Now Reading
Despre luxul relaxat cu Anda Roman

Despre luxul relaxat cu Anda Roman

Revista Psychologies

Designerul de interior Anda Roman crede in gasirea frumusetii in imperfectiune si autenticitate, in slow living, in consumerismul asumat si responsabil, si in luxul retinut si relaxat.

 

Ce inseamna conceptul Anda Roman – creator de ambianta?

Anda Roman: „Anda Roman, creator de ambianta“ inseamna, inainte de toate, un spatiu al ideilor, un spatiu viu, care surprinde si inspira, folosind obiectele si relationarea lor cu spatiul, ca instrumente de comunicare, inseamna o experienta in lumea designului de interior, designului de obiect.

Propunem o colectie bazata pe eclectism, care mixeaza antichitati cu obiecte de design contemporan, piese clasice cu piese industriale, mult in, lemn brut nefinisat, metal, umor si miros de ambra. Platformele de exprimare sunt concept-store-ul „Atelier Anda Roman“ din Bucuresti (urmeaza un magazin online curand), studioul de design interior si biroul de arhitectura.

 

Cu ce vine nou pe piata autohtona de design?

A.R.: Cred ca elementul de noutate rezida in viziune. Credem in cautarea si gasirea frumusetii in imperfectiune, credem in slow living, in autenticitate, celebram factorul uman in defavoarea masinilor si obiectelor facute in serie, credem in obiectele care rezoneaza cu creatorul lor, dar si cu consumatorul final, este vorba mai degraba de o setare mentala intuitiva decat de un demers rigid de aplicare a unor reguli de stil.

De la inceput, mi-am propus sa sabotez societatea consumerismului compulsiv, bazat pe un marketing stralucitor si agresiv. Vreau sa cred ca am participat la initierea si incurajarea unui nou tip de consumerism, un consumerism asumat, responsabil, constient, unde cel mai important este factorul uman, manualitatea, energia extraordinara pe care o conserva obiectele bine facute si spatiile create cu dragoste si pasiune, care povestesc ceva despre cel care le locuieste

 

Cum ti-a venit ideea deschiderii unei afaceri cu decoratiuni? (Stiu ca initial te-ai pregatit pentru o cariera in domeniul dreptului.)

A.R.: „Atelier Anda Roman“ s-a nascut din nevoie. A fost un gest de revolta, de rezistenta, impotriva unui sistem care tindea sa ne standardizeze, sa ne uniformizeze, si asta pe bani multi. A fost un gest de salvare de la o inregimentare estetica a sistemului care functiona bine si functioneaza inca si astazi, un gest de salvare si afirmare a propriei identitati si a unui set de valori in care cred.

In mijlocul lor s-a aflat intotdeauna factorul uman, unicitatea care vine cu asta, povestile care pot fi citite intr-un obiect. Aceste obiecte sunt mult mai mult decat obiecte de design. Contin zilele si noptile nedormite ale artistului-creator, o parte din energia lui vitala, din contactul lui cu o lume nevazuta, inaccesibila tuturor, cuprinde timpul lui, o parte din viata lui.

 

Care sunt provocarile cu care te confrunti ca designer de interior in Romania?

A.R.: Marea provocare este apetenta pentru luxul stralucitor, ostentativ, strident, folosit ca marker social, pentru consumul de brand, de importare a show-room-urilor. Ma doare sufletul sa vad ce ravagii au facut anii de comunism, sa vad cum multi dintre noi isi gasesc repere estetice intr-un mix nefericit, menit sa strige tot „luxul“ care ne-a lipsit atata amar de ani.

E un fenomen pe care il inteleg psihologic vorbind si, de aceea, noi suntem aici sa oferim o alternativa. Aceea a unui lux retinut, bazat pe calitate, pe subtilitate, un lux care nu se ia pe sine foarte in serios. Alternativa unor interioare care se construiesc in timp, care cresc odata cu locuitorii lor, a unor interioare traite, care poarta puternic amprenta oamenilor care locuiesc in ele, interioare in care un obiect vechi, recuperat, salbatic primeste sansa de a intra in dialog cu un obiect de design contemporan, avangardist.

Si nu exista teama ca nu „se asorteaza“, ca nu sunt din aceeasi poveste, pentru ca cel care locuieste acolo isi spune propria lui poveste folosind tocmai acest dialog. Si este o poveste unica, asa cum este si combinatia aceea, asa cum este si interiorul acela .

 

Care sunt sursele tale de inspiratie?

A.R.: Sursele mele de inspiratie vin din toate directiile. Cand esti deschis, gasesti inspiratie in orice. Sunt foarte multi artisti pe care-i admir si care ma inspira. Nici nu pot sa descriu senzatia pe care o am cand vad fotografii poetice, tablouri, filme, scenografii de spectacole, care ma ating intr-un anume fel.

Au aceasta calitate de a ma absorbi total. Aproape ca nu mai sunt prezenta aici, sunt toata acolo. Nici nu stiu daca e bine sau e rau. Este o zona din mine care absoarbe tot ce ma incita din punct de vedere estetic, vizual, artistic. Senzatiile se amesteca toate intre ele, apoi cu toate amintirile si experientele mele si poate, pe undeva, ale familiei mele. Asta e zona din care imi vine inspiratia.

 

Cine sunt clientii tai? S-ar putea creiona un portret-robot al celor care trec pragul Atelierului Anda Roman?

A.R.: Clientii nostri sunt acei consumatori responsabili, asumati, de care iti povesteam. Stiu exact de ce vin la noi. Este un proces care porneste intotdeauna de la nevoia lor, nu de la un impuls de moment sau de la noi. Sunt oameni pentru care designul este parte importanta din viata lor, este o forma de exprimare, oameni informati, care calatoresc, citesc, care rezoneaza cu noi si cu valorile noastre.

 

Care sunt furnizorii?

A.R.: Portofoliul de furnizori este unul foarte variat. Lucram atat cu brand-uri consacrate, in ale caror produse si calitate credem, cat si cu nume necunoscute, pe care le-am descoperit in cautarile mele neincetate, si cu mestesugari si artizani locali. Apoi sunt si obiectele al caror design este semnat de mine, care imi sunt foarte dragi, pentru ca o parte din mine este acolo.

Ce este important nu este brand-ul, ci creatiile pe care le ofera si daca rezonam cu ele sau nu. Luxul, pana la urma, nu este doar o calitate care se traduce prin ceva material, tine de o anumita stare de spirit. Eu nu cred in luxul scrasnit, fortat, importat. Cred ca luxul adevarat vine cu o anumita relaxare si cu o anume naturalete. Relaxarea ca esti in deplin acord cu tine insuti, ca te simti bine in pielea ta. Desigur, trebuie sa stii care e pielea ta, aici intervine provocarea.

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top