Now Reading
Turismul rural din Ungaria s-a reinventat în timpul pandemiei

Turismul rural din Ungaria s-a reinventat în timpul pandemiei

Revista Psychologies
turismul-rural-din-ungaria-s-a-reinventat-în-timpul-pandemiei

Visit Hungary NTO Ltd., una dintre filialele Agenției Maghiare de Turism, organizația națională responsabilă cu promovarea turismului în Ungaria – a organizat un eveniment de profil dedicat consolidării legăturilor cu organizațiile cheie din industria turismului românesc.

Fruzsina Zakariás, CEO adjunct al Visit Hungary NTO Ltd. a subliniat: „Acesta face parte dintr-o serie de evenimente promoționale similare, planificate în toată Europa în toamna anului 2021, care arată un angajament semnificativ și încrederea în revitalizarea turismului intra-european. Mesajul nostru principal este că, prin intermediul centrelor noastre termale și a spa-urilor, cu ajutorul peisajele naturale, precum și datorită aventurilor culinare unice disponibile aici, Ungaria are o mulțime de experiențe de oferit, atât pentru a-i atrage, cât și pentru a-i încânta pe dragii noștri vizitatori români.”

Ungaria a ridicat controalele de la frontierele sale interne cu spațiul Schengen începând cu 23 iunie 2021. Ca urmare a acestui fapt și pentru că a ajuns la o rată de vaccinare a populației sale de aproape 58% la începutul lunii iulie, oaspeții români sunt liberi să intre în Ungaria. Vă rugăm să consultați reglementările de intrare într-un format video ușor de înțeles, disponibil aici.

Visit Hungary NTO Ltd. a anunțat că România rămâne una dintre piețele sale cheie, în eforturile sale de revitalizare a sectorului turistic ungar după efectele pandemiei globale provocate de Covid-19. Potrivit Centrului Național de Statică pentru Turism, între 2017 și 2019, numărul nopților de cazare rezervate de turiștii români în Ungaria a înregistrat o creștere semnificativă de 17%.

Pe baza sumelor cheltuite de turiștii români, în 2019 România s-a clasat pe locul 9 printre piețele internaționale ce trimit oaspeți în Ungaria. Apoi, în 2020, s-a clasat pe locul 8, ca țară vecină.

Valoarea turistică a zonelor rurale, apropiate de natură, a crescut ca urmare a pandemiei. Acest lucru se reflectă bine în faptul că, în timp ce în cazul Budapestei scăderea numărului de oaspeți a fost de 80%, în mediul rural scăderea a fost mai mica, de 70% față de 2019.

Două treimi din nopțile de cazare rezervate de români în Ungaria au aparținut românilor din centrul țării (37%), în timp ce 32% au fost rezervate de românii din nord-vestul țării. Zona central a României este, de asemenea, semnificativă ca piață de trimitere, de aici provenind 33% dintre oaspeții români.

În ceea ce privește orașele, Clujul are o mare importanță. Dintre cele 11 regiuni turistice maghiare, regiunea Debrecen (24%), regiunea Szeged (18%), Győr-Pannonhalma (12%) și regiunea Gyula (12%) sunt cele mai populare în rândul românilor.

Ungaria se află într-o poziție foarte norocoasă, având o rată semnificativă de vaccinare – aproape 58% dintre maghiari fiind vaccinați, la începutul verii. Datorită acestui fapt, turismul nostru intern se mândrește cu rezultate excelente în această vară. Am depășit cifrele de anul trecut cu 65% în iunie, cu 20% în iulie și cu 10% în august, iar previziunile sunt optimiste și pentru toamnă.

Ungaria este deschisă și dorește să rămână deschisă atâta timp cât situația epidemiologică o permite. Ca semn al deschiderii noastre și al dorinței de a întâmpina din nou oaspeții internaționali în țara noastră, în această toamnă au loc la Budapesta două evenimente globale: Congresul Mondial Euharistic, ce a avut loc deja, cu mare succes și „One with Nature” – World of Hunting and Nature Exhibition, un eveniment menit să educe și să scoată în evidență încă o data importanța menținerii echilibrului în natură. Acesta va începe în data de 25 septembrie.

Guvernul maghiar crede cu tărie că recuperarea după criza cauzată de pandemia de Covid este ajutată de dezvoltarea continuă. De aceea, în turism, Guvernul a trecut la un nivel superior în privința deciziilor asupra investițiilor și direcțiilor de dezvoltare.  Chiar și în cele mai dificile perioade ale pandemiei, mii de proiecte de dezvoltare a infrastructurii turistice au avut loc în țară. Datorită acestora, Ungaria rurală a fost „reînnoită”, 35 de hoteluri noi sunt în curs de construcție în cadrul programului Kisfaludy, 14.000 de unități de cazare private, aproape 600 de pensiuni și 115 plaje se renovează – în timp ce zeci de atracții, castele și spa-uri sunt, de asemenea, dezvoltate în paralel.

Ungaria este foarte mândră că a co-găzduit MTV European Music Awards 2020 – cu atât mai mult cu cât spectacolul va fi organizat din nou la Budapesta în 2021, sperăm cu un număr mare de public prezent! Evenimentul din 2020 a avut loc practice în 4 locații emblematice din Londra și Budapesta. Spectacolul a ajuns la aproape 1 miliard de telespectatori pe 8 noiembrie 2020. Aceasta este o ocazie excelentă de a promova Ungaria ca destinație turistică, atingând în special piața potențială țintă a generațiilor mai tinere.

Ungaria oferă, de asemenea, un nou festival cultural internațional numit după compozitorul de renume mondial Ferenc Liszt, ce va avea loc în perioada 8-24 octombrie 2021. Scopul seriei de programe Liszt Fest, organizată de Müpa Budapesta – similar festivalului de primăvară Bartók, lansat și el anul acesta – este de a face Ungaria și mai atractivă pentru turismul cultural internațional, în cooperare cu instituțiile partenere interne și europene.

Fruzsina Zakariás – BIO

Deputy CEO al Visit Hungary NTO

„Fruzsina Zakariás s-a alăturat Agenției Maghiare de Turism ca director pentru relații internaționale, la timp pentru a experimenta cea mai mare provocare a sectorului până în prezent, respectiv șocul cauzat de pandemia Covid-19. În calitate de fost director executiv al filialei maghiare a unei companii multinaționale prezentă în 14 țări europene, ea a făcut față provocării înarmată cu experiență și pasiune.

Ca urmare a pandemiei Covid-19, Agenția Maghiară de Turism își extinde activitatea de dezvoltare a afacerilor internaționale prin noua sa filială, Organizația Națională de Turism „Visit Hungary”, de la 1 mai 2021. Șeful Direcției Relații Internaționale rămâne Fruzsina Zakariás, în calitate de director adjunct al Visit Hungary.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top