Now Reading
Cand invatam umorul

Cand invatam umorul

Revista Psychologies

umor, invatare, copil
De ce radem? Sau cum invatam sa distingem situatiile comice? La adulti, absenta totala a umorului semnaleaza posibile disfunctii psihice grave (schizofrenia sau autismul, de exemplu).

La copii, dezvoltarea simtului umorului poate servi drept indicator al unor capacitati viitoare cum sunt recunoasterea diverselor intentii sau intelegerea simbolurilor. Opinia generala a psihologilor asupra a ceea ce face ca o situatie sa fie nostima e sintetizata de „teoria incongruentei”: ceva este comic atunci cand eveni­mentul real nu se potriveste cu modelul mental privind ceea ce ar fi trebuit sa se intample.

Barney Beans, psiholog la Ithaca College, spune: „Umorul este un raspuns psihologic foarte complicat, are multe fatete. Separarea aspectelor incongruente in comice si ne-comice depinde de multi factori, intre care si ceea ce copiii invata de la ceilalti sau de dispozitie. Se pare ca, incepand cu varsta de 14 luni, copiii disting deja intentiile comice ale adultilor si diferentiaza gafele inten­tionate de greselile spon­tane, ceea ce reprezinta un pas urias in testarea si cunoasterea lumii inconju­ratoare.

See Also

Catalina Cristescu
Foto: GULIVER.

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top