Now Reading
Parenting: Cum să oferim mai multă atenție fiicelor noastre

Parenting: Cum să oferim mai multă atenție fiicelor noastre

Fără să ne dăm seama, anumite reguli de parenting sunt axate în continuare pe diferența dintre sexe. Iată de ce trebuie să acordăm mai multă atenție fiicelor noastre.

Citește și:

Parenting: Cum ajutăm un copil să își gestioneze emoțiile negative

Cum ne învățăm copiii să manifeste recunoștință

Etichetări dăunătoare

Ne așteptăm ca băieții să aibă un temperament mai pronunțat, să fie competitivi, să aibă mai multă inițiativă, să le placă să conducă.

Doar îi învățăm de mici cu mașinuțe, trenulețe, pompieri, super-eroi și jocuri de construcție. Fetele au arie mai nișată a jocului: păpușile care sunt frumoase, interacționează între ele și de care au grijă. Iar dacă fiica noastră se joacă cu mașinuțe, o etichetăm ca fiind „băiețoasă”.

Pentru că noi, prin prisma educației primite și adoptate, încă vedem lucrurile separat, iar sexele fiecare cu trăsăturile sale specifice.

Fetițele au o dezvoltare cognitivă mai rapidă, deseori se observă că învață anumite lucruri mai repede și mai ușor. Iar din acest motiv, chiar și la școală, profesorii tind să acorde mai multă atenție și interes băieților.

În scopul de a-i ajuta și sprijini pe aceștia, ignoră involuntar progresele fetelor, considerând că ele se descurcă mai ușor.

În egală măsură, băieții vor fi criticați sau lăudați mult mai des decât fetele. Nu înseamnă că profesorii greșesc sau că fac acest lucru intenționat în detrimentul fetelor.

Din contră, la rândul lor, percep lucrurile similar în perspectiva diferențelor dintre sexe și consideră că băieții au nevoie de un alt fel de sprijin.

Una dintre cele mai frecvente etichete eronate este cea acordate fetelor cu inițiative de lider. Dorința lor de afirmare, plăcerea de a organiza și iniția, sunt etichetate drept dovadă că ar fi mai arțăgoasă sau „prea determinată”.

O astfel de atitudine, fie din partea profesorilor, fie a părinților, ajunge să inhibe spiritul competitiv al fetelor, interesul pentru învățătură și pentru performanță.

La polul opus, poate împinge fetele către un perfecționism nesănătos, considerând că trebuie să muncească de două ori mai mult decât un băiat pentru a avea parte de aceeași recunoaștere și apreciere.

În multe cazuri, studiile demonstrează că pe măsură ce înaintează în vârstă, cele mai multe fete își pierd interesul pentru studiu. Acesta nu dispare neapărat cu totul, dar pierde din potențialul inițial și avânt. Pentru că, atunci când au mai mare nevoie, nu primesc validarea necesară.

 

Ce avem de făcut

Ca părinți modelarea copilului se face de către ambele figuri: mama și tatăl. Fiecare rol are importanța lui, iar dacă tații sunt invitați de regulă să desfășoare activități „bărbătești” cu fii lor, o pot face și cu fiicele.

Respectiv, dacă petreci timp în garaj cu fiica ta, este tot timp de calitate. Nu este neapărat să îi placă, dar opțiunea trebuie să existe. Așa cum mama va petrece timp cu ea în bucătărie.

Încurajați-vă copiii să își exploreze potențialul, chiar dacă înclinațiile lor nu sunt în direcțiile așteptate de voi.

Fiecare copil are propriile curiozități, iar rolul îndrumătorilor este acela de a încuraja descoperirea. Și nu puneți prea ușor etichete. Așa cum un băiat cu multă inițiativă și hotărâre este văzut ca un potențial lider, la fel trebuie văzută și o fată.

Foto: shutterstock.com

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top