Now Reading
Parfumul al carei eroina poti fii

Parfumul al carei eroina poti fii

Revista Psychologies

Poate ca esti fidela unui singur parfum. Atunci,vei descoperi ca exista colectii cu o singura aroma si mai multi „sateliti“. Cine te impiedica sa incepi ziua cu o colonie proaspata si deschisa si sa o inchei cu o esenta de parfum? Gestul folosirii esentei de parfum este foarte senzual si intim, aproape ca preludiul dragostei. Trebuie sa stii sa ii lasi loc numai pentru momente alese. Nu spunem totul oricui.

Poti sa decizi, de asemenea, sa nu te parfumezi deloc, pentru ca o muzica olfactiva discreta te va insoti toata ziua. Hainele tale sunt impregnate, si daca porti acelasi parfum timp indelungat, intr-un fel, propria ta piele va purta povestea aromei aceleia. Atunci, personalitatea ta olfactiva este alcatuita din toate acestea: o zi cu, o zi fara, o zi cu prea mult, o zi aproape deloc.

Aceasta imprevizibilitate in identitatea ta schimbatoare este un fel de amprenta pe nisip, care se sterge, spre a reveni, in ritmul pasilor tai. Femeia de azi se transforma tot mai mult: seara este hiperfeminina cu tocuri inalte si rochie neagra lunga, dimineata este sportiva, in pantofi sport si jeans, ea se joaca tot mai des cu infatisarea ei.

Parfumierii au integrat aceasta schimbare in produsele lor si propun astazi declinari multiple ale unei esente. Misterul atractiei pentru o anumita aroma ramane intact, dar aceste repertorii de momente diferite au tot mai multe sanse de a ne emotiona.

„Emotia se naste adesea din creatia autentica“, spune Mathilde Laurent, parfumier al casei Cartier. „In final, numai prin plonjarea la radacina propriilor fantasme poate parfumierul sa gaseasca drumul catre sufletul altuia. Mai cautata, mai profunda, mai putin comuna, parfumeria de mare clasa merge tot mai departe in viziunile sale.“

Aceste arome raspund unei cautari a intimitatii si nevoii de singular. „Ele se adreseaza felului de a fi si nu unui stil sau altul. Este inversarea acelui sociostil initiat de Charles de Revlon, prezentat la acea data ca parfum al femeii active“, spune Elisabeth de Feydeau, istoric si expert al parfumurilor.

Educatia olfactiva

Fiecare din colectiile individuale ale marilor case de parfumuri are o semnatura, un univers identificabil, simplu de recunoscut. Exista un fir conducator intre arome, chiar daca acestea sunt diferite. Iti revine tie sarcina de a-l descoperi pe cel care te defineste, pe cel in intima corespondenta cu tine insati.

Simte, respira, gaseste-l pe cel care exprima cel mai bine femeia din tine. Curiozitatea olfactiva este cel mai bun ghid – la fel, si dorinta de a invata. Ne putem educa mirosul la orice varsta, pentru ca este un simt foarte sugestibil (de aceea, si numele parfumurilor au o importanta enorma), primitiv si necunoscut.

Antreneaza-te sa simti aromele in memorie, asa cum fac parfumierii in decursul vietii. Acorda-ti timp, intra in aroma respectiva progresiv, analizeaza ingredientele, pe cele din primul plan, din al doilea… Apoi priveste de la inaltime, revino… Marea parfumerie nu suporta graba. Timpul este un factor principal in conceptie si intelegere.

 

Editare de Violeta Rusu

Credit foto: Shutterstock

 

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top