Now Reading
5 îmbunătățiri pe care le poți aduce spațiului tău de lucru pentru mai multă creativitate și mai puțin stres

5 îmbunătățiri pe care le poți aduce spațiului tău de lucru pentru mai multă creativitate și mai puțin stres

Mediul de lucru afectează modul în care muncești, tonusul pe care îl ai zi de zi la birou și atitudinea cu care abordezi problemele frecvente de care te lovești în domeniul tău profesional. Înainte să te întrebi care sunt problemele care te fac să simți că nu poți face față la job, încearcă să îți pui la punct spațiul tău intim, care poate fi unul dintre motivele principale care nu te lasă să te concentrezi în totalitate obiectivelor pe care le ai de atins.

5 îmbunătățiri pe care le poți aduce spațiului tău de lucru pentru mai multă creativitate și mai puțin stres:

  1. Alege o culoare predominantă

Culorile din jurul tău îți pot influența în bine sau în rău starea de spirit pe care o ai la locul de muncă. Așa cum psihologul Angela Wright explică, „ochiul uman percepe culorile cu ajutorul fotonilor, care mai departe sunt convertiți în impulsuri electrice care ajung în hipotalamus, responsabil cu sistemul endocrin și hormonii”. Printre cei mai importanți stimuli pentru organismul nostru se numără culoarea roșie, care afectează corpul, albastrul, care afectează mintea, galbenul, care afectează emoțiile, ego-ul și încrederea de sine, și culoarea verde, care reprezintă echilibru între minte, organism și emoții, detaliază Angela Wright.

  1. Înconjoară-te de natură

Sănătatea ta mentală și productivitatea sunt direct influențate de modul în care știi să-ți amenajezi spațiul de lucru, iar plantele joacă un rol extrem de important aici. Unele studii arată o legătură strânsă între creșterea semnificativă a productivității la locul de muncă și plasarea plantelor în locuri strategice prin birou sau prin amenajarea unui spațiu mic de relaxare. Poți apela chiar și la palmieri artificiali de birou pentru a putea beneficia de o zonă verde, calmă, care să te ajute să te deconectezi mai eficient.

  1. Bucură-te de mai multă lumină naturală

Dacă ai posibilitatea de a lucra într-un birou cu ferestre mari, alege întotdeauna lumina naturală în locul celei artificiale, care va fi mult mai obositoare pentru ochii tăi, ceea ce ar putea provoca o productivitate mult diminuată. Eventual, mută-ți birou mai aproape de fereastră și elimină obiectele care ar putea bloca lumina soarelui în birou.

  1. O tablă cu priorități, idei și planuri

E important să îți lași mereu mici sfaturi care să te ajute să-ți regăsești ritmul și direcția.  Poate că nu dispui de spațiul necesar ca să îți pui lângă birou o tablă cu planuri, idei și priorități sau tabla viselor, așa cum mai este ea recunoscută, în însă poți face altceva. Îți poți scrie pe o coală prinsă pe peretele de lângă birou cele mai importante proiecte și planuri pe care le ai, iar acest detaliu extrem de mic te va ajuta ca în momentele de oboseală, confuzie și neliniște profesională să găsești claritatea de care ai nevoie.

  1. Pune constant totul în ordine în birou

Nu trebuie să lucrezi într-un birou în care totul este așezat la dungă pentru a putea fi mai productivă, însă obiceiul de a face ordine te va ajuta să îți ordinezi și tu la rândul tău gândurile. Atunci când te simți sufocată de sarcinile de la birou, o astfel de pauză poate fi binevenită ca să te aduni.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Dragon Images

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top