Now Reading
Fa sport ca sa te vindeci

Fa sport ca sa te vindeci

Revista Psychologies

Minte si corp, energie, sanatate, sport
Boli cardiace, dureri de spate, depresie… Pentru toate, medicii recomada miscarea. Activitatea fizica nu are doar un rol preventiv, ci s-a dovedit a fi chiar mai eficienta decat medicamentele. Iata care sunt marturiile unor sportivi amatori si sfatul medicului.


Maria, 50 de ani, dispecer de taxi in Bucuresti,
a aflat ca sufera de poliartrita reumatoida in evolutie. Medicul i-a spus ca, in cel mult doi ani, se va vedea nevoita sa fa­ca apel la un scaun cu rotile. „Cand am auzit, mi-am fixat ca obiectiv sa particip la maratonul din New York, inainte de a muri. Fiecare pas pe care il faceam – chiar daca foarte dureros – il vedeam ca pe un castig in fata bolii. Dupa un an, am inceput sa fac sport. Peste trei ani, parcurgeam pe bicicleta mai mult de 4.000 de km pe an. Am inceput sa mananc sanatos, iar noua alimentatie, impreuna cu sportul, m-a in­sa­na­to­sit. Astazi fac sport, merg pe bicicleta, fac mars intens, mai mult de opt ore pe saptamana. Asta imi permite sa imi tin boala sub control si sa imi pastrez optimismul.”

Activitatea musculara este obligatorie in tratamentul artrozei. Studiile au aratat ca inactivitatea ar putea agrava aceasta boala, deoarece, reducand utilizarea articulatiei, se pierde din muschi, si miscarea partilor osoase devine din ce in ce mai putin armonioasa. Activitatea sportiva regulata, dar si adecvata si­tu­a­ti­ei, cum ar fi mersul pe bicicleta, inotul sau mersul, mareste forta si mobilitatea articulara a per­­­soanelor care sufera de artroza.

O ora de sport, de trei ori pe saptamana

In anul 2000, sinteza a 39 de studii stiintifice care comparau diferitele metode terapeutice ale lombalgiei cronice (dureri de spate) concluzionau ca activitatea fizica este mai eficienta decat reeducarea si tratamentele pe baza de medicamente. Pentru a intari muschii abdominali si a ameliora coordonarea muschilor care stabilizeaza coloana vertebrala, sunt recomandate joggingul, fitness-ul, echitatia si karatele.

Un studiu a demonstrat ca 80% dintre persoanele care sufera de lombalgie cronica nu mai au dureri de spate dupa o perioada care poate varia intre trei saptamani si sase luni de practicare a karatelor. Aceste arte martiale acorda multa importanta pozitiei bazinului si centrului de greutate. Corpul trebuie sa fie perfect stabil, astfel ca muschii coloanei se intaresc.

See Also

„Pentru a trata tahiartmia de care sufar, medicul meu mi-a prescris medicamente si, spre uimirea mea, sport!”, marturiseste Carmen, 65 de ani, pensionara. De aproape 40 de ani, Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda reeducarea cardiovasculara dupa o criza cardiaca. La trei sap­ta­mani dupa un infarct, exercitiile fizice – mersul pe bicicleta, marsul si, intr-o a doua faza, joggingul – sunt in programul centrelor de reeduca­re. Inima trebuie solicitata pentru a-i creste rezistenta, suficient de intens pentru a o antrena, dar nu prea tare pentru a putea sustine efortul mai mult timp.

Exercitiile au o influenta directa asupra factorilor de risc ai maladiei coronariene: scad colesterolul, riscul de diabet de la maturitate si hipertensiunea arteriala. Pentru a profita de aceste beneficii, trebuie sa practici un sport de rezistenta timp de 30-60 minute, de trei ori pe saptamana.

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top