Citești
Beneficiile aqua gym

Beneficiile aqua gym

Revista Psychologies

Scop hidroterapeutic si de recuperare

Persoanele care sufera de afectiuni degenerative ale coloanei vertebrale, scolioze, cifoze, artroze, insuficiente venoase si arteriale, osteoporoza si osteopenie, pot merge cu incredere la aqua gym, avand un program de intensitate redusa, spre medie, astfel incat sa relaxeze articulatiile si tendoanele si sa creasca mobilitatea.

Ca instructor aqua gym, acord o atentie deosebita fiecarei persoane prezente la clasa si concep programe dedicate pentru cele care au conditii speciale.

De exemplu, pentru persoanele cu artrita sunt benefice rotirile bratelor, balansul alternativ al picioarelor in fata si in spate, rotiri ale incheieturii mainilor si picioarelor in apa, mers usor in apa, aplecari ale trunchiului in dreapta si in stanga cu mainile in sold.

Pentru persoanele cu sindrom Down, autism ori sindrom de deficit de atentie trebuie intocmite, de asemenea, programe speciale, menite sa creasca rezistenta si sa dezvolte musculatura, sa stimuleze toate simturile si sa incurajeze interactiunea sociala.

Cu ajutorul apei le putem creste increderea in sine si le putem oferi sentimentul de libertate si independenta.

 

Tipuri de exercitii

In functie de obiectivul stabilit, aqua gym poate include, pe langa pasii de baza din aerobic, exercitii cardio, de stretching sau exercitii usoare de relaxare si respiratie.

Iar la antrenamentul de tip cardio, de exemplu, ne putem ajuta de gantere, benzi elastice sau mingi. Aqua gym imbina si exercitii de tonifiere, dezvoltarea echilibrului,  a musculaturii si imbunatatirea coordonarii.

Un antrenament de aqua gym complet poate include de la miscari de baza ale mainilor si picioarelor (rotiri de brate, balansul picioarelor inainte si inapoi, mers prin apa), la combinatii complexe de miscari (jumping jacks, kickbox, step) si exercitii in pereche. Fara a uita de exercitiile pentru stabilitate, echilibru si mobilitate.

 

Program independent de aqua gym

Daca nu am reusit sa ajungem la ora de aqua gym, dar avem acces la pisicina, putem incepe un  program independent, cu cinci-zece minute de incalzire a organismului: ridicari ale genunchilor la piept, ridicari alternative ale picioarelor in lateral, indoiri alternative ale genunchilor, astfel incat sa atingem sezutul cu calcaiul, cu mainile in solduri executam aplecari ale trunchiului in stanga si in dreapta, mers pe loc.

Dupa incalzire, urmeaza partea principala a antrenamentului, care ridica frecventa cardiaca si poate dura pana la 25 de minute. Putem executa: salturi, miscari combinate de brate si picioare pentru dezvoltarea coordonarii, ritmului, agilitatii.

In cadrul acestei parti putem integra si exercitii localizate cu ajutorul baghetelor sau a ganterelor de apa. Aceste exercitii dezvolta forta si rezistenta. La finalul antrenamentului reducem frecventa cardiaca prin intinderi si relaxarea muschilor.

 

Anticelulitic

In timpul antrenamentului aqua gym, presiunea apei maseaza pielea si stimuleaza intens  circulatia, reducand depozitele de grasime din profunzimea pielii.

See Also

Apa este de 800 de ori mai densa decat aerul, astfel incat intensitatea exercitiilor este mai mare, iar rezultatele pot aparea mai repede decat in cazul exercitiilor din sala de fitness.

Pentru combaterea celulitei sunt recomandate: serii de 30 de secunde de jumping jacks cu mainile sub apa, abdomene (prin ridicarea simultana a genunchilor la piept), alergare in cerc, ridicare alternativa a picioarelor spre inapoi cu mainile sustinute de marginea bazinului, alergarea cu spatele.

 

Pentru copiii mai mici sau mai mari

Aqua gym are nenumarate beneficii si pentru cei mici, sportul in apa ajutandu-i sa-si activeze reflexele, sa-si imbunatateasca echilibrul si abilitatile motorii.

De asemenea, miscarea in apa stimuleaza dezvoltarea sistemului osos, creste rezistenta car­dio­respiratorie si imbunatateste mobilitatea ar­ticulatiilor.

Nu trebuie sa ne speriem de apa, la aceasta categorie de varsta miscarile sunt extrem de simple si au loc intotdeauna sub indrumarea instructorului. Iar bebelusii, avand in vedere ex­perienta intrauterina, se simt minunat in apa.

 

De Alex Paruta, formator in cadrul Fitness Education School; a practicat sport de performanta (polo pe apa) si a obtinut rezultate notabile, printre care se numara doua titluri de campion national si alte numeroase diplome, in cadrul facultatii de Medicina „Carol Davila“, fiind concurent pentru echipa de natatie a facultatii. In prezent, Alex este in anul V la Facultatea de Medicina din cadrul Universitatii „Carol Davila“ si activeaza ca antrenor personal si instructor aqua gym. Oricine doreste sa urmeze un curs acreditat, poate accesa site-ul www.fitness-education.ro sau poate obtine informatii la 0747.227.878.

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top