Now Reading
Cum gestionezi munca de acasă ca părinte

Cum gestionezi munca de acasă ca părinte

cum-gestionezi-munca-de-acasă-ca-părinte

Schimbările cauzate de pandemie au afectat oamenii din întreaga lume, indiferent de statutul social sau de locul de muncă. Printre cei care au fost nevoiți să se acomodeze cu un nou stil de viață se numără părinții copiilor mici sau a celor care urmau cursuri online. Părinții proaspeți nu au apucat să își intre în ritmul obișnuit de viață dacă cel mic s-a născut în timpul pandemiei, iar în cazul celorlalți, munca de acasă a devenit o adevărată provocare. Iată cum poți gestiona în continuare munca de acasă din postura de părinte și angajat:

Stabilirea limitelor

O locuință în care întreaga familie lucrează sau învață de acasă se poate transforma ușor într-un mediu haotic. De aceea, este important să stabilești reguli importante pentru fiecare membru și pentru fiecare zi. Copiii mici au nevoie de mai multă atenție, iar dacă ambii părinți au decis să se întoarcă mai repede la muncă, nu înseamnă că totul va fi mai ușor dacă o fac din confortul propriei case. Ca părinte angajat, ai nevoie de atenție distributivă, de capacitatea de a împărți rolurile, dar și de flexibilitate din partea angajatorului. Poți folosi căşti pentru ședințele importante la care ești nevoit să participi, pentru a putea să-i asiști și pe cei mici când au nevoie de ajutorul tău. Copiii mai mari trebuie să fie învățați despre timpul pe care adulții îl petrec în timpul programului de muncă și ce presupune acesta. Când părinții muncesc în birou sau în sufragerie, au nevoie de spațiu de concentrare, iar lucrurile pot fi rezolvate în timpul pauzelor pe care și le rezervă ei. Ia-ți timp pentru a le explica acestora aspectele importante pentru tine și munca ta.

Munca în echipă

Atunci când întreaga familie muncește și studiază de acasă, cu toții trebuie să formeze o echipă. Rolurile se împart pentru o mai bună colaborare, deoarece este chiar nevoie ca atmosfera să se transforme într-una de birou. În acest fel vei încuraja capacitatea de concentrare și vei face mai ușoară delimitarea între viața profesională și cea personală. Se știe că în timpul pandemiei, acesta a devenit un aspect cu care foarte mulți oameni s-au confruntat și încă lucrează la el. Când acasă devine la birou, dar ai posibilitatea și să muncești în pijamale, din pat, devine tot mai greu să separi cele două părți ale vieții tale. Acest lucru duce la mai multă muncă peste program, dificultatea de a gestiona sănătos timpul, în special cel petrecut alături de cei dragi și multe altele. Bazează-te pe familia ta când vine vorba de munca de acasă și împarte rolurile de la task-uri simple, precum curățenia, la cele mai complicate, precum îngrijirea copilului, plimbatul câinelui sau gătitul.

Timpul liber

Chiar dacă muncești de acasă, nu privi jobul tău ca pe ceva mai relaxant decât înainte sau ca pe ceva care nu implică nevoia de detașare și relaxare. Concediile și timpul liber sunt la fel de importante, indiferent de felul în care se schimbă cerințele postului tău și așteptările angajatorului. Este esențial să ai suficient timp să te destinzi, să nu te gândești la muncă și, în niciun caz, să nu iei viața profesională cu tine în vacanță. Poate fi simplu să cazi tentației de a rezolva task-uri cât timp ești în concediu, mai ales dacă acestea nu sunt complicate, dar, pentru sănătatea ta mintală și pentru a evita senzația de burnout, cel mai bine este să te bucuri de perioadele fără muncă.

Un părinte care muncește de acasă și trebuie să îngrijească și copiii poate fi mai stresat decât angajații care nu au familie și locuiesc singuri. Asigură-te că îți prioritizezi nevoie și îndatoririle față de cei dragi, păstrând un echilibru sănătos între viața privată și muncă.

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!