Now Reading
Avantajele ordinii în viața ta și cum poți deveni mai organizată în câțiva pași simpli și eficienți

Avantajele ordinii în viața ta și cum poți deveni mai organizată în câțiva pași simpli și eficienți

Ordinea și planificarea îți salvează timp și te ajută să fii mai relaxată pe termen lung. De la felul în care îți începi ziua, până la ordonarea biroului sau a casei, toate aceste lucruri sunt importante, ajutându-te să gândești mai limpede și să duci lucrurile la bun sfârșit.

Urmează pașii de mai jos pentru a descoperi cât mai curând avantajele unei vieți mai organizate.  

 

  • Începe să fii ordonată chiar de dimineață   

 

Felul în care te trezești îți poate seta ritmul pentru ziua ce urmează, așa că asigură-te că ai un start dinamic și pozitiv. Studiile au arătat că în primele 20 de minute de la trezire îți poți programa starea, creierul aflându-se încă în stare de subconștiență.    

 

  • Nu-ți pune ziua pe „snooze”  

Dacă îi dai creierului încă de dimineață semnale greșite – dacă apeși de exemplu pe butonul de snooze – acesta va crede că e în regulă să lenevești și să amâni sarcinile pe care le ai de făcut în ziua respectivă.

Dacă dimpotrivă, te scoli din pat când sună alarma, îi vei spune că ești pusă pe treabă și că ziua trebuie să înceapă în forță. Primele gânduri ale dimineții sunt de asemenea foarte importante, așa că încearcă să ai pentru tine vorbe de încurajare, mai ales în zilele mai dificile, cum sunt cele imediat după concediu sau pur și simplu în zilele de luni.

Dar dacă îți poți goli mintea, cel mai bine ar fi sau să nu te gândești la nimic sau chiar să fredonezi o melodie preferată.

 

  • Fă-ți patul

După ce te scoli din pat, aranjează așternuturile. Durează cinci minute să-ți faci patul  și acesta e primul și cel mai simplu lucru pe care-l poți face la începutul fiecărei zile pentru a deveni mai disciplinată. În plus, un gest atât de banal îți poate ordona gândurile ca să începi ziua cu mintea mai limpede.   

 

  •  Asigură-te că ai timp suficient să te pregătești  

Dacă ai tabieturi, e mai bine să te trezești dimineața mai devreme ca să ai timp să te pregătești în tihnă. Stresul de dimineață e posibil să te facă irascibilă și să devină motivul pentru care ai început ziua cu stângul.

Păstrează-ți timp suficient să-ți bei cafeaua sau ceaiul, eventual să iei micul dejun și să te decizi cu ce te îmbraci. E întotdeauna de preferat să-ți pregătești hainele cu o seară înainte, dar pentru unele persoane alegerea vestimentației trebuie să fie spontană, așa că ia-ți minutele necesare pentru a alege hainele în care te simți bine și care-ți vor da încredere în tine în ziua ce urmează.

În ceea ce privește accesoriile, nu pleca din casă fără ceasul de la mână care te va ajuta să nu întârzii și să-ți gestionezi mai bine timpul, un alt pas important în drumul spre disciplină.

  1. Planifică-ți atent ziua de muncă

Multe persoane își încep ziua de lucru prin a rezolva mai întâi chestiunile mărunte și a  lasă lucrurile mai importante pentru a doua parte a zilei. De obicei însă, lucrurile mici se extind și acaparează toată ziua. Ca să păstrezi o imagine de ansamblu asupra zilei tale de muncă, fii atentă la următoarele lucruri:

 

  • Creează-ți mediul potrivit  

În primul rând pe biroul tău ar trebui să existe doar strictul necesar.

Pentru hârtii, documente, rechizite etc. amenajează o zonă separată de rafturi, în proximitate, ca să ajungi ușor la ele.  

Desemnează un dosar în care să pui hârtiile ce se adună într-o săptămână și la finalul săptămânii așează-le pe fiecare în dosarul potrivit. Astfel, vei evita să acumulezi grămezi de fișiere pe birou, care-ți vor aglomera spațiul atât fizic, cât și mental.

La finalul zilei, nu va mai trebui decât să pui fiecare lucru la locul său și ordinea e asigurată.

Să lucrezi într-un mediu dezordonat unde nu găsești nimic la locul său poate deveni stresant, iar acest stres se extinde de obicei și în viața personală ajungându-se în timp  la surmenaj. Implementarea unui sistem de organizare funcțional poate reduce stresul și îți poate oferi mai mult timp să faci alte lucruri decât să cauți documente pierdute printre maldăre de hârtii.

  • Work hard, play hard   

Setează-ți o serie de obiective la începutul zilei, scrie-ți-le pe o agendă sau folosește o aplicație pentru a-ți organiza ziua mai bine. Nu lăsa nimic să te întrerupă când muncești, iar când faci pauză, deconectează-te complet de la muncă. Birourile de astăzi vin la pachet cu săli de jocuri și camere de relaxare deci e mai ușor ca oricând să-ți iei o pauză totală de la muncă.

Ține minte zicala „work hard, play hard”!

 

  • Lasă-ți lucrurile în ordine la finalul zilei

La finalul zilei de muncă, ia-ți câteva minute pentru a face ordine pe birou. Vei începe munca a doua zi cu o altă stare dacă găsești biroul curat și ordonat. La finalul fiecărui proiect, aruncă ce nu mai ai nevoie și păstrează restul de acte/documente în dosare pentru a elibera spațiul pentru un nou proiect.

Vei vedea că în scurt timp ordinea nu doar te va ajuta să devii mai eficientă la lucru însă va elimina stresul din viața ta personală, pentru ca tu să poți gândi limpede și să fii mai eficientă atât la birou, cât și în viața de zi cu zi.

Sursă foto: Shutterstock

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top