Now Reading
20 de minute pentru a ne regenera

20 de minute pentru a ne regenera

Revista Psychologies

Pentru a reusi sa urmarim ritmul atletic al lui Leonardo Da Vinci, ideal este sa ne acordam o pauza de 20 pana la 30 de minute in jurul orei 14.

Depasirea acestei durate, care corespunde primelor doua stadii „lejere“ ale somnului lent, inseamna a antama un ciclu de 90 de minute si a pierde, astfel, sansele unei nopti reparatoare. Si a motai in jurul orei 17 risca sa intarzie adormirea de seara.

Tot din acelasi motiv, siesta nu este recomandata insomniacilor, care au tot interesul sa se oboseasca in timpul zilei pentru a dormi noaptea.

Legat de acele treziri cand ne simtim mai mult ametiti decat odihniti, ele indica faptul ca intraseram deja in somnul profund.

Aceasta siesta „regala“ ar fi, deci, de alungat, cu exceptia acelor momente in care trebuie sa recuperam o noapte alba, un decalaj orar sau orice alta datorie fata de somn.

Dar atunci cand ne place sa dormim, a ne multumi cu 20 de minute este o adevarata provocare. A., 40 de ani, se culca in week-end imediat dupa masa de pranz si doarme cate doua ore:

„Este o adevarata drama! Si noaptea dorm cate zece ore! A dormi este o adevarata placere, devenita necesitate“.

Daca acea cantitate de somn care ne este necesara se manifesta dupa bunul plac al fiecaruia, a face siesta ramane o inclinatie individuala, fie ca suntem barbati, fie ca suntem femei, din centru sau din nord.

Aceasta fericita paranteza – care ne ajuta sa ne regasim corpul pentru a-l putea parasi mai bine in timpul unui mic somn – ar fi, pe alocuri, un semn de maturitate, in opinia lui Lucille Garma, neuropsihiatru la spitalul de la Pitié-Salpªtri¨re din Paris.

See Also

„Devenim adulti atunci cand ne place sa ne facem siesta. Copii fiind, eram obligati. Iar, in adolescenta, preferam sa ne culcam tarziu si sa ne trezim tarziu.“

Totusi, a abuza de siesta, poate, din contra, sa semnaleze o regresie, precum cea a depresivului, care isi indeasa temerile sub perna pentru a le face tacute.

Siesta flash: cum sa recuperezi in doua minute

Cei care nu reusesc sa se deconecteze, cei care au tendinta de a dormi prea mult timp si toti cei care doresc sa recupereze somnul intr-o clipita, pot invata siesta flash.
 

  • Inceputul: telefonul dat pe „Silentios“, lumina difuza, benzi oculare si semnul „Nu deranjati“. Slabeste putin cravata, cureaua, nasturii, descalta-te si gaseste pozitia (asezat sau alungit) care iti permite sa-ti relaxezi spatele, ceafa, membrele.
     
  • Imersiunea: inchide ochii, expira lent, casca in voie. Relaxeaza-te si vizualizeaza mental toate partile corpului, simte-le caldura, greutatea. Lasa sa-ti vina in minte imagini agreabile si culori vii.
     
  • Trezirea: incearca sa programezi ora mental. Inspira profund, miscand incet degetele, mainile si picioarele. Inspira in continuare, intinzandu-te. Deschide ochii, observa lucrurile care te inconjoara si fixeaza un detaliu indepartat, apoi unul apropiat, pentru a-ti reacomoda vederea. In final, zambeste!

 

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top