Citești
Eviți să ai un conflict cu iubitul? Află că greșești!

Eviți să ai un conflict cu iubitul? Află că greșești!

Nimeni nu vrea să ajungă la conflict. Mai ales cu o persoană care ne este dragă. Dar evitarea lui produce daune și mai mari. Iată explicațiile.

Citește și:

9 reguli care sa te ghideze in orice conflict

3 pași simpli pentru a te reconecta la partenerul de viață

Teama de conflict

Multe femei, atunci când ajung la conflict cu persoana iubită, simt imediat nevoia să își ceară scuze, să fie de acord cu iubitul și să „calmeze spiritele”. În ciuda sentimentelor reale, a temei dezbătute sau efectelor pe termen lung ale acestei situații. Sub presiune, reacția este cea de compromis sau de a ascunde ceea ce simțim.

Ba chiar zâmbim sau ne ascundem în spatele unui râs încărcat de nervozitate. După care stăm și ne gândim la situația creată…

Explicația este destul de simplă: conflictul îți declanșează anxietatea, iar drept răspuns fie nu îți găsești cuvintele, fie simți panică, fie ajungi să te victimizezi.

Totuși, este bine să știi că abordarea corectă a conflictelor te ajută inclusiv la clădirea intimității în cuplu. Cu cât accepți mai repede că dezacordul este sănătos în cuplu, cu atât mai bine.

Iar dacă în timpul conflictului pulsul tău se accelerează, începi să tremuri sau să transpiri, explicațiile sunt în trecutul tău. Vrei să știi de ce ai ajuns să eviți conflictele? Iată situațiile:

 

Părinți autoritari

Dacă părinții tău au fost prea stricți, prea agresivi sau te-au pedepsit excesiv, ți-au dezvoltat anxietatea care lasă răni dificil de vindecat.

Ajunsă la maturitate, conflictul îți reamintește de stările și trăirile din copilărie, când aveai puțin control asupra situațiilor.

Drept efect, simți panică și în loc să abordezi dificultățile din relația de cuplu, devii defensivă apelând la negare, reprimarea sentimentelor și evitare.

Pentru a te proteja vei încerca să păstrezi distanța emoțională de ceilalți, ba chiar să întrerupi o relație sau să strici o prietenie. O altă reacție extremă este să te victimizezi sau să îi acuzi pe ceilalți pentru fricile tale.

 

Părinți sau frați agresivi

Astfel de persoane sunt copleșitoare pentru un copil vulnerabil. Fără sprijinul unui adult în setarea limitelor sănătoase, atacurile agresive repetate din partea fraților provoacă daune pe termen lung imaginii de sine a unui copil.

Drept reacție vei fugi de un conflict în loc să îl confrunți, iar asta se datorează faptului că în copilărie nu ai fost învățat cum să abordezi astfel de situații în mod pozitiv.

 

Părinte sau îngrijitor absent

Atunci când nu am beneficiat de grija și protecția adulților în copilărie, nu am avut parte de calmarea anxietăților, ajungând să ne luptăm cu probleme de intimitate și încredere.

Iată de ce, la maturitate, când apare un conflict ne retragem. Chiar dacă pentru ceilalți părem reci, detașați, nepăsători sau inabordabili, în realitate ne luptăm cu sentimentele de vid și lipsă de valoare personală. Celor din jur le va fi greu să ne cunoască și să ne înțeleagă atunci când ne ascundem astfel.

Pe scurt, ceea ce duce la un conflict mai mare în relațiile de cuplu, dincolo de certurile de moment,  sunt: ascunderea sentimentelor reale, neexprimarea frustrării, neglijarea propriilor nevoi.

 

Ce putem face pentru a remedia teama de conflicte

Propune-ți să înveți să vorbești atunci când te confrunți cu un conflict sau un dezacord în cuplu.

Nu este un îndemn să discuți cu prietenii sau să ai vreo răbufnire on-line, că tot e la modă. Aceste opțiuni par să îți ofere o calmare pe moment, dar știi și tu că problema rămâne tot nerezolvată.

Întrucât situația nu îți va fi comodă din start, dacă ai un conflict la muncă, într-o relație de prietenie sau în familie, te ajută să ai alături un prieten sau un coleg pentru suportul moral.

În cuplu, este în regulă să îți recunoști stările cu care te confrunți, chiar să ceri să te calmezi înainte de a formula o abordare.

Cât timp diminuezi reacțiile fizice, mintea ta va fi mai ancorată în prezent, în situația dată, și vei răspunde mai asumat.

Chiar dacă pare absurd, evitarea conflictului întrerupe o comunicare sinceră. Și să nu fii uimită să afli că multe boli generate de stres pornesc din sentimentele pe care le reprimăm atunci când ne simțim frustrate.

Este dificil să practici asertivitatea, dar decât să fugi de conflict, confruntă-l – luptă-te pentru a-l rezolva în timp real, față în față, pentru a nu rumina ulterior neîncetat pe tema lui.

Nu în ultimul rând, poți merge la terapie pentru dezvoltarea abilităților tale interpersonale, dar și a relației cu sine.

Anxietatea socială și teama de conflict sunt probleme care pot fi adresate și cărora le poți găsi soluții sănătoase pentru tine.

Foto: 123rf.com

 

 

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top