Citești
5 moduri prin care poți ameliora tulburările afective sezoniere

5 moduri prin care poți ameliora tulburările afective sezoniere

Pe lângă răcelile și gripele care se transmit mult mai ușor în anotimpurile reci, zilele mai scurte înseamnă pentru mulți apariția tulburărilor afective sezoniere. Acestea au adesea simptome comune depresiei și anxietății, printre care cele mai comune sunt oboseala, tulburări ale dispoziției și chiar disconfort fizic. Dacă suferi de o depresie sezonieră, poți încerca să aplici următoarele metode pentru a ameliora simptomele.

Profită de alimentele de sezon

Din fericire, toamna și iarna găsești pe piață numeroase fructe și legume care te poate ajuta să ameliorezi simptomele depresiei sezoniere. Merele, vinetele, dovleceii, cartofii dulci, dar și semințele de dovleac conțin minerale precum zinc, magneziu și potasiu, importante pentru a îmbunătăți puterea mintală, dar și un număr important de antioxidanți.

Însă nu doar fructele și legumele te pot ajuta să îți îmbunătățești starea de spirit în această perioadă, ci și condimente precum scortisoara. Aceasta poate îmbunătăți activitatea cognitivă, dar are și proprietăți antiinflamatorii și poate proteja organismul de infecții. Nu e de mirare că numeroase rețete de dulciuri de sezon sunt condimentate cu scorțișoară.

Ieși cât mai des din casă

Deficitul de vitamina D din organism a fost dovedit prin studii ca fiind un factor de risc pentru apariția depresiei. Iar cum lumina soarelui rămâne pentru noi cea mai importantă sursă de vitamina D, nu e de mirare că scurtarea zilelor îți poate afecta dispoziția în mod negativ.

Este însă important să încerci să treci peste stările de oboseală și dorința de inactivitate și să încerci să ieși cât mai mult la aer. Chiar și când Soarele este acoperit de nori, lumina sa îți oferă un plus de vitamina D necesar pentru a depăși tulburările. Ia câteva pauze în plus la muncă pentru ieși mai des din birou și încearcă să te trezești mai devreme pentru a prinde măcar o oră în plus de lumină.

Folosește-te de lumina artificială puternică

Desigur, reducerea orelor de lumină naturală pe care le primim are un impact și asupra glandei pineale – responsabilă cu funcții importante precum producerea unor hormoni, reglarea temperaturii corpului, reglarea ciclului de somn și al ritmului circadian al organismului.

Dacă nu poți profita la maxim de lumina naturală, poți apela la dispozitive numite „cutii cu lumină” sau „lămpi împotriva depresiei”. Acestea pot fi folosite individual sau în cadrul ședințelor de fototerapie pentru a ajuta creierul să elibereze serotonină, redându-ți astfel buna dispoziție.

Fă mișcare

Stresul și anxietatea – factori ce pot amplifica simptomele tulburărilor afective sezoniere – pot fi combătute cu ajutorul exercițiului fizic. Ideal este să faci cât mai multă mișcare în aer liber, la lumina soarelui, însă dacă frigul este prea puternic o sală de fitness va fi la fel utilă.

Nu uita că tulburările afective te pot face să iei în greutate, astfel că exercițiul fizic te va ajuta și să te menții în formă în această perioadă. Și, evident, faptul de a fi mulțumit de felul în care arăți reprezintă un motiv de bună dispoziție.

See Also

Comunică, atât verbal cât și în scris

Prima persoană cu care ar trebui să comunici aceste simptome este medicul tău de familie, care te poate trimite apoi la un medic specialist. Însă pe lângă consultul de specialitate, ar trebui să comunici cât mai des cu prietenii tăi, care te pot susține și ajuta să treci peste aceste momente grele.

Nu doar comunicarea verbală, ci și cea scrisă îți poate fi de folos pentru a face față tulburărilor. Important este să poți exterioriza printr-o formă sau alta de comunicare toate sentimentele negative pe care le acumulezi.

Folosește toate aceste sfaturi ca să depășești tulburările afective ale sezonului și să te poți bucura de frumusețea aparte a anotimpurilor reci.

Sursă foto: Shutterstock.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top