Munca de acasă și sedentarismul

munca-de-acasă-și-sedentarismul

Ce este sedentarismul și cât de mult ne afectează sănătatea?

Stilul de viață este un factor determinant al stării de sănătate a unei populații. Sedentarismul reprezintă o problemă a țărilor dezvoltate, prin fenomenul de urbanizare, ce a determinat introducerea mijloacelor mecanizate de transport și trecerea de la munca fizică – în agricultură, la meseriile sedentare – la birou.

Sedentarismul este un fenomen care trebuie tratat ca o boală, deoarece în timp poate avea efecte foarte periculoase asupra organismului. Sedentarismul reprezintă o problemă foarte actuală în societatea în care trăim, având efecte nocive ca: tulburarea echilibrului metabolic, îmbătrânirea prematură, creșterea riscului dezvoltării cancerului, diminuarea oxigenării organismului, afectarea posturii și a coloanei vertebrale, creșterea în greutate, tulburări genetice.

Sedentarismul reprezintă un factor de risc cardiovascular și un factor de risc de mortalitate, persoanele sedentare având un risc de 20-30% mai mare de a dezvolta una dintre afecțiunile cu mortalitate ridicată. 30 de minute de activitate fizică practicată zilnic de fiecare individ ar ajuta enorm la îmbunătăţirea stării de sănătate şi la diminuarea riscurilor de îmbolnăvire.

Durerile de spate, de la simptome și diagnostic până la cele mai moderne metode de recuperare

Dr. Andra Pintilie: „Munca de acasă și sedentarismul au crescut adresabilitatea la medic a pacienților care se confruntă cu dureri de spate. Netratate, acestea pot duce la un deficit motor”

Pandemia face victime nu doar în rândul celor diagnosticați cu coronavirus ci și printre persoanele care lucrează de acasă. Medicii avertizează că în ultima perioadă a crescut numărul pacienților cu sindrom dureros manifestat la nivelul diferitelor segmente ale coloanei vertebrale și atrag atenția că, în cazul în care rămân netratate din punct de vedere al cauzei, acestea pot duce la deficit motor.

Munca de acasă și sedentarismul au crescut adresabilitatea la medic în rândul pacienților care se confruntă cu dureri de spate. Oamenii stau în poziții fixe, vicioase, atât pe canapea cât și pe scaun, poziții ce par și pot fi confortabile, dar nefavorabile pentru sănătate. Durerile de spate se pot agrava, existând posibilitatea apariției tulburărilor degenerative. Cele mai frecvente diagnostice în cazul durerilor de spate sunt hernia de disc, cervicalgia, dorso-lombalgia, lombo-sacralgia, lombo-sciatalgia. Netratate din punct de vedere al cauzei, acestea pot avea complicații, printre care și deficitul motor”, spune Andra Pintilie, medic de recuperare în cadrul clinicii Kino Med.

Simptome care ar trebui să ne îngrijoreze și să ne trimită la medic

Printre simptomele care ar trebui să ne trimită la medic se numără durerile de spate cu caracter nocturn, care trezesc pacientul din somn sau care apar dimineața la trezire, când durerea de spate iradiază atât în membrul superior cât și în cel inferior, amorțeli, înțepături, senzație de arsură/ace.

Citește continuarea articolului pe Revista CARIERE.