CITESTI ACUM
Top 7 soluții pentru prevenirea căderii părului

Top 7 soluții pentru prevenirea căderii părului

top-7-soluții-pentru-prevenirea-căderii-părului

Căderea părului (alopecia) poate afecta întregul corp, fiind o afecțiune ce are un caracter temporar sau permanent. [1] 

Conform Academiei Americane de Dermatologie, este normal să pierdem zilnic între 50 și 100 de fire de păr [2], însă o serie de obiceiuri comportamentale, din viața de zi cu zi, pot reprezenta la rândul lor cauze pentru căderea părului. 

Iată o serie de soluții pe care medicul specialist le-ar putea recomanda, în urma unui control de specialitate, cu sol de minimizare a procesului de cădere a părului. 

1. Evitarea coafurilor ce determină tensionarea firelor de păr 

Firele de păr sunt flexibile, însă cercetările arată că o tensionare de lungă durată poate duce la deteriorarea permanentă a acestora. Coafuri precum cozile, cocurile sau împletiturile pot contribui la desprinderea firelor de păr de pe suprafața scalpului, proces petrecut în timp. [3]  

2. Evitarea procedurilor de styling la temperaturi ridicate 

Utilizarea căldurii pentru coafarea părului poate determina deshidratarea foliculului de păr, făcându-l astfel mult mai vulnerabil în fața deteriorării. Uscătoarele pentru uscarea părului sau plăcile pentru îndreptarea acestuia, pot afecta în timp sănătatea podoabei capilare. [3] 

3. Evitarea tratamentelor chimice aplicate pe păr 

Tratamentele pentru păr cu substanțe chimice pot provoca leziuni subite și iremediabile ale foliculilor de păr. În cazul în care căderea părului a devenit mai sesizabilă decât de obicei, limitează utilizarea coloranților, nuanțatoarelor de păr șamd. [3] 

4. Integrarea în dietă a anumitor suplimente recomandate 

Deficiențele nutriționale pot provoca căderea părului. Pe baza recomandărilor specialistului, ai putea integra în dietă unele suplimente alimentare, ce conțin cantitățti însemnate de nutrienți precum: fier, zinc, niacină, seleniu, vitamina D, vitamina B-12. [3]  

5. Urmarea unei diete ce contribuie la sănătatea părului

Dieta poate avea efecte asupra sănătății părului. Servirea unui meniu cu alimente bogate în antioxidanți poate ajuta la combaterea semnelor stresului oxidativ, generat de factorii de mediu, ce afectează foliculii de păr. Căpșunile, afinele, fasolea, leguminoasele, spanacul și varza sunt alimente cu un conținut ridicat de antioxidanți. [3] 

De asemenea, trebuie renunțat la zahăr, grăsimi procesate, conservanți și alcool – alimente ce pot contribui la producerea stresului oxidativ – dacă îți dorești să reduci cauzele pentru căderea părului. [3] 

6. Renunțarea la fumat 

Fumatul poate contribui la îmbătrânirea prematură a celulelor de păr, astfel că foliculii vor fi mult mai fragili, așadar, mai ușor de deteriorat. Discută cu medicul specialist pentru a găsi împreună un plan eficient de renunțare la acest viciu. [3] 

7. Masajul la nivelul scalpului

S-a demonstrat că masajul la nivelul scalpului poate favoriza creșterea părului. Prin stimularea circulației sanguine de la nivelul zonei de creștere, firele pot crește mult mai repede, dacă îți masezi cu delicatețe scalpul, atunci când te speli pe cap. [3] 

De asemenea, în urma unui control detaliat, specialistul poate recomanda și un produs de pe lista cu șampoane ce conțin formule de ingrediente active, ideale pentru creșterea naturală a părului. 

Astfel de produse, precum șampoanele Crescina pentru uz frecvent, sunt complementare tratamentelor dermato-cosmetice topice. 

Mai mult decât atât, acestea se pot recomanda în funcție de stadiul alopeciei cu care un pacient de confruntă, pe baza evaluării realizate: șampoane pentru stadiu inițial, șampoane pentru stadiu mediu, șampoane pentru stadiu avansat. 

Respectă întocmai indicațiile medicului dermatolog și aplică-le în rutina zilnică de îngrijire a părului, pentru a putea preveni cu succes căderea sau rărirea sa. Evită utilizarea produselor „din auzite”, pentru că pot agrava condiția medicală cu care te confrunți!

REFERINȚE: 

  1. Mayo Clinic. „Hair Loss.”, Mayo Foundation for Medical Education and Research, www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hair-loss/symptoms-causes/syc-20372926. Published May 22, 2020. Accessed August 19, 2021
  2. Watson, K., & Biggers, A., M.D., MPH. (n.d.). Routine Hair Shedding: Why It Happens and How Much to Expect, https://www.healthline.com/health/how-much-hair-loss-is-normal, Updated June 20, 2018. Accessed August 19, 2021 
  3. Watson, Kathryn. „How to Prevent Hair Loss in Men and Women.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/how-to-prevent-hair-loss. Published August 17, 2018. Accessed August 19, 2021

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!