Now Reading
Un festin de sanatate

Un festin de sanatate

Revista Psychologies

Superalimentele verii

Nu exista alimente magice, insa unele au efecte cu adevarat benefice asupra organismului.

Alimentele pe care le vom prezenta in continuare raspund la cel putin trei dintre criteriile urmatoarele: sa fie accesibile, sa reprezinte o sursa bogata de vitamine, minerale si fibre, sa aiba un continut crescut de antioxidanti si alti nutrienti, sa aiba o densitate calorica scazuta, sa fie considerate drept alimente protectoare in prevenirea anumitor maladii cardiovasculare, cancer sau Alzheimer.

1. Rosiile. Reduc riscul dezvoltarii tumorilor de prostata, gratie licopenului, un puternic antioxidant care incetineste imbatranirea pielii si neutralizeaza radicalii liberi de raze ultraviolete.

Toate acestea, cu conditia de a fi consumate cel putin de doua ori pe saptamana. Cum majoritatea sunt produse in sere, incercati sa gasiti rosii de gradina, cultivate in aer liber si mai putin tratate chimic.

2. Varza. Oricare ar fi varietatea (brocoli, varza romanesco, conopida, varza rosie), decanul legumelor si-a demonstrat actiunea contra mai multor tipuri de cancer (de stomac, de colon, de plamani, de prostata sau de san).

Brocoli amelioreaza functionarea muschilor inimii, face sa scada colesterolul cel daunator si il mareste pe cel bun. Este recomandat sa fie consumat de cinci ori pe saptamana, gatit la aburi sau in wok. Fiarta, varza isi pierde 75 % din eficacitatea anticancerigena.

3. Fructele rosii, albastre, negre (zmeura, fragi, cirese, coacaze, mure, afine). Bogate in polifenoli, vitamina C, fibre si minerale, dintre toate fructele, acestea ocupa primul loc in cursa pentru anihilarea antioxidantilor.

Cu recunoscute virtuti anticancer, dar si antiimbatranire, ele amelioreaza calitatea pielii, aducand in timp nu numai un plus de sanatate, ci si de frumusete.

4. Carnea de peste gras(sardele, ansoa, scrumbii) este bogata in Omega-3, care fluidizeaza sangele si ne protejeaza de maladiile cardiovasculare. Pe langa asta, are si o slaba concentratie de mercur.


5. Leguminoasele
(lintea, mazarea, nautul). Bogate in fibre, ele incetinesc asimilarea zaharurilor si se transforma in energie, fara a provoca renumita insulina spike, propice depozitarilor de glucide.

Leguminoasele sunt asociate si cu o diminuare a riscului de boli cardiovasculare sau cu incetinirea imbatranirii pielii.


6. Uleiurile din seminte de rapita si de in
, bogate in Omega-3, sunt recomandate pentru salate, dar nu mai mult de una-doua lingurite/zi.

Actionand ca protectie a vaselor sangvine, a arterelor si inimii, ele au o actiune antiinflamatoare si un efect pozitiv asupra creierului.

Uleiul de masline extra-virgin, obtinut din prima presare la rece, contine polifenoli si vitamina E si seamana cu gustul uleiului de seminte de rapita, cu care poate fi amestecat.


7. Usturoiul si ceapa
. Mai multe studii au scos in evidenta rolul usturoiului, in special in prevenirea cancerelor de stomac, de colon si de intestin. Usturoiul scade colesterolul si ar fi bine sa fie consumat la fiecare masa.


8. Rodia
. Ea a reusit sa atraga admiratia tuturor nutritionistilor. Arma redutabila contra radicalilor liberi, rodia ne protejeaza de numeroase tipuri de cancer, mai ales de cel de san si de prostata.

Are numeroase efecte benefice, datorate prezentei polifenolilor si isoflavonilor. Consumata ca fruct, in sucuri ori alaturi de mancaruri dulci-sarate, ea aduce o nota de veselie salatelor de vara.

 

Optimismul intareste imunitatea

Nu ca ar mai fi fost nevoie, dar iata inca o dovada a puterii pe care o are mentalul asupra fizicului.

Dupa ce au observat mai multi studenti, cercetatorii au demonstrat ca cei mai optimisti aveau un sistem imunitar mult mai bun decat colegii lor care se indoiau de reusita la examene sau de o posibila cariera de succes.

In opinia autorilor studiului, a vedea viata un pic in roz este de ajuns pentru a indeparta grijile legate de sanatate…

Editare de Andreea Radulescu

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!