mai mult decat din succese si putem sa reactionam la ele intr-un mod adaptativ.

6 semne ale unui comportament pasiv-agresiv la munca

Un angajat pasiv-agresiv ajunge sa influenteze negativ intreg colectivul si mediul de lucru. Iata cateva comportamente tipice ale unui astfel de coleg.

7 sfaturi pentru a lucra mai eficient de acasa

Multi au ales deja varianta de a lucra de acasa. Dar ca sa dam randament, trebuie sa stim sa ne coordonam activitatea si sa ramanem focusati pe sarcinile de indeplinit. Iata cateva sfaturi pentru a lucra mai eficient.

Cum ne acomodam mai usor la un job nou

Un nou inceput nu este neaparat simplu. Iar un nou job poate reprezenta o sursa de stres. De la nelinisti privind acomodarea, sarcinile de asumat si noul colectiv, la cele legate de propriul succes, toate ne pot bloca adaptarea.

Cum sa pleci mai devreme de la serviciu

Ziua de munca se apro­pie de sfarsit. Vrei sa pleci de la serviciu intrucat te asteapta familia, dar in­ca mai ai e-mailuri de trimis, documente de ter­minat, sarcini de finalizat. In plus, colegii vor remarca plecarea ta „in graba“.

Cum ne purtam cu un sef enervant

Daca ai un sef care te agaseaza si te streseaza si daca, doar auzindu-l, simti un amestec de teama si furie, astfel de trairi, cu siguranta, ajung sa iti controleze activitatea si sa faca sedintele foarte dificile. Este o situatie profesionala pe care nu doar tu o ai. Noi toti am avut, la un moment dat, un sef memorabil… pentru ceea ce uram la el!

De ce o concediere nu este sfarsitul lumii

Nu este intotdeauna usor sa gestionam concedierea, caci, pe langa aspectele materiale firesti, mai exista si impactul emotional deloc de neglijat. Cu toate astea, putem iesi invingatori transformand o experienta nefasta initial intr-un instrument de crestere personala.

Pasi pentru a obtine un salariu mai mare

In vremurile actuale, negocierea unui salariu fiind dificila, reprezinta un subiect delicat. Si, totusi, uneori, anumiti colegi par sa se descurce mai bine decat restul. De aici si sentimentul dezagreabil si confuz de „valorez mai mult decat el sau ea“, precum si intrebarea „cum de nu stiu sa imi pun in valoare talentul?“.

Cum te prezinti la un interviu de angajare

Un interviu de angajare este prima intalnire cu un posibil angajator si este la fel de importanta pentru ambele parti. Pe o parte, candidatul doreste sa creeze o impresie buna si sa covinga, iar angajatorul are ocazia sa prezinte cultura si valorile companiei si sa observe daca are un candidat potrivit. Iata cateva aspecte pe care orice candidat trebuie sa le aiba in vedere.

Odihna activa la birou si nu numai

De ce este atat de greu uneori sa ne relaxam si sa uitam de toate lucrurile care ne cauzeaza oboseala? De cele mai multe ori suntem tributarii concediilor planficate cu luni inainte. Ce ar fi daca ne-am odihni si intre concediile tipice sau chiar si la birou?

Conducerea despotica sau cum sa reactionezi la abuzurile sefilor

Considerand ca rigiditatea si conducerea despotica sunt o metoda de a-si impune autoritatea, respectul sau parerile, superiorii care apeleaza la ele, asteapta in schimb o eficientizare a muncii si cresterea randamentului. Nimic mai gresit!

Munca in exces

Da, ne dorim o cariera si asta presupune anumite costuri relationale, ba de multe ori ne neglijam anumite nevoi si dorinte proprii. Insa sunt situatii cand refugiul in munca devine o scuza si produce dezechilbre. Detalii de la psihoterapeutul Lucian Negoita.

Anxietatea la serviciu

Nervozitate, tensiune, teama de esec sau de sef, teama de a vorbi in public… Cati dintre noi nu ne confruntam cu ele?! Pentru a le elimina, este important sa le intelegem sursa si sa inlocuim gandurile irationale cu ganduri rationale. Iata cum.

3 semne ca pasiunea ta este autentica

Nu este vorba despre pasiunea pe care o resimtim brusc pentru colegul de la departamentul de IT ci despre atractia fata de un anumit domeniu, preocupare, hobby. Daca vrei sa fii sigura ca dorinta ta de a te implica intr-o anumita activitate este autentica si merita urmarita, ghideaza-te dupa aceste semne.

Studentii si cariera, intre entuziasm si confuzie

Am avut o discutie in afara salilor de curs cu unii dintre tinerii romani. Totul s-a petrecut intr-o atmosfera relaxata, iar ei au vorbit despre facultate si despre viata de student sau de elev, redata fara menajamente. Confesiunile lor nu pot fi definitorii pentru intreaga comunitate studenteasca, insa arata starea de spirit a uneia dintre partile acesteia.

Meseria, bratara de aur. Sensul muncii manuale

Odata cu varsta sau cu contextul economic schimbat, vine si o reconsiderare a valorilor, dupa care ne ghidam. Si, mai ales, a muncii prestate. Unii trec de la meserii inalt calificate, la ceva simplu, dar mai implinitor.

Sindromul burnout sau cum sa-ti controlezi emotiile negative

Sindromul burnout este o afectiune emotionala traita in special de cei pe care tindem sa ii catalogam drept workaholics. Efectele acestuia au un impact major asupra sanatatii fizice si mentale, asupra calitatii vietii.

4 indicii daca trebuie sau nu sa iti schimbi locul de munca

Cum cea mai mare parte a timpului ne-o petrecem la locul de munca, nemultumirile legate de acesta ne afecteaza destul de profund. Daca sunt suficient de serioase pentru a atrage o schimbare sau pot fi transformate, poti afla din indiciile urmatoare.

5 tipologii de sefi toxici

Locurile de munca tind sa aiba o anexa de stres care insa devine mai ampla atunci cand ai un sef ce se incadreaza in tipologiile urmatoare – cei mai frecventi sefi toxici.

Cum facem fata la serviciu cand ne-am pierdut motivatia

Satisfactia in munca este aproape de pragul minim, iar anumite responsabilitati si nevoi nu iti permit sa iti dai demisia. In conditiile in care un nou loc de munca nu se intrevede prea curand, totusi, trebuie sa faci fata. Iata cum sa-ti resuscitezi motivatia.

Cum scapam de anxietatea din viata profesionala

Modul in care se intampla lucrurile astazi in viata noastra profesionala ne da o predispozitie catre o stare de agitatie interioara. Daca te surprinzi batand din picior nerabdatoare, sau daca atunci cand esti in vacanta simti ca nu reusesti sa te bucuri in totalitate de timpul liber, e posibil ca anxietatea sa-si fi facut loc in viata ta. Trebuie sa te eliberezi de ea, iata cum!

Cum sa treci peste refuzul de la interviu

Cu totii ne-am lovit candva, in tumultuosul drum al carierei, de zidul invizibil din calea obtinerii job-ului mult visat – „feedback-ul negativ“, „incetarea colaborarii“ sau un „nu“ ferm venite din partea angajatorului. Din pacate, nu de putine ori aceste raspunsuri au un impact psihologic puternic asupra noastra, asa ca trebuie sa invatam sa jonglam cu critica si sa ne ajutam de ea pe viitor.

Romani destepti de prin strainatate

Prin Liga Studentilor Romani din Strainatate, am ajuns sa vorbim cu trei tineri exceptionali, pentru care inteligenta e doar unul din atributele bine antrenate. Talentati, vizionari, isteti din punct de vedere social, iata-i! Ce sfaturi au de dat de la inaltimea statutului lor inalt de acolo?

Viata profesionala si mediul virtual

Ne-am familiarizat atat de puternic cu mediul online, incat aproape ca nu ne mai putem imagina viata fara acesta. Internetul a fost demonizat, invinuit, apoi ridicat in slavi si din nou aratat cu degetul pentru efectele negative pe care le are asupra noastra.

Revenirea la lucru dupa concediu

Dupa vacanta e dificil sa ne reacomodam la stilul de lucru de dinainte. Pentru a evita suprasolicitarea din primele saptamani si pentru a nu pierde foarte rapid din energia pe care tocmai am acumulat-o, e important si cum ne intoarcem la lucru dupa vacanta.

Plusurile si minusurile lucrului de acasa

Lucrul de acasa a devenit o practica destul de frecventa in tot mai multe companii. Care este impactul asupra performantei celor in cauza, cum ne afecteaza sociabilitatea si viata personala explica Dorin Bodea, psiholog si sociolog, director general Result Development.

Evita conflictele la serviciu

Iesiri nervoase, colegi certareti, sefi neintelegatori, termene limita, stres, presiune… Uneori, atmosfera de la serviciu nu este tocmai placuta si de multe ori nu stim cum sa iesim din situatiile conflictuale ori cum sa le evitam. Cu o larga aplicabilitate, tehnicile comunicarii nonviolente sunt foarte eficiente si la serviciu.