Tuse productivă vs. Tuse seacă

andreea-elena-iorgu
tuse-productivă-vs-tuse-seacă

Aceasta este întrebarea care ne este pusă de fiecare dată de către medic sau farmacist atunci când tușim și de multe ori avem o nelămurire în legătură cu răspunsul. Haideți să clarificăm puțin și să vedem cum putem deosebi mai ușor cele două tipuri de tuse.

Tusea este un simptom care apare la copii și adulți atunci când gâtul sau plămânii sunt iritați. Tusea, deși este extrem de neplăcută, este o reacție naturală, care ajută în procesul de curățare al organismului de mucus și bacterii, deci nu trebuie să ne îngrijorăm peste măsură. Însă, când devine tusea îngrijorătoare?

Ei bine, dacă tusea persistă mai mult de câteva zile, este necesară părerea unui medic și administrarea unui tratament în acest sens. Ajunși în cabinetul medicului, pacienții ar trebui să cunoască aproximativ momentul în care tusea a fost generată, dacă există factori iritativi care sporesc simptomul, precum și care este tipul de tuse cu care se confruntă. Atât adulții, cât și copiii, pot suferi din cauza celor două tipuri de tuse: seacă sau productivă. Noroc că simptomele acestora sunt diferite și pot fi recunoscute cu ușurință.

Ce este tusea seacă?

Tusea seacă este lipsită de mucus, deci este uscată și poate avea ca principală sursă gâtul iritat. Atunci când tusea seacă apare ocazional, nu există un motiv de îngrijorare. În același timp, persistența generează o senzație neplăcută, generată de gâtul iritat. Câțiva dintre factorii care pot declanșa tusea seacă sunt:

• fumul de țigară;
  • inhalarea substanțelor toxice;
  • alergiile;
  • diversele afecțiuni, precum astmul, sinuzita sau laringita.

Ce este tusea productivă?

Tusea productivă este tocmai opusul tusei seci, având în vedere mucusul pe care îl produce. Printre factorii care pot genera tusea productivă se numără:

• afecțiunile cronice la nivelul plămânilor;
  • infecțiile respiratorii;
  • răceala;
  • afecțiunile virale sau bacteriene.

De cele mai multe ori, tusea productivă este temporară și apare împreună cu alte simptome, precum nas înfundat și durere în gât – în acest caz, este asociată cu un virus.

În perioada de recuperare și tratament, există posibilitatea ca tusea să fie acel simptom care dispare cu greu fiind foarte deranjantă, de aceea, este necesară administrarea unui adjuvant de tipul unui sirop. Siropul este o alternativă eficientă în ameliorarea tusei întrucât având formă lichidă el emoliază și calmează gâtul iritat ca apoi să fie absorbit cu ușurință la nivel sistemic.

După cum spuneam tusea este greu de definit câteodată, alteori chiar schimbându-și forma din tuse seacă în tuse productivă. Însă din fericire, există tipuri de siropuri de tuse care acoperă cauzele tusei pe o scară largă, acționând benefic la nivelul întregului tract respirator fie că vorbim de tusea seacă sau de tusea productivă.

Ayurmed_Coughend

Urmărindu-se aceste situații a fost formulat siropul de tuse COUGHEND®, un produs natural din plante ayurvedice cu proprietăți remarcabile la nivelul tractului respirator. Un beneficiu important atunci când vine vorba despre produse naturiste este că se adresează atât adulților cât și copiilor, neavând reacții adverse sau interacțiuni medicamentoase. Ingredientele naturale protejează sistemul respirator, calmează senzația de gât uscat și iritația, fluidifică secrețiile bronșice, prevenind agravarea simptomelor și reapariția lor.

Așadar un astfel de sirop poate fi alegerea excelentă, fără riscuri, indiferent de cauză sau de vârstă.

Ayurmed® – O viață fără griji!